ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Γιάννος Γραμματίδης θέλει να σώσει ένα κομμάτι της δυναστείας των Ωνάση με γκάζια

Ο Γιάννος Γραμματίδης θέλει να σώσει ένα κομμάτι της δυναστείας των Ωνάση με γκάζια

Το αμάξι που πλειοδοτήθηκε από την Εθνική Τράπεζα (ειδική εκκαθαρίστρια της Ολυμπιακής Αεροπορίας) σε δημόσιο διαγωνισμό έχει πλέον νέο ιδιοκτήτη. Από την Παρασκευή η συλλεκτική Mercedes, μοντέλο του 1972, που χρησιμοποιούσε ο Αλέξανδρος Ωνάσης ανήκει στον Λαρισαίο δικηγόρο των Αθηνών και ιδρυτή του κόμματος "Νέα Πορεία - Νέα Ελλάδα", Γιάννο Γραμματίδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του kosmoslarissa.gr, η πλειοδοτούσα προσφορά, ποσού 25.000 ευρώ, έγινε από τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιάννο Γραμματίδη, με τους επόμενους πλειοδότες να προσφέρουν 15.000 ευρώ και 10.000 ευρώ (δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα).

"Πράγματι, υπεβλήθησαν προσφορές ενώπιον συμβολαιογράφου σύμφωνα με την νόμιμη διαδικασία η οποία έβγαλε εμένα ως πλειοδότη. Η διαδικασία δεν ήταν προφορική με χτυπήματα. Ήταν με δεσμευτικές έγγραφες σφραγισμένες προσφορές όπου ο καθένας εκ των προτέρων έβαλε την προσφορά του. Όπως πληροφορήθηκα αργότερα υπήρχε μια προσφορά των 5.000, μία των 10.000 και μία των 15.00 ευρώ εκτός από την δική μου, που ήταν η μεγαλύτερη. Η δικιά μου προσφορά ήταν και πιο κοντά στην πραγματικότητα γιατί εγώ έχω γνώση της συλλεκτικής αγοράς των αυτοκινήτων, γιατί είμαι συλλέκτης ο ίδιος και επομένως πίστευα ότι είναι μια τιμή ασφαλείας για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο" σημείωσε ο Γιάννος Γραμματίδης που ξέρει ότι έκανε μια κοστοβόρα επένδυση.

"Προτίθεμαι να στείλω το αυτοκίνητο στο εργοστάσιο της Mercedes στη Στουγκάρδη, προκειμένου να γίνει μια διάγνωση του τι χρειάζεται, προκειμένου να έρθει πάλι στην παλιά του μορφή. Μην εκπλαγείτε αν το κόστος επισκευής είναι όσο αυτό της αγοράς! Εγώ είμαι έτοιμος για αυτό" πρόσθεσε διευκρινίζοντας την τυπική διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

"Υπάρχει ένα ΔΣ της τράπεζας το οποίο θα επικυρώσει τον διαγωνισμό και θα κρίνει κατά πόσο είναι πρόσφορος για την ίδια. Αν όλα πάνε καλά υπολογίζω πως σε 20 ημέρες θα έχω στα χέρια μου το αυτοκίνητο" κατέληξε.

Οι συμβολισμοί και η συγκίνηση

"Είμαι γέννημα θρέμμα της ελληνικής επιχειρηματικότητας και τιμώ όλους εκείνους τους μεγάλους ανθρώπους, τους “ογκόλιθους”, οι οποίοι προσέφεραν στη χώρα τους σαν επιχειρηματίες καθώς την έβγαλαν έξω από τα σύνορα και αυτοί είναι ο Ωνάσης, ο Νιάρχος, ο Λάτσης" διευκρίνισε Γιάννος Γραμματίδης.

NEA POREIA GRAMMATIDIS

"Συνεπώς έχω ένα σεβασμό απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους που έκαναν την Ελλάδα μας γνωστή. Οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτούς και ιδιαίτερα με την οικογένεια Ωνάση, είναι ένα κομμάτι της ελληνικής ιστορίας. Και επειδή ξέρω ότι τα κειμήλια και οι θησαυροί σε αυτή τη χώρα, δυστυχώς ταλαιπωρούνται, ξεκινώντας ακόμα και από τα αρχαιολογικά μας μνημεία που καταστρέφονται και καταληστεύονται, εγώ δεν μπορούσα να το αφήσω αυτό να περάσει έτσι".

"Και έκανα μια μικρή προσωπική προσφορά προκειμένου να διαφυλαχθεί, να συντηρηθεί και να είναι αντάξιο της ιστορίας του το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που ήταν κομμάτι της ζωής του Αλέξανδρου Ωνάση. Υπάρχουν πολλοί συμβολισμοί στο αυτοκίνητο και αυτό με συγκινεί σαν Έλληνα. Αυτό ήταν το κίνητρο μαζί βέβαια με την αγάπη μου για τα κλασικά αυτοκίνητα".

Στο τιμόνι της ιστορίας

ONASSIDES

Ο αδικοχαμένος Αλέξανδρος Ωνάσης, γιος του κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση, ήταν λάτρης της ταχύτητας. Όταν έφερε στην Ελλάδα του 1972 την υπερπολυτελή Mercedes 250/8 με σήμα κατατεθέν τους κάθετους προβολείς στη μάσκα όλοι μιλούσαν για αυτοκίνητο άξιο του επωνύμου του νέου ιδιοκτήτη του. Η λιμουζίνα με το αυτόματο κιβώτιο των τεσσάρων σχέσεων διέθετε εξοπλισμό που σπάνιζε στην Αθήνα των λίγων εντυπωσιακών αυτοκινήτων. Η Mercedes εντυπωσίαζε καθώς διέθετε κλιματισμό, δερμάτινο σαλόνι και επενδύσεις από πανάκριβο ξύλο αγριοτριανταφυλλιάς.

Το αυτοκίνητο είχε κοστίσει 250.000 δραχμές στον νεαρό Ωνάση. Επρόκειτο για μια αγορά που έβρισκε αντίθετο τον πατριάρχη της δυναστείας καθώς φοβόταν για το πάθος του γιου του με την ταχύτητα. Τότε ένας μισθωτός έπρεπε να δουλέψει 3.572 ημέρες - χωρίς να ξοδέψει δραχμή- για να την αποκτήσει, μιας και το μεροκάματο δεν ξεπερνούσε τις 70 δραχμές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ