«Αιχμάλωτοι στις ράγες»: Ένα βιβλίο για τους σιδηρόδρομους της Ελλάδας
Ανανεώθηκε:
Σιδηροδρομικές γραμμές
EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣΣτο «καυτό» ερώτημα των ημερών: «γιατί δεν έχουμε τον σιδηρόδρομο που θέλουμε» επιχειρεί να απαντήσει το νέο βιβλίο του συγγραφέα Αχιλλέα Χεκίμογλου.
Ο συγγραφέας και ερευνητής απαντά στο ερώτημα αυτό μέσα από τα συγκοινωνιακά αρχεία του 20ου αιώνα, τα οποία έρχονται για πρώτη φορά στο φως, αναδεικνύοντας την πραγματική – και άγνωστη στις σύγχρονες γενιές – ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και τα επίμαχα πρόσωπα που υπηρέτησαν την συγκοινωνιακή υπόθεση.
Πρόκειται για το πρώτο μέρος μίας μεγάλης ιστορικής και δημοσιογραφικής έρευνας που έχει ως επίκεντρο τα γεγονότα μεταξύ του 1936 και του 1967 και θα συνεχιστεί στο μέλλον.
Τα γεγονότα που καθόρισαν την πορεία του
Κάνοντας μια αναδρομή σε όλα τα μεγάλα γεγονότα που καθόρισαν την τύχη του σιδηροδρόμου, με αφετηρία την μεγάλη συγκοινωνιακή κρίση του Μεσοπολέμου, αποκαλύπτει ότι οι Σιδηρόδορμοι του Ελληνικού Κράτους είχαν ξεκινήσει πρώτοι την προσπάθεια αξιοποίησης του ελληνικού λιγνίτη, με στόχο την ενεργειακή αυτονομία της Ελλάδας και περιγράφει τον καταλυτικό ρόλο που διαδραμάτισε ο σιδηρόδρομος στην επιστράτευση του ‘40, στον οποίο ανήκει μερίδιο της νίκης της Ελλάδας κατά των Ιταλών.
Επίσης, αναδεικνύει μέσα από τα αρχεία του Γ’ Ράιχ όχι μόνο το στρατηγικό ενδιαφέρον των ναζί για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και τον τρόμο τους απέναντι στα σαμποτάζ της αντίστασης που οδήγησαν πολλές φορές στον εγκλωβισμό χιλιάδων στρατιωτών της Βέρμαχτ στις εσχατιές της Μεσογείου.

Στα νεότερα χρόνια, το βιβλίο ανασύρει από τη λήθη απόρρητα ντοκουμέντα που τεκμηριώνουν ότι ο ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος ήταν πρωτίστως ένας πόλεμος συγκοινωνιακός και περιγράφει τόσο την αμερικανική εμπλοκή στα συγκοινωνιακά πράγματα, όσο και τις αδιανόητες πολιτικές πιέσεις των συντεχνιών του επαγγελματικού αυτοκινήτου που οδήγησαν στην νομοθετική προστασία του συγκεκριμένου κλάδου σε βάρος του σιδηροδρόμου.
Τέλος, αποκαλύπτει όλα τα ανεκπλήρωτα σχέδια αναγέννησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα οποία ως δια μαγείας έμεναν στα συρτάρια των υπουργείων και δεν εφαρμόζονταν ποτέ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Ποιες πρέπει να τακτοποιηθούν μέχρι τέλη του 2025
01:00
Εορταστικό ωράριο Χριστουγέννων: Ποιες ώρες είναι ανοιχτά τα εμπορικά καταστήματα
00:30
Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συμβούλιο επισημαίνει αδυναμίες στο πλαίσιο της ΕΕ για την καταπολέμηση της απάτης
23:59
Ο ισραηλινός στρατός απειλεί με κατεδάφιση 25 πολυκατοικίες σε προσφυγικό καταυλισμό στη Δυτική Όχθη
23:54