ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Η Κέιτ Μπλάνσετ πρόεδρος της επιτροπής του 77ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Η Κέιτ Μπλάνσετ πρόεδρος της επιτροπής του 77ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας
Arthur Mola/Invision/AP

Η ηθοποιός Κέιτ Μπλάνσετ θα είναι η πρόεδρος της επιτροπής της προσεχούς Μόστρα της Βενετίας, του διεθνούς κινηματογραφικού φεστιβάλ του οποίου η 77η διοργάνωση θα διεξαχθεί από τις 2 έως τις 12 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές.

Η απόφαση να οριστεί η ηθοποιός και παραγωγός Κέιτ Μπλάνσετ επικεφαλής της κριτικής επιτροπής λήφθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Μπιενάλε της Βενετίας, της οποίας η Μόστρα είναι μια οντότητα, εξηγούν οι οργανωτές σε ανακοίνωση.

«Κάθε χρόνο περιμένω την επιλογή της Βενετίας και κάθε χρόνο είναι απρόβλεπτη και εξαιρετική», είπε η 50χρονη Μπλάνσετ. «Η Βενετία είναι ένα από τα πιο γοητευτικά κινηματογραφικά φεστιβάλ στον κόσμο, μια γιορτή αυτού του προκλητικού και προτρεπτικού μέσου που είναι ο κινηματογράφος σε κάθε μορφή του».

Για τον Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Μόστρα, «θα είναι μεγάλη χαρά» να ξανασυναντήσει την Κέιτ Μπλάνσετ στη Βενετία ως πρόεδρο της κριτικής επιτροπής μετά το θερμό του χειροκρότημα για την ερμηνεία της ως Ελισάβετ στην ταινία «Elizabeth: Η χρυσή εποχή» του Ινδού Σεκάρ Καπούρ και ως Μπομπ Ντίλαν στην ταινία «I' m not there» (Δεν Είμαι Εδώ) του Αμερικανού Τοντ Χέινς. Άλλωστε ο ρόλος αυτός για τον οποίο η Μπλάνσετ μεταμορφώνει τον Ντίλαν σε ερμαφρόδιτο δανδή, τής χάρισε το Coupe Volpi, το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στη Μόστρα το 2007.

Στην πρώτη γραμμή της μάχης των γυναικών κατά των σεξουαλικών βιαιοτήτων στο χώρο του κινηματογράφου, κυρίως μετά το σκάνδαλο Γουάινστιν, η Μπλάνσετ είχε μεταφέρει τη διαμαρτυρία στο 71ο φεστιβάλ των Καννών το 2018, χρονιά κατά την οποία ήταν επίσης πρόεδρος της κριτικής επιτροπής. Τότε, η ηθοποιός ήταν μια από τις 82 γυναίκες της 7ης Τέχνης που είχαν ανεβεί τα διάσημα σκαλιά του Palais des Festivals διαδηλώνοντας σιωπηρά υπέρ της ισότητας και κατά της σεξουαλικής βίας. Ο αριθμός 82 αντιπροσώπευε τις μόλις 82 ταινίες σκηνοθετημένες από γυναίκες που είχαν περιληφθεί στο επίσημο πρόγραμμα του φεστιβάλ στα έως τότε 71 χρόνια του θεσμού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ