Τα τελευταία χρόνια ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιούμε τα ταξίδια μας, αλλά και οι προορισμοί που επιλέγουμε, έχουν αλλάξει σε σημαντικό βαθμό, κάτι που αναμφίβολα οφείλεται στην τεχνολογική εξέλιξη. Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, λοιπόν, το γεγονός ότι η Generation Z (δηλαδή, η δημογραφική ομάδα που διαδέχεται τους Millennials), κάνει διαφορετικές επιλογές -εν συγκρίσει με τις προηγούμενες- σε ό,τι αφορά στις ταξιδιωτικές της προτιμήσεις.

Διαβάστε επίσης

Ποιοι είναι, λοιπόν, οι αγαπημένοι προορισμοί της νέας γενιάς ταξιδιωτών και σε ποιον βαθμό το Διαδίκτυο και η τεχνολογία, έχουν συμβάλλει στη διαμόρφωση των επιλογών τους; Τα δεδομένα για τη γενιά, που γεννήθηκε και μεγάλωσε με το Διαδίκτυο, παρουσιάζουν αναμφίβολα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του ταξιδιωτικού παρόχου The Holiday Place -που μελέτησε συγκεκριμένους δείκτες αναφορικά με την συμπεριφορά της εν λόγω δημογραφικής ομάδας- προτού ταξιδέψει, η Generation Z εξετάζει στοιχεία όπως η πρόσβαση στο Διαδίκτυο, οι περιπετειώδεις εμπειρίες και κυρίως, το πόσο δημοφιλής είναι ένας προορισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα, στο Instagram.

Άλλοι παράγοντες οι οποίοι διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε ό,τι αφορά στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις του εν λόγω ηλιακού γκρουπ είναι το budget (και ειδικότερα τα χρήματα που διαθέτουν οι νέοι και το πόσο «οικονομικός» είναι ένας προορισμός), το πόσο «φιλική προς το περιβάλλον» είναι μία χώρα και το αν διαθέτει κοινωνική συνείδηση.

2

Οι χώρες που «κέρδισαν» τη Gen Z

Όσον αφορά στους προορισμούς που φαίνεται πως έχουν «κερδίσει» τη Generation Z (πρόκειται για άτομα που γεννήθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000), στη λίστα περιλαμβάνονται κατά σειρά προτίμησης -σύμφωνα με το The Holiday Place- οι: Ιταλία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισπανία, Καναδάς, Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Μεξικό και Νέα Ζηλανδία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, η Ιταλία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας χάρη στην υψηλή δημοφιλία που καταγράφει στο Instagram. Και αυτό διότι μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει περισσότερα από 89 εκατομμύρια hashtags από χρήστες της γνωστής εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης. Ένα ακόμη στοιχείο, βέβαια, που εξηγεί την προτίμηση που η Generation Z «δείχνει» στην Ιταλία, σχετίζεται με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη χώρα «κερδίζει» και σε ό,τι αφορά στην «κοινωνική και οικολογική συνείδηση». Πρόκειται για μία ιδιαιτέρα σημαντική κατηγορία στη μελέτη του The Holiday Place, ο οποίος εξέτασε -μεταξύ άλλων- παράγοντες όπως η περιβαλλοντική βιωσιμότητα των τουριστικών αξιοθέατων.

3

Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω στοιχεία είναι τουλάχιστον ενδιαφέροντα και αποκαλύπτουν πως σε ό,τι αφορά στις ταξιδιωτικές συνήθειες της Generation Z, το Διαδίκτυο και δη τα social media, συνιστούν «καταλύτη». Η νέα γενιά ταξιδιωτών αποτελείται από άτομα που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν με το Διαδίκτυο και κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το γεγονός ότι ο παράγοντας «Instagrammability» -που περιλαμβάνεται στη μελέτη του γνωστού ταξιδιωτικού παρόχου- καθιστά σαφές πως τα δεδομένα στον τουρισμό αλλάζουν και κινούνται με γοργούς ρυθμούς -και με «όχημα» τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!

Διαβάστε επίσης

Βουλή: Πρώτη ήττα ΣΥΡΙΖΑ μέσω... ΑΣΕΠ και καταγγελίες για πρωτοφανείς μεθοδεύσεις

Δίπλωμα οδήγησης σε πέντε ημέρες και με 15 ευρώ εξέταστρα: Όλες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο

Καιρός: Νέα κακοκαιρία με έντονα φαινόμενα στη χώρα - Πού θα «χτυπήσει» - Κίνδυνος για πλημμύρες

Τραπεζικός υπάλληλος πήγε για τελευταία φορά στη δουλειά ντυμένος... Spiderman