ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Βραζιλία: Μια τοιχογραφία για την ταυτότητα, την κουλτούρα και τη δικαιοσύνη

Τοιχογραφία στο Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας ΑΠΕ/ΜΠΕ

Το πρόσωπό της πάνω στην τυφλή όψη ενός κυβερνητικού κτηρίου να κοιτάζει από ψηλά το Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας βλέπει εδώ και λίγο καιρό μια ηγέτης της κοινότητας εκεί.

Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για την Bia Gonçalves, γνωστή και ως Bia da Ilha. Προέρχεται από τη γειτονιά Ilha da Pintada, μια γειτονιά στην περιφέρεια της πόλης και περιοχή με βαθιές Αφρο-βραζιλιάνικες ρίζες και είναι ιδιαίτερα σεβαστή προσωπικότητα στην κοινότητα. Το πρόσωπό της και το φυτό που κρατά χρησιμοποιήθηκαν από τους καλλιτέχνες Mona Caron και Mauro Neri για να στείλουν μήνυμα μη αποκλεισμού και ενσωμάτωσης.

Πάνω από 140 τοπικές ομάδες και 50 ντόπιοι καλλιτέχνες βοήθησαν στην υλοποίηση της τοιχογραφίας. Απαρχή της ιδέας των καλλιτεχνών για το έργο ήταν ένα φυτό γνωστό ως «δικαιοσύνη», το οποίο χρησιμοποιείται σε Αφρο-βραζιλιάνικες θρησκευτικές τελετουργίες. Πιστεύεται ότι το φυτό αποδιώχνει την αρνητική ενέργεια και κάνοντας την έρευνά τους οι Caron και Neri γνώρισαν την Bia, η οποία ως ιέρεια Umbanda που είναι, επεξήγησε σε βάθος το φυτό και το νόημά του. Επιπλέον, η Bia είναι πολύ δραστήρια στην κοινότητά της, μια ιστορική γειτονιά για τους Μαύρους Βραζιλιάνους.

Συμμετέχει σε οργανώσεις της κοινότητας, μιλά κατά της ενδοοικογενειακής βίας και μάχεται για να υπερασπιστεί την περιοχή από τους υπεύθυνους ανάπτυξης ακινήτων που προσπαθούν να αναβαθμίσουν τη γειτονιά. Τώρα, το πρόσωπο της Bia παίρνει καινούργιο νόημα: στην τοιχογραφία «Quebra-tudo, Abre Camihos (Break Everything, Open Paths)», κοιτάζει στον ουρανό με τις παλάμες ανοιχτές προς τα πάνω και το φυτό «δικαιοσύνη» να πλέκεται στα χέρια της και να χαϊδεύει το πρόσωπό της, αγγίζοντας σχεδόν την κορυφή του εικοσαώροφου κτηρίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης