ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τιμ Ρόμπινσον: Ποιος είναι ο «πιο αστείος άνθρωπος» της εποχής μας

Τιμ Ρόμπινσον: Ποιος είναι ο «πιο αστείος άνθρωπος» της εποχής μας

O Tim Robinson στο «The Chair Company».

HBO

Ποιος είναι ο πιο αστείος ηθοποιός σήμερα; Ίσως μια ερώτηση χωρίς απάντηση, αλλά λίγοι έχουν τόσο πειστικό επιχείρημα όσο ο Τιμ Ρόμπινσον. Ο κωμικός, γνωστός από τη «γκόνζο» σειρά του Netflix «I Think You Should Leave», έχει καθιερωθεί τα τελευταία δέκα χρόνια ως μια από τις πιο ευρηματικές και απρόβλεπτες φωνές της σύγχρονης κωμωδίας.

Η σειρά του αποτελεί ένα ανερμήνευτο μείγμα παρανοϊκών καταστάσεων: από έναν τοξικό διαγωνισμό «Μωρό της Χρονιάς» και έναν Σάντα Κλάους σε κακή διάθεση να προωθεί μια ταινία δράσης, μέχρι πάρτι όπου μισθωμένοι μιμητές διασήμων επιτρέπεται να επιτίθενται στους καλεσμένους. Στον πυρήνα όλων αυτών: ο ίδιος ο Ρόμπινσον, μια εκρηκτική και μοναδικά παράξενη προσωπικότητα, που γκριμάτζει, φλυαρεί και παραμορφώνει κάθε κοινωνική νόρμα.

Με βάση αυτήν τη χαρακτηριστική του φωνή, το ΗΒΟ του ανέθεσε τη νέα σειρά «The Chair Company», που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγο καιρό στο Sky και στο NOW στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Τιμ υποδύεται τον Ρον Τρόσπερ, έναν υπάλληλο σε μια εταιρεία που σχεδιάζει ένα νέο εμπορικό κέντρο. Η φαινομενικά ήρεμη ζωή του αρχίζει να καταρρέει όταν εμπλέκεται σε μια ακατανόητη συνωμοσία γύρω από τη βιομηχανία επίπλων Τέκα. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από απόλυτα απρόβλεπτα γεγονότα, γεμάτα χιούμορ και παράνοια, που γίνονται ακόμη πιο απολαυστικά σε επαναλαμβανόμενες προβολές.

Η υπόλοιπη ομάδα ηθοποιών περιλαμβάνει την Λέικ Μπελ («Boston Legal») στον ρόλο της συζύγου του Ρον και τη Σοφία Λίλλις («It») ως κόρη του. Ο υπόλοιπος καστ αποτελείται από σχετικά άγνωστα πρόσωπα, όπως ο Τζόζεφ Τούντισκο, που υποδύεται τον εκκεντρικό Μάικ Σαντίνι. Ο συνεργάτης του Ρόμπινσον, Ζακ Κάνιν, συμπαραγωγός και συνδημιουργός της σειράς, εξηγεί ότι η επιλογή αυτή έγινε για ρεαλιστικούς λόγους: η κωμωδία του Τιμ συνδυάζει απόλυτη παραλογικότητα με ένα υποβόσκον αίσθημα ρεαλισμού.

Ο Τιμ Ρόμπινσον ανήκει στην εποχή μας: το κωμικό του ύφος — ένας συνδυασμός θυμού, σύγχυσης και αμηχανίας — μιλά κατευθείαν στη σημερινή κοινωνία, ιδιαίτερα στο κλίμα της μετα-Τραμπ εποχής. Η πρώτη του σημαντική δημόσια εμφάνιση έγινε στη σειρά Saturday Night Live το 2012, όπου εργάστηκε για ένα χρόνο ως ηθοποιός και στη συνέχεια ως σεναριογράφος, αναπτύσσοντας την ιδιαίτερη φωνή του, που δεν συμβιβάζεται με τη mainstream λογική. Πολλά από τα ακραία σκίτσα του, όπως ένα σχέδιο για ένα «δερμάτινο σωσίβιο για κουλ τύπους», απορρίφθηκαν στην αρχική τους φάση, για να επανεμφανιστούν αργότερα στο «I Think You Should Leave».

Μετά την αποχώρησή του από το SNL το 2016, ο Ρόμπινσον δημιούργησε τη σειρά «Detroiters», μια τρυφερή και κωμική ιστορία για δύο διαφημιστές στην πατρίδα του, το Ντιτρόιτ, με τον Σαμ Ρίτσαρντσον ως συνεταίρο. Αν και ακυρώθηκε μετά από δύο σεζόν, η σειρά απέκτησε φανατικό κοινό. Η επιτυχία ήρθε με το «I Think You Should Leave», η οποία τον κατέστησε μια αναγνωρίσιμη φιγούρα της κωμωδίας, με βραβεία Emmy και διεθνή αναγνώριση.

Η καινούρια του δουλειά, «The Chair Company», συνεχίζει την ίδια προσέγγιση: μια κωμωδία που ανατρέπει τις παραδοσιακές σχέσεις μεταξύ «straight» και «γελοίας» ανδρικής φιγούρας. Οι χαρακτήρες του Ρόμπινσον είναι συχνά κοινωνικά αδέξιοι ή αποσυντονισμένοι, όμως η εμμονή στο παράδοξο του περίγυρου δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία γέλιου.

Το χιούμορ του Ρόμπινσον είναι επίσης ιδιαίτερα λεπτομερές και υπονομευτικό: η φαινομενικά φυσιολογική γραμμή διαλόγου αποκτά ένα περίεργο, αλλόκοτο ύφος που ξεδιπλώνεται αργά, ενώ οι καθημερινές δραστηριότητες — συσκέψεις, γραφείο, ακόμα και βραδινό σερφάρισμα στο ίντερνετ — γίνονται έδαφος για απόλυτο χάος. Ο Ρόμπινσον δεν προσπαθεί να δώσει νόημα στον κόσμο· τον αποκαλύπτει όπως είναι: εντελώς παράλογος, με τρόπο που μόνο αυτός μπορεί να κάνει να φαίνεται αστείος.

Η κωμωδία του Ρόμπινσον προκύπτει από μια πιο πρωτόγονη, αυθόρμητη αίσθηση του αστείου. Η αποχώρησή του από το SNL δεν ήταν απλώς ένα προσωπικό όφελος· εμπλούτισε ολόκληρο το τηλεοπτικό τοπίο, φέρνοντας μια νέα εποχή κωμικής φαντασίας, ακραίας και ανατρεπτικής, που δύσκολα μπορεί να μιμηθεί κανείς.