ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Constantine Skourlis συνθέτει συμπαντική μουσική για να εξηγήσει τον χρόνο

Ο Constantine Skourlis συνθέτει συμπαντική μουσική για να εξηγήσει τον χρόνο
Το CNN Greece μίλησε με τον συνθέτη Constantine Skourlis κι ο ίδιος μας έλυσε απορίες σχετικά με την παράσταση «Dreams Of Time» που «ντύνει» με τη μουσική του, το μέλλον της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα, τα σχέδια και τα όνειρα του. photo: Πηνελόπη Γερασίμου

Η σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική βρίσκεται πλέον παντού γύρω μας και έχει καταλήξει να θεωρείται κλασικό είδος, σχεδόν. Στη χώρα μας ο ηλεκτρονικός ήχος ανεβαίνει καθημερινά πιο ψηλά στην εκτίμηση του κοινού κι αυτό δείχνει πως όντως ο ήχος δεν έχει όρια και μπορεί να εκφράσει πολλές διαφορετικές εκφάνσεις του ανθρώπινου ψυχισμού σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, ανεξάρτητα με τις μουσικές παραδόσεις της κάθε χώρας.

Ένας «αντιπρόσωπος» της ηλεκτρονικής μουσικής και σύνθεσης στην Ελλάδα, ο Constantine Skourlis, γράφει συμπαντική μουσική με synthesizers και υπολογιστές κι όμως το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από συγκινητικό.

Το CNN Greece μίλησε με τον Constantine Skourlis κι ο ίδιος μας έλυσε απορίες σχετικά με την παράσταση Dreams Of Time που «ντύνει» η μουσική του, το μέλλον της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα, τα σχέδια και τα όνειρα του.

SGT_STAGES_ALIVE_SKOURLIS_KONSTANTINOS_LAVRIO_PINELOPI_GERASIMOU_LOW-176.jpg
«Το τελευταίο μου project λέγεται DAWN ETERNAL και αποτελεί μια συνεργασία με τον σκηνοθέτη Χρήστο Σαρρή και την visual artist Theresa Baumgartner. Πρόκειται για ένα live σε μορφή film το οποίο γυρίστηκε στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου στα πλαίσια του Stages A/LIVE του ONASSIS STEGI.», photo/Πηνελόπη Γερασίμου.

Η παράσταση όπου ο Κωσταντίνος Σκουρλής γράφει τη μουσική ονομάζεται Dreams Of Time. Στο Dreams of Time, η Δάφνη Αντωνιάδου σκηνοθετεί, χορογραφεί και εξερευνά οπτικά και ηχητικά τη δημιουργική διαδικασία του σύμπαντος, μέσα από το κοσμικό και το ανθρώπινο γίγνεσθαι. Παράλληλα, εξερευνά τα άκρα της ανθρώπινης κατάστασης, μέσα από το πρίσμα της ιδιοσυγκρασίας, της ευαισθησίας και της υπέρμετρης δύναμης που διέπουν τη γυναικεία φύση, δημιουργώντας κάπου ανάμεσα στη σεξουαλικότητα και τον τρόμο, μια σειρά από αισθητηριακές εμπειρίες.

Ακολουθεί όλόκληρη η συνέντευξη με τον μουσικό και συνθέτη Constantine Skourlis:

Πόσο καιρό ασχολείσαι με την σύνθεση και τι σε τράβηξε σε αυτό;

Constantine Skourlis: Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την σύνθεση από το 2017 όποτε και άρχισα να δημιουργώ το πρώτο μου άλμπουμ, HADES. Με την μουσική ωστόσο ασχολούμαι από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Η μουσική για μένα αποτελεί ένα portal που με φτάνει αρκετά άμεσα και βαθιά σε μια υπαρξιακή ηρεμία και σε αυτό που αποκαλούν νόημα. Η σύνθεση, η παραγωγή και η μίξη με τις οποίες ασχολούμαι τα τελευταία χρόνια, είναι αλληλένδετα και αναπόσπαστα κομμάτια του φάσματος της δημιουργικής μου διαδικασίας. Σε όλα αυτά τα επίπεδα είμαι κατά μεγάλο ποσοστό αυτοδίδακτος. Πέρα από τις δυνατότητες που αυτό το γεγονός εμφανίζει, βρίσκω ζωτικης σημασίας την συνεργασία και ως έννοια και ως πρακτική στενά συνεδεδεμένη με τον τον χώρο αυτόν.

Πόσο δύσκολο είναι να γράφεις μουσική για μία παράσταση;

Constantine Skourlis: Είναι απαραίτητο να είναι δύσκολο. Για έμενα η έννοια της δυσκολίας στην τέχνη είναι αντίστροφη. Η δυσκολία είναι το πιο κοφτερό εργαλείο στην δημιουργία. Δεν γνωρίζω κάποιον άλλο τρόπο με τον οποίο μπορεί κάποιος να καταφέρει να μοιραστεί ένα έργο τέχνης, το οποίο να συνδέεται τόσο με τον ίδιο όσο και με το κοινό.

SGT_STAGES_ALIVE_SKOURLIS_KONSTANTINOS_LAVRIO_PINELOPI_GERASIMOU_LOW-76.jpg
«Η ηλεκτρονική μουσική έχει εισχωρήσει σχεδόν σε όλα τα είδη μουσικής και πέρα από αυτόνομο, είναι ενα είδος που έχει την μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως αυτή την στιγμή.». photo/Π. Γερασίμου.

Πως βλέπεις τη μουσική σκηνή στην Ελλάδα; Μπορεί κάποιος να ζήσει από αυτό;

Constantine Skourlis: Μου είναι λίγο ασαφές το τι αποτελεί μουσική σκηνή στην Ελλάδα. Υπάρχουν πάρα πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες οι οποίοι κάνουν πράγματα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχες δράσεις εκτός Ελλάδας. Εκεί που εντοπίζω μια έλλειψη η οποία θα μπορούσε να αποτελεί σημαντικό σημείο ανάδειξης σκηνών στον μουσικό χώρο, είναι μια καθαρή δομή λειτουργίας από την αρχή ως το τέλος. Πιο συγκεκριμένα, η σχέση μεταξύ studios, μουσικών/ μπάντας, executive producer, producer, promoter, marketing strategist, media, κοινού κτλ. είναι εκτός από μερικές εξαιρέσεις, εντελώς κατακερματισμένη. Εάν δεν υπάρξει μια δυνατή σύνδεση μεταξύ αυτών των χώρων, είναι αρκετά δύσκολο να δημιουργηθεί κάτι το οποίο να πάλλεται με τέτοια ένταση, ώστε να γίνει αντιληπτό ως σκηνή. Είναι πολύ προσωπικό για τον καθένα τι σημαίνει μπορώ να ζήσω, με πόσα «μπορώ να ζήσω», πόσο κοστολογω την δουλειά μου, τι συμβιβασμούς κάνω. Εξαρτάται από το όραμα του καθενός και πόσο διατεθειμένος είναι να το κυνηγήσει και να δουλέψει για αυτό.

Μίλησε μας λίγο για το τελευταίο σου πρότζεκτ.

Constantine Skourlis: Το τελευταίο μου project λέγεται DAWN ETERNAL και αποτελεί μια συνεργασία με τον σκηνοθέτη Χρήστο Σαρρή και την visual artist Theresa Baumgartner. Πρόκειται για ένα live σε μορφή film το οποίο γυρίστηκε στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου στα πλαίσια του Stages A/LIVE του ONASSIS STEGI. Αποτελεί το τελευταίο κεφάλαιο της δουλειάς μου που ξεκίνησε από τα πρώτα 2 album μου HADES και ETERNAL RECURRENCE και αναμένεται να βγει σε μορφή live album στην Bedouin Records στα τέλη του Δεκέμβρη. Επίσης συνεχίζω την συνεργασία μου με την χορογράφο Δάφνη Αντωνιάδου για το έργο της Dreams Of Time, στο οποίο έχω γράψει την μουσική. Το έργο παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη του Δεκέμβρη και του Μαρτίου στο Θέατρο Θησείον.

SGT_STAGES_ALIVE_SKOURLIS_KONSTANTINOS_LAVRIO_PINELOPI_GERASIMOU_LOW-104.jpg
«Ξεκινάω το επόμενο μου album, είμαι παραγωγός και vocalist της νεοσύστατης μπάντας Καθαρός Χαλκός με τους οποίους πρόσφατα ανοίξαμε τους Xylouris White στο πρώτο μας live, προετοιμάζω ενα tour σε Ασία και Αμερική και ετοιμάζομαι για ένα ταξίδι στην Ισλανδία μαζί με έναν αγαπημένο συνεργάτη για ένα project το οποίο θα ανακοινωθεί εντός της χρονιάς.», photo/Π. Γερασίμου.

Πιστεύεις έχει μέλλον η ηλεκτρονική μουσικη στην Ελλάδα;

Constantine Skourlis: Η ηλεκτρονική μουσική έχει εισχωρήσει σχεδόν σε όλα τα είδη μουσικής και πέρα από αυτόνομο, είναι ενα είδος που έχει την μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως αυτή την στιγμή. Με λίγα λόγια η ηλεκτρονική μουσική είναι το μέλλον και αυτό δεν έχει να κάνει με μια περιορισμένη τοπογραφία. Λέγοντας αυτό η Ελλάδα είχε ανέκαθεν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτού του είδους μουσικής και πολύ πιθανό να συνεχίσει να είναι έτσι.

Τι νέο θα δούμε από εσένα μέσα στο 2024;

Constantine Skourlis: Ξεκινάω το επόμενο μου album, είμαι παραγωγός και vocalist της νεοσύστατης μπάντας Καθαρός Χαλκός με τους οποίους πρόσφατα ανοίξαμε τους Xylouris White στο πρώτο μας live, προετοιμάζω ενα tour σε Ασία και Αμερική και ετοιμάζομαι για ένα ταξίδι στην Ισλανδία μαζί με έναν αγαπημένο συνεργάτη για ένα project το οποίο θα ανακοινωθεί εντός της χρονιάς.

DreamsOfTime_VisualIdeas_poster-1200-640.jpg
Ο Constantine Skourlis γράφει τη μουσική για την παράσταση Dreams Of Time.

Πες μας μερικές από τις πιο σημαντικές σου επιρροές.

Constantine Skourlis: Χωρίς σειρά, κάποια πράγματα που με εμπνέουν και μπορεί να εμπνεύσουν κι άλλους είναι: Όλες οι ταινίες του Gaspar Noe, το The Fountain του Darren Aronofsky, οι Talk-Talk το solo album του Mark Hollis, όλη η δισκογραφία των Opeth μέχρι το Watershed, ο Ξενάκης, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, o Alan Watts, η σειρά κόμικ Transmetropolitan, η σειρά comic The Sandman, η Alice Coltrane, ο Κρισναμουρτι, η ιδιοφυής τρέλα του Timothy Morton, Ο Werner Herzog και ειδικά τα ντοκιμαντέρ του, ο Bach και πολλά άλλα, αλλά ας σταματήσω εδώ.

Bandcamp

Instagram

Πληροφορίες για την παράσταση Dreams Of Time:
Ημερομηνίες: Τετάρτες 6, 13, 20 και 27 Δεκεμβρίου 2023 και 6, 13, 20 και 27 Μαρτίου 2024
Ώρα Έναρξης: 21:30
Διάρκεια: 40’
Τοποθεσία: Θησείον, Ένα Θέατρο Για Τις Τέχνες
Διεύθυνση: Τουρναβίτου 7, Αθήνα 105 53
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/dance/dreams-of-time
Κατά τη διάρκεια της παράστασης γίνεται χρήση στροβοσκοπικού φωτισμού και δυνατής μουσικής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ