ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Διάσημος πίνακας στο μουσείο του Prado παραλίγο να πέσει θύμα... #cancel

Χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ισχυρίζονται ότι το Μουσείο Prado στη Μαδρίτη αφαιρεί το παγκοσμίου φήμης έργο τέχνης με την κατηγορία ότι αποτελεί «έγκλημα μίσους» εναντίον ατόμων με περιορισμένη ανάπτυξη (νανισμός). Associated Press

Ο κλασικός πίνακας με την ονομασία Las Meninas του Ντιέγο Βελάσκεθ παραλίγο να αποσυρθεί από το εμβληματικό Μουσείο Prado στη Μαδρίτη με την κατηγορία ότι αποτελεί «έγκλημα μίσους».

Χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ισχυρίζονται ότι το Prado αφαιρεί το παγκοσμίου φήμης έργο τέχνης καθώς απεικονίζει ένα δήλωση μίσους εναντίον ατόμων με περιορισμένη ανάπτυξη (νανισμό).

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, ο πίνακας στοχοποιεί άτομα με νανισμό και αχονδροπλασία, η οποία είναι μια γενετική πάθηση που επιβραδύνει την ανάπτυξη των οστών.

Τελικά οι ισχυρισμοί δεν είναι αληθινοί.

Το έργο του 1656 απεικονίζει τον ίδιο τον Βελάσκεθ να ζωγραφίζει τον βασιλιά και τη βασίλισσα της Ισπανίας, με διάφορα άλλα μέλη της βασιλικής αυλής να είναι παρόντα, συμπεριλαμβανομένων δύο νάνων στα δεξιά.

Ωστόσο, είναι λάθος να πούμε ότι το Las Meninas ακυρώνεται επειδή είναι προσβλητικό για άτομα με νανισμό για διάφορους λόγους.

Πρώτον, ο λογαριασμός που δημοσιευσε αρχικά τον ισχυρισμό αυτοχαρακτηρίζεται σαφώς ως παρωδία, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι αξιόπιστη πηγή για σοβαρά γεγονότα.

Δεύτερον, το ίδιο το υπουργείο Πολιτισμού της Ισπανίας, δήλωσε ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη για την απομάκρυνση του έργου τέχνης. Μάλιστα, χαρακτήρισε τον ισχυρισμό «φάρσα» και είπε ότι είναι «απολύτως ψευδής».

Στην πραγματικότητα, το Prado και άλλα ισπανικά μουσεία αλλάζουν τις περιγραφές ορισμένων έργων τέχνης, όπως το Las Meninas, για να απαλλαγούν από όρους που θεωρούνται προσβλητικοί.

Οι ισπανικοί όροι για τις λέξεις «νανισμός», «ανάπηρος» και «παχυσαρκία», για παράδειγμα, καταργούνται και αντικαθίστανται από πιο περιεκτική και λιγότερο σεξιστική γλώσσα.

Το Las Meninas είναι παγκοσμίως γνωστό όχι μόνο χάρη στο εντυπωσιακό μέγεθος και την τεχνική του, αλλά και λόγω της meta και αυτοαναφορικής φύσης του.

Ο Velázquez ζωγράφισε τον εαυτό του στο έργο και φαίνεται να ζωγραφίζει εμάς, τον ίδιο τον θεατή. Αλλά αν κοιτάξετε προσεκτικά, μπορείτε να δείτε τις αντανακλάσεις του βασιλιά Φίλιππου Δ' και της βασίλισσας Μαριάνας στον καθρέφτη, όπου θα έπρεπε να στεκόμαστε εμείς. Άλλοι σημαντικοί χαρακτήρες του πίνακα περιλαμβάνουν την Ινφάντα Μαργαρίτα Τερέζα, κόρη του βασιλιά και της βασίλισσας. Στέκεται στο κέντρο και πλαισιώνεται από δύο κυρίες σε αναμονή - ή «μενίνες», από τις οποίες και πήρε το όνομά του ο πίνακας. Όσο για τους νάνους, είναι μέλη της ισπανικής αυλής: η Αυστριακή Maria Bárbola στα αριστερά και ο Ιταλός Nicola Pertusato στα δεξιά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης