ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Netflix: το La Casa de Papel φέρνει τον κολοσσό του streaming στην Ευρώπη-τα πλάνα για Ελλάδα

Netflix: το La Casa de Papel φέρνει τον κολοσσό του streaming στην Ευρώπη-τα πλάνα για Ελλάδα

Η Μαδρίτη της Ισπανίας θα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που θα παραδοθεί στον κολοσσό της streaming βιομηχανίας του θεάματος Netflix με λόγο και αιτία.

Η διαδικτυακή υπηρεσία ψυχαγωγίας Netflix ανακοίνωσε τη δημιουργία στη Μαδρίτη του πρώτου της στούντιο παραγωγής εκτός των ΗΠΑ, μετά την παγκόσμια επιτυχία της ισπανικής σειράς "La Casa de Papel".

Το νέο στούντιο παραγωγής θα εγκατασταθεί στην ολοκαίνουργια Ciudad de la Tele (πόλη της τηλεόρασης) που βρίσκεται στο Τρες Κάντος, στα βόρεια προάστια της Μαδρίτης.

Το έκτασης 22.000 τετραγωνικών μέτρων στούντιο, ιδιοκτησίας του ισπανικού οπτικοακουστικού ομίλου Grupo Secuoya που σύναψε συμφωνία με το Netflix, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2018. Εκεί θα γίνονται παραγωγές τη διεύθυνση των οποίων θα έχει το Netflix και άλλες που αναλάβουν τρίτοι για τη διαδικτυακή πλατφόρμα video.

Το Netflix επέλεξε την Ισπανία ως πόλο δημιουργίας του θέλοντας να επιβραβεύσει τη χώρα αυτή για την πολύ μεγάλη επιτυχία που γνώρισε η εταιρία με την ισπανική σειρά "La Casa de Papel".

Η σειρά που αρχικά μεταδιδόταν από το ισπανικό δίκτυο Antena 3, αγοράστηκε από το Netflix, το οποίο θα κάνει την παραγωγή του τρίτου κύκλου. Η "La Casa de Papel" είχε για κάποιες ημέρες την άνοιξη τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στις ΗΠΑ.

Στα μέσα Ιουλίου το Netflix ανακοίνωσε ότι υπέγραψε αποκλειστική συμφωνία με τον δημιουργό της σειράς Ισπανό Αλεξ Πίνα. Χθες, η πλατφόρμα βίντεο που έχει 130 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, ανακοίνωσε την έναρξη το φθινόπωρο της νέας σειράς στα ισπανικά "Elite".

Η απόφαση του Netflix να ανοίξει εκεί το νέο του στούντιο συνδέεται με την "παράδοση της καινοτόμας δημιουργίας της Ισπανίας" και αντανακλά την "προσήλωση του Netflix στη δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου στην Ευρώπη", δήλωσε ο αντιπρόεδρος του διεθνούς προγράμματος της πλατφόρμας 'Ερικ Μπάρμακ.

Το Netflix θα κάνει την παραγωγή 20 προγραμμάτων του στην Ισπανία το 2018.

Τhink local, act global

«Φυσικά και θα κάνουμε ελληνική παραγωγή κάποια στιγμή. Απλά, δεν ξέρουμε το πότε». Ο Τεντ Σαράντος, ο ελληνικής καταγωγής γενικός διευθυντής περιεχομένου του Netflix ήταν αρκετά κάθετος όταν τον ρωτήσαμε σχετικά με τα σχέδια της δημοφιλέστερης συνδρομητικής online υπηρεσίας video περιεχομένου παγκοσμίως, για την παραγωγή και μίας ελληνικής σειράς ή ταινίας.

Το Netflix δείχνει αποφασισμένο να προωθήσει τη δημιουργία τοπικού περιεχομένου με το οποίο τροφοδοτεί την πλατφόρμα δίνοντας την ευκαιρία σε δημιουργούς από ολόκληρο τον κόσμο να απευθυνθούν σε ένα παγκόσμιο κοινό καθώς οι συνδρομές ξεπερνούν τα 125 εκατ. σε 190 χώρες και ο αριθμός του αυξάνεται διαρκώς.

«Πάμε σε χώρες όπου υπάρχουν δημιουργοί που έχουν μία ιστορία που μπορεί να έχει παγκόσμια απήχηση» σημειώνει ο κ. Σαράντος, με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αποκλειστικά για μερικά λεπτά επί την ευκαιρία της εκδήλωσης του Netflix για την παρουσίαση των νέων παραγωγών του στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Και αξίζει να σημειωθεί πως οι επενδύσεις για τη φετινή χρονιά σε παραγωγές του Netflix στη Γηραιά Ήπειρο πρόκειται να ανέλθουν στο ποσό του 1 δισ. δολαρίων.

Πάντως, για τον κ. Σαράντο, ένα από τα μυστικά της επιτυχίας είναι ο συνδυασμός τεχνολογίας και περιεχομένου που έχει επιτευχθεί στο Netflix, όπου το Λος Άντζελες συναντά τη Σίλικον Βάλεϊ.«Κάθε φορά που ένας χρήστης πατά το κουμπί, η υπηρεσία λειτουργεί. Αυτό είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο» σημειώνει ο κ. Σαράντος, προσθέτοντας ότι «οι μηχανικοί μας στη Σίλικον Βάλει πιστεύουν ότι εργάζονται στην καλύτερη εταιρεία τεχνολογίας του κόσμου, ενώ οι εργαζόμενοι στο Λος Άντζελες ότι εργάζονται στον κορυφαίο πάροχο ψυχαγωγικού περιεχομένου. Είμαστε η μόνη εταιρεία από το χώρο της τεχνολογίας. Σεβόμαστε την κουλτούρα και των δύο πλευρών και αυτό έχει βοηθήσει πολύ».

Το Netflix επενδύει πολλά στον τομέα του περιεχομένου (σ.σ. 7,5 – 8 δισ. δολάρια το 2018) αλλά και στην τεχνολογία.

Όπως σημείωσε ο Ριντ Χέιστινγκς, διευθύνων σύμβουλος του Netflix, απαντώντας σε ερώτηση του CNN Greece, κατά τη διάρκεια μίας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης, η ετήσια επένδυση στον τομέα της τεχνολογίας φθάνει στο 1,3 δισ. δολάρια.

Ο ανταγωνισμός είναι κάτι που απασχολεί τα στελέχη του Netflix, καθώς το παρελθόν έχει δείξει ότι η επιτυχία δεν απέχει ιδιαίτερα πολύ από την κατάρρευση. «Κάθε ημέρα ξυπνάμε σκεπτόμενοι πως θα αποφύγουμε αυτό το ενδεχόμενο» σημειώνει ο κ. Χέιστινγκς.

Παρά πάντως το γεγονός ότι η Disney θα είναι ένας βασικός ανταγωνιστής, δεν σημαίνει ότι η υφιστάμενη συνεργασία δεν συνεχίζει να υπάρχει. «Μην ξεχνάτε ότι η Disney είναι αυτή που παράγει για λογαριασμό μας τις σειρές με ήρωες της Marvel» επεσήμανε ο κ. Σαράντος σε μία άλλη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που είχαμε τη δυνατότητα να συμμετέχουμε. Μία συζήτηση όπου ο κ. Σαράντος ερωτήθηκε και για το θέμα με το Φεστιβάλ των Καννών, όπου ο αποκλεισμός των ταινιών παραγωγής του Netflix από το διαγωνιστικό πρόγραμμα οδήγησε στην απόφαση της απόσυρσης των ταινιών και από το μη διαγωνιστικό πρόγραμμα.

«Προσωπικά, δεν με απασχολούν τα βραβεία, αλλά είναι κάτι που ενδιαφέρει τους δημιουργούς» τόνισε ο κ. Σαράντος. «Το πρόβλημα είναι με τη γαλλική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία μία ταινία που προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας μπορεί να «ανέβει» στο Netflix μετά από 3 χρόνια. «Αυτό θα ήταν άδικο για τους Γάλλους συνδρομητές μας» σημείωσε ο κ. Σαράντος, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να διαχωριστεί το θέμα του τρόπου διανομής μίας ταινίας από τη δημιουργία της.

Δηλαδή, δεν θα πρέπει να υπάρχει διάκριση των ταινιών που προβάλλονται στους κινηματογράφους με εκείνες που προβάλλονται στην οποιαδήποτε τηλεοπτική πλατφόρμα. Άλλωστε, και το Netflix προβάλλει αρκετές ταινίες σε κινηματογραφικές αίθουσες κυρίως στο Λος Άντζελες, προκειμένου να πληροί τα κριτήρια για τη συμμετοχή στα Όσκαρ.

Με το Netflix πάντως να παράγει εκατοντάδες ταινίες και σειρές, αναρωτιέται κανείς αν πρόκειται να εξελιχθεί σε ένα «νέο» Χόλιγουντ. «Θα έλεγα ότι είμαστε πιο κοντά στο Χόλιγουντ της δεκαετίας του ’70 που έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς δημιουργούς να κάνουν ανεξάρτητες ταινίες παρά σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο του Χόλιγουντ» ήταν η απάντηση του κ. Σαράντου σε αυτή την ερώτηση.