TRAVEL

Ο «Αστερίας»: Μια... κλεφτή ματιά στο νέο αεροδρόμιο του Πεκίνου

Ο «Αστερίας»: Μια... κλεφτή ματιά στο νέο αεροδρόμιο του Πεκίνου
CNNi/ Methanolia / Zaha Hadid Architects

Σε πλήρη αναμόρφωση των αεροδρομίων της σε όλη την επικράτεια προχωρά η Κίνα,  η οποία φιλοδοξεί να γίνει η μεγαλύτερη αγορά στον τομέα των αερομεταφορών παγκοσμίως μέχρι το 2022, ξεπερνώντας και τις ΗΠΑ. Όλη η προσοχή ωστόσο, είναι στραμμένη στο υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνου αξίας πολλών δισ., τα εγκαίνια του οποίου προγραμματίζονται για τον Σεπτέμβριο του 2019.

Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί από την εκλιπούσα αρχιτέκτονα Zaha Hadid και τους Κινέζους συνεταίρους της, είναι μια φιλόδοξη κατασκευή του μέλλοντος, αποτελούμενο από τέσσερις διαδρόμους και έναν τερματικό σταθμό μεγέθους 97 ποδοσφαιρικών γηπέδων κατά την πρώτη φάση του ανοίγματος.

Ο "μετριοπαθής" αρχικός επιχειρησιακός στόχος είναι να φιλοξενήσει 72 εκατομμύρια επιβάτες και δύο εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως μέχρι το 2025.

Το φιλόδοξο γενικό σχέδιο, ωστόσο, στοχεύει στην κατασκευή συνολικά επτά διαδρόμων και τη μεταφορά τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων επιβατών και τεσσάρων εκατομμυρίων τόνων φορτίου ετησίως μέσω του αεροδρομίου.

airport 2

Πηγή: CNNi/ Methanolia / Zaha Hadid Architects

Η κατασκευή του αξίας 11,5 δισ. δολαρίων αεροδρομίου ξεκίνησε το 2014, ενώ σε αυτό εργάζονται τουλάχιστον 4.000 εργάτες. Αποκαλούμενο και «αστερίας», εξαιτίας του σχήματός του, στοχεύει στο να ελαχιστοποιήσει το περπάτημα των επιβατών σε όχι περισσότερα από 600 μέτρα από το σημείο ελέγχου διαβατηρίων μέχρι και την πιο απόμακρη πύλη επιβίβασης.

Το νέο αεροδρόμιο θα βρίσκεται σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από την πλατεία Τιεναμέν στο κέντρο της πρωτεύουσας, ενώ οι υπεύθυνοι προκειμένου να κατευνάσουν τις ανησυχίες για τη μεγάλη απόσταση, τονίζουν ότι δεν χτίζουν απλά ένα αεροδρόμιο, αλλά ένα ολόκληρο δίκτυο μεταφορών, στο οποίο περιλαμβάνονται πολλά τρένα υψηλών ταχυτήτων που θα φτάνουν απευθείας σε αυτό.

A sneak peek at Beijing's new airport, Steven Jiang, CNN