ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Κέιτ Μπλάνσετ και τα 13 πρόσωπά της στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Κέιτ Μπλάνσετ και τα 13 πρόσωπά της στο Φεστιβάλ Αθηνών

Eίναι ένα project που ερωτεύθηκε η Κέιτ Μπλάνσετ και τώρα η συνέργεια της ηθοποιού με τον εικαστικό Julian Rosefeldt, το "Manifesto" τους, προκαλεί όλους μας να το ανακαλύψουμε στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017. 

Όταν ο Γερμανός καλλιτέχνης Julian Rosefeldt συνάντησε τη γυναίκα με τα χίλια πρόσωπα Μπλάνσετ τη ρώτησε: "Γιατί δεν έχουμε κάνει κάτι μαζί;". Η ίδια δεν γνώριζε την απάντηση. Απλά συμφώνησε να κάνουν οτιδήποτε, από κοινού, στο μέλλον. Αυτό το μέλλον που ξεκινάει από την Αυστραλία όπου το πειραματικό έργο/installation του με τίτλο Manifesto.

Σε αυτό, η Μπλάνσετ υποδύεται 13 χαρακτήρες, πέρα από φύλο, πέρα από τάξη. Από έναν άστεγο άντρα σε μία νοικοκυρά σε δασκάλα και πριμαντόνα, η ηθοποιός βάζει το ένα προσωπείο μετά το άλλο ερμηνεύοντας μονόλογους στο φακό του Rosefeldt.

Τα κείμενα είναι γραμμένα από δημιουργούς. Από αρχιτέκτονες, χορευτές και σκηνοθέτες και άλλους επαγγελματίες που γέμισαν τον κόσμο με ιδέες είτε ήταν φουτουριστές, είτε ντανταϊστές, είτε οτιδήποτε άλλο εκείνοι θέλησαν να υπηρετήσουν μένοντας πιστοί στο μανιφέστο τους. Το έργο θέλει να εξερευνήσει το ρόλο του καλλιτέχνη στον κοινωνικό ιστό.

Η Μπλάνσετ αγάπησε αυτό το project. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που έπεισε την οικογένεια της να απαθανατιστεί στο τραπέζι μαζί της. Ο σύζυγος της, Άντριου Άπτον και οι τρεις γιοί της προσεύχονται μαζί της υποδυόμενοι τα alter ego (μας).

Σε συνέντευξή του ο Rosefeldt εξηγεί το ενδιαφέρον του για κάθε είδους μανιφέστο.

"Στις αρχές του 20ου αιώνα οι καλλιτέχνες ήταν μειοψηφία. Έπρεπε να καθαρογράψουν τις αξίες τους, να τις υπηρετίσουν φωνάζοντας για να διακριθούν μέσα στον όχλο. Σήμερα η τέχνη είναι μια βιομηχανία, ένα παγκόσμιο δίκτυο από ετερόκλητους δημιουργούς, έμπορους, ατζέντηδες. Το μανιφέστο του χθες έγινε εκφώνηση στην τηλεοπτική κάμερα" είπε και μετά έδωσε εντολή στην Μπλάνσετ/newscaster να συνεντευξιάσει τον ίδιο της τον εαυτό.

Η Μπλάνσετ ενσαρκώνει 13 διαφορετικούς ρόλους, μεταξύ των οποίων μίας χορογράφου, μιας δασκάλας δημοτικού σχολείου, μιας εργάτριας σε εργοστάσιο και μιας άστεγης μέσα από τους οποίους ζωντανεύουν οι αρχές των σημαντικότερων καλλιτεχνικών κινημάτων του 20ού αιώνα.

Ανοιχτή πρόσκληση σε όλους

Το Φεστιβάλ κάνει ανοιχτή πρόσκληση στα εγκαίνια της έκθεσης του Γιούλιαν Ρόζεφελντ, Μανιφέστο, στις 20:00, παρουσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Ειδικά για τα εγκαίνια, η είσοδος στην έκθεση την 1η Ιουνίου θα είναι δωρεάν για το κοινό.

Η έκθεση βρίσκεται στον Χώρο Α της Πειραιώς 260 και θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Ιουλίου.

Επιπλέον το Φεστιβάλ ξεκινά και το επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών 2017 στην Πειραιώς 260, που υποδέχεται το κοινό με τέσσερις παραστάσεις:

Η σφαγή των Παρισίων από την ομάδα "Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων" σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη, 1 -4 Ιουνίου, στον Χώρο Δ. Μία παράσταση που ξεχώρισε από το περσινό πρόγραμμα.

Όλος ο Σαίξπηρ σε ένα τραπέζι, από τους Forced Entertainment, 1 – 9 Ιουνίου, στον χώρο Β. Η θρυλική ομάδα της Μεγάλης Βρετανίας, σε ένα ξεχωριστό πρότζεκτ πάνω τα άπαντα του Σαίξπηρ.

Ύμνος στην αγάπη, από την Πολωνή Μάρτα Γκουρνίτσκα, 1 & 2 Ιουνίου, στον χώρο Η. Η ανερχόμενη Πολωνή σκηνοθέτης καταθέτει τη ματιά της πάνω στην έννοια της συλλογικότητας.

A hand’s turn, σε χορογραφία και ερμηνεία Λενιώς Κακλέα, που είναι φέτος DNA panorama artist. Tο πρώτο τριήμερο παραστάσεων είναι στις 1-4/6 και οι παραστάσεις ξεκινάνε από τις 19:00, ανά μισή ώρα.

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι στον Χώρο Α συνεχίζεται η έκθεση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Μια άλλη ζωή: ανθρώπινες ροές, άγνωστες Οδύσσειες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ