Νοσφεράτου: Η νέα ταινία του Ρόμπερτ Έγκερς απογοητεύει με την «στειρότητα» της

Από την ταινία «Νοσφεράτου».
FocusΗ τελευταία κινηματογραφική απόπειρα να ανανεωθεί ο μύθος του βαμπιρικού τέρατος από τον Ρόμπερτ Έγκερς καταφέρνει να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή σινεματική ατμόσφαιρα, χωρίς ωστόσο να δίνει νέες ιδέες πάνω στην κλασική ιστορία του Νοσφεράτου.
Η κινηματογραφική ιστορία του Φρίντριχ Βίλχελμ Μουρνάου και του εξαιρετικού έργου του Νοσφεράτου, Μια Συμφωνία Τρόμου (1922) συνεχίζει να εντυπωσιάζει και να εμπνέει τους σύγχρονους δημιουργούς, παρά τη χρονική απόσταση.
Η τελευταία κινηματογραφική απόπειρα να ανανεωθεί ο μύθος του βαμπιρικού τέρατος από τον διάσημο σκηνοθέτη Ρόμπερτ Έγκερς καταφέρνει να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή οπτική ατμόσφαιρα, χωρίς ωστόσο να προσφέρει επαρκώς νέες προσθήκες πάνω στην κλασική ιστορία του Νοσφεράτου.
Ο Έγκερς, γνωστός για την κινηματογραφική του αίσθηση (με προηγούμενα έργα όπως The Witch και Ο Φάρος), αποτυπώνει με εξαιρετική σκηνογραφική φαντασία τη νέα του εκδοχή του βαμπιρικού μύθου, τοποθετώντας τη δράση στην πρώιμη βικτοριανή εποχή.
Η ερμηνεία της Λίλι-Ρόουζ Ντεπ στον ρόλο της Έλεν, μιας γυναίκας που βιώνει μεταφυσικές εμπειρίες και καταπιέζεται από την αυστηρή κοινωνία της εποχής, είναι παθιασμένη και συναισθηματικά φορτισμένη.
Εντούτοις, η θεματική του έρωτα και της ερωτικής αφύπνισης που καταπιέζεται σε μια πουριτανική κοινωνία διατηρεί έναν ενδιαφέροντα τόνο, αλλά δεν ανανεώνει ουσιαστικά την κλασική πλοκή του Νοσφεράτου, η οποία επαναλαμβάνει τις ίδιες βασικές συνιστώσες.
Ο σκηνοθέτης υιοθετεί μια πιο φολκλορική εκδοχή του βαμπίρ, αποφεύγοντας τη φόρμα του εφιαλτικού και μυστηριώδους Όρλοκ που δημιουργήθηκε από τον Μουρνάου. Παρά την επιτυχία του στη δημιουργία μιας εντυπωσιακής αισθητικής, που παραπέμπει σε φλαμανδικούς πίνακες και ενσωματώνει το στυλ του κιαροσκούρο φωτισμού, ο Έγκερς φαίνεται να περιορίζεται από τη σκηνογραφική του αίσθηση, αφήνοντας τη σκηνοθεσία του να μοιάζει δευτερεύουσα.
Οι ιδέες του πάνω στο βαμπιρικό μύθο είναι ελάχιστες και επαναλαμβάνουν τις τεχνικές των προγενέστερων σκηνοθετών, όπως του Μουρνάου και του Χέρτζογκ, χωρίς να προσφέρουν κάτι πραγματικά καινοτόμο.
Η ταινία, παρά την αισθητική της μεγαλοπρέπεια και τις τεχνικές αριστοτεχνίες, δεν καταφέρνει να προσφέρει μια ουσιαστική ανανέωση του βαμπιρικού μύθου. Το ενδιαφέρον του Έγκερς φαίνεται να εστιάζεται περισσότερο στη δημιουργία ενός γοτθικού, οπτικά εντυπωσιακού κόσμου, παρά στην πρόταση νέων ιδεών για το μυθικό αυτό σύμπαν.
Παρότι η ατμόσφαιρα είναι γεμάτη από μυστήριο και ένταση, η ταινία δεν επαναστατεί πραγματικά απέναντι στους προκαθορισμένους κανόνες του βαμπιρικού είδους.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Running Man»: Στο καστ της ταινίας εντάχθηκε και ο Κόλμαν Ντομίνγκο

Ανίτα Έκμπεργκ: Ο θρύλος που γεννήθηκε στα παγωμένα νερά της Φοντάνα ντι Τρέβι

Mickey 17: Η νέα ταινία του Μπονγκ Τζουν-Χο κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου

Spiegel: Την επιστροφή προσφύγων στην Ελλάδα προωθεί πιλοτικό πρόγραμμα της Γερμανίας
20:59
ΤΙ ΛΕΝΕ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ ΣΤΟ CNN GREECE: «Καμπανάκι» για τον τουρισμό στις Κυκλάδες από τους σεισμούς - Αγωνία μην χαθεί η σεζόν
20:50
Αγρότες της Θεσσαλονίκης έβγαλαν τα τρακτέρ τους σε δρόμο κοντά στο πάρκο της Θέρμης
20:46
Η Χαμάς ανακοίνωσε τα ονόματα των τριών ομήρων που θα απελευθερώσει το Σάββατο
20:37