The Abandons: Ένα φιλόδοξο western του Netflix που «λυγίζει» υπό το βάρος του
Από τη σειρά.
NetflixΤο «The Abandons», η νέα σειρά του Netflix, έρχεται φορτωμένη με όλα εκείνα τα στοιχεία που υπόσχονται ένα στιβαρό western – εντυπωσιακό καστ, υψηλό budget, έντονη αισθητική εποχής. Παρ’ όλα αυτά, το αποτέλεσμα μοιάζει περισσότερο με μια βιαστική σύνθεση ιδεών παρά με μια ολοκληρωμένη ιστορία που αντέχει το βάρος των θεμάτων της.
Στο επίκεντρο βρίσκονται δύο γυναίκες που ορίζουν τις αντίπαλες πλευρές μιας σύγκρουσης για γη και εξουσία στην άγρια Ουάσινγκτον του 1854. Η αριστοκρατικής καταγωγής Κόνστανς Βαν Νες (Γκίλιαν Άντερσον) φτάνει στην απομονωμένη κοινότητα του Angel’s Ridge με έναν στόχο: να εκμεταλλευτεί τα κοιτάσματα ασημιού που κρύβει το υπέδαφος. Στον δρόμο της βρίσκεται η Φιόνα «Mam» Νόλαν (Λένα Χίντι), μια Ιρλανδή με άγρια πυγμή και τρυφερή ψυχή, που προστατεύει μανιωδώς τη γη όπου μεγαλώνει τα θετά παιδιά της.
Η ένταση ξεκινά όταν μια από τις κόρες της Mam, η Ντάλια (Νταϊάνα Σίλβερς), πέφτει θύμα επίθεσης από έναν νεοφερμένο. Από εκείνη τη στιγμή, η αντιπαλότητα των δύο οικογενειών ξεφεύγει από τα όρια μιας απλής διεκδίκησης και μετατρέπεται σε προσωπικό πόλεμο. Στο φόντο, ένας έρωτας ανάμεσα στην Τρίσα (Έισλινγκ Φρανσιόζι), κόρη της Κόνστανς, και τον Έλιας (Νικ Ρόμπινσον), αδελφό της Ντάλια, προσθέτει μια νότα τραγικής ειρωνείας – μια δυτική εκδοχή Ρωμαίου και Ιουλιέτας, αλλά χωρίς τη δύναμη να επηρεάσει πραγματικά τη ροή της ιστορίας.
Παρά τη θεματολογία που θα μπορούσε να αναδείξει ηθικά διλήμματα, κοινωνικές ανισότητες και ανθρώπινες αδυναμίες, το The Abandons δείχνει να μην εμπιστεύεται καθόλου την αργή, στοχαστική αφήγηση που συχνά κάνει τα western συναρπαστικά. Ίσως φταίει το γεγονός ότι ο δημιουργός Κερτ Σάτερ – γνωστός από το Sons of Anarchy – αποχώρησε από την παραγωγή λίγο πριν το τέλος των γυρισμάτων, αφήνοντας τη σειρά με μόνο επτά επεισόδια αντί για τα δέκα που είχαν αρχικά συμφωνηθεί. Αυτό φαίνεται σε κάθε της επεισόδιο: οι σκηνές «προτιμούν» τη λειτουργικότητα, οι χαρακτήρες ελάχιστα προλαβαίνουν να αναπνεύσουν και το τοπίο της Άγριας Δύσης αντιμετωπίζεται απλώς ως φόντο και όχι ως οργανικό κομμάτι της ιστορίας.
Παρότι οι Άντερσον και Χίντι δείχνουν να απολαμβάνουν τους ρόλους τους – η μία ως αδίστακτη μεγιστάνας, η άλλη ως σκληρή αλλά βαθιά ανθρώπινη προστάτιδα – το σενάριο δεν τους δίνει το απαραίτητο βάθος. Οι διάλογοι συχνά πέφτουν στην παγίδα της υπερβολής, ενώ οι δευτερεύοντες χαρακτήρες μοιάζουν με σκιαγραφημένα προσχέδια που η σειρά δεν βρήκε ποτέ χρόνο να ολοκληρώσει.
Την ώρα που ο Τέιλορ Σέρινταν έχει μετατρέψει το σύγχρονο western σε χρυσοφόρο είδος με έργα όπως Yellowstone, 1883 και 1923, το The Abandons αποδεικνύει πόσο εύκολα μπορεί μια σειρά με μεγάλες φιλοδοξίες να χαθεί στον δρόμο, αν δεν χτιστεί πάνω σε γερά θεμέλια. Με τόσο ισχυρό καστ και παραγωγή πρώτης γραμμής, δεν υπάρχει πραγματικός λόγος για αυτή την αστοχία.
Το αποτέλεσμα αφήνει μια αίσθηση ημιτελούς προσπάθειας: ένα western που μοιάζει να έχει προσπεράσει όλα όσα κάνουν το είδος συναρπαστικό και να έχει κρατήσει μόνο τα επιφανειακά στοιχεία. Κι έτσι, το The Abandons καταλήγει να δικαιώνει το όνομά του – μια ιστορία που εγκαταλείπει τον ίδιο της τον εαυτό πριν προλάβει να μας κερδίσει.
Το The Abandons προβάλλεται στο Netflix.
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Κέιτ Γουίνσλετ: Ο γιος της σεναριογράφος στην νέα της ταινία - «Ένιωθα περήφανη για αυτόν»
Βραβεία Γκόθαμ: To One Battle After Another αναδείχθηκε ως η «καλύτερη ταινία»
Κάλουμ Τέρνερ: To νέο μεγάλο φαβορί για τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ
Οι δασμοί Τραμπ δεν «ακούμπησαν» την Κίνα - Στο 1 τρισ. δολάρια το εμπορικό πλεόνασμα
10:22
Τρόμος για δύο 12χρονες στο Νέο Ηράκλειο: Ανήλικος τις απείλησε με μαχαίρι για να τις ληστέψει
10:20
Μικρό θαύμα στην Ιάβα: Γεννήθηκε το πρώτο μωρό πάντα της Ινδονησίας (pics)
10:10
Ρέθυμνο: Ανήλικος μέθυσε σε γάμο και κατέληξε στο νοσοκομείο – Συνελήφθη ο πατέρας του
09:54