ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ολυμπιάδα, Αγριππίνα, Μαρία Αντουανέτα:12 αυτοκρατορικές λήψεις σαν πίνακες ζωγραφικής

Ολυμπιάδα, Αγριππίνα, Μαρία Αντουανέτα:12 αυτοκρατορικές λήψεις σαν πίνακες ζωγραφικής

“Όταν ο κόσμος βλέπει τις φωτογραφίες μου, επιμένουν ότι είναι πίνακες ζωγραφικής” λέει η Alexia Sinclair από την Αυστραλία. Οι δημιουργίες της, ονειρικές και εντυπωσιακές, είναι συνθέσεις άπειρων φωτογραφιών που έχουν επεξεργαστεί ψηφιακά αμέτρητες ώρες, με layers που εμπλουτίζουν με έμπνευση τα έργα της.

Η δουλειά της Sinclair είναι επηρεασμένη από τις εικαστικές τέχνες του 19ου αιώνα και ειδικότερα από την Αδελφότητα των Προραφαηλιτών. Η φατρία αυτή της τέχνης ιδρύθηκε το φθινόπωρο του 1848 και θέλησε να δημιουργήσει μία τέχνη “μοντέρνα, δημοκρατική, με εθνικό χαρακτήρα και παιδευτικό ρόλο στην κοινωνία”, μία τέχνη που θα κουβαλούσε κάποιο μήνυμα.

Για την ίδια, εάν η τέχνη της φωτογραφίας υπήρχε στον καιρό τους αυτή θα ήταν και το πεδίο της λυρικής δράσης τους. “Εμπνέομαι από τα έργα τους και τον τρόπο που αφηγήθηκαν όλα όσα είχαν στο μυαλό τους. Υποθέτω δεν με ενδιαφέρει η γυμνή απεικόνιση του κάδρου μπροστά από το φακό. Με ενδιαφέρει να αποτυπώσω στα έργα μου τη φαντασία μου” λέει στο CNN η Sinclair.

Γεμάτες από συμβολισμούς και αναφορές στην ιστορία του κόσμου, τα έργα της έχουν συχνά πρωταγωνιστές που άφησαν το στίγμα τους στο παρελθόν. Από την Ελισάβετ στον Τζένγκις Χαν και τη Μαρία Αντουανέτα ή την Ιούλια Αγριππίνα, τα πορτρέτα της Sinclair παίρνουν αφορμή από την αλήθεια και εκρήγνυνται στη σφαίρα της φαντασίας.

Πέρα από την ψηφιακή επεξεργασία, η Sinclair δημιουργεί τις ψευδαισθήσεις της με σκηνικά, κοστούμια, μέικ απ και κομμώσεις ενώ δεν φοβάται να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στις δημιουργίες και τα παραμύθια της εικόνας της. Για τη σειρά της που τιτλοφόρησε Rococo η Sinclair καλλιέργησε λουλούδια στο δικό της κήπο ενώ για τη φωτογραφία της κόρης του Νέρωνα, χρησιμοποίησε ένα λιοντάρι από ένα περιοδεύοντα θίασο τσίρκου.

Μία θιασώτης της μόδας

2008 ALEXIA SINCLAIR Olympias

Πέρα από τις αναφορές της στις κλασικές τέχνες η Sinclair αποπλανήθηκε στα χρόνια των σπουδών της (2004-2007) από τις δημιουργίες των Alexander McQueen και Christian Lacroix. Αποτέλεσμα η σειρά The Regal Twelve στην οποία απαθανατίζει με τη φαντασία της δώδεκα βασιλικές φιγούρες, δώδεκα γυναίκες της μοναρχίας που άφησαν εποχή για όλους τους σωστούς ή λάθος λόγους.

“Δεν με ενδιαφέρει να δημιουργήσω κάτι που θα θυμίσει έργο ζωγράφου της εκάστοτε ιστορικής περιόδου. Με ενδιαφέρει να πάρω όση περισσότερη έμπνευση μπορώ να αντλήσω από εκείνα τα χρόνια και να απαθανατίσω φιγούρες που μοιάζουν ότι ανήκουν στο σήμερα” λέει.

“Η μόδα είναι ένας χώρος που παρακολουθώ στενά. Άλλωστε οι σχεδιαστές μόδας συνέχεια αφηγούνται το παρελθόν με νέους τρόπους” συμπληρώνει.

Σήμερα η Sinclair εργάζεται για καμπάνιες μεγάλων πελατών όπως οι Qantas, Queensland Ballet και το Bill & Melinda Gates Foundation κερδίζοντας χρήματα που μπορούν να της εξασφαλίσουν την τέχνη της. Έχοντας πλέον μετακομίσει στο Λονδίνο με τον σύζυγο της James και τη δίχρονη κόρη της Heidi, η Sinclair απολαμβάνει την εκτίμηση και πειραματίζεται με την τέχνη της φωτογραφίας σαν ζωγραφιά.

“Υπάρχουν πολλά κρυμμένα στοιχεία στα έργα μου. Αυτά όμως τα μυστικά αποκαλύπτονται μόνο αν τα δει κανείς από κοντά” λέει με νόημα.

Προσκαλώντας μας σε ένα ταξίδι στην ιστορία όπως η ίδια την ξαναγράφει με όπλο την οργιώδη φαντασία της.

History meets high fashion in Alexia Sinclair's stunning photographs

ΔΗΜΟΦΙΛΗ