TRAVEL

ΕΕ: Υπόλογες για ατυχήματα από ζεστά ροφήματα στις πτήσεις οι αεροπορικές εταιρείες

ΕΕ: Υπόλογες για ατυχήματα από ζεστά ροφήματα στις πτήσεις οι αεροπορικές εταιρείες
Pixabay

Το δικαίωμα να ζητήσουν τον λόγο –και επομένως να διεκδικήσουν αποζημίωση- από τις αεροπορικές εταιρείες έχουν πλέον οι επιβάτες που υπέστησαν έγκαυμα από ζεστά ροφήματα εν ώρα πτήσης, όπως αποφάσισε το Δικαστήριο της ΕΕ.

Μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, οι αεροσυνοδοί θα… φυσάνε και το γιαούρτι, καθώς σύμφωνα με την απόφαση, η οποία δεν μπορεί να εφεσιβληθεί, οι αεροπορικές εταιρείες είναι υπόλογες για ατυχήματα που προκαλούνται από τα ζεστά ροφήματα.

Το δικαστήριο εκδίκασε την υπόθεση ενός εξάχρονου κοριτσιού που μαζί με τον πατέρα της επέβαινε σε πτήση της Niki Luftfahrt από την Μαγιόρκα της Ισπανίας με προορισμό την Βιέννη.

Η εξάχρονη υπέστη έγκαυμα δευτέρου βαθμού όταν κατά λάθος έπεσε επάνω της ο καφές του πατέρα της.

Τι σημαίνει «ατύχημα»;

Η αυστριακή εταιρεία, που ιδρύθηκε από τον διάσημο πρωταθλητή της Φόρμουλα 1 Νίκι Λάουντα και πλέον βρίσκεται σε καθεστώς πτώχευσης, απέρριψε το αίτημα της οικογένειας για αποζημίωση ύψους 8.500 ευρώ με το αιτιολογικό ότι το περιστατικό δεν καλύπτετο από τη Σύμβαση του Μόντρεαλ, η οποία προβλέπει αποζημίωση για τα θύματα αεροπορικών καταστροφών, για καθυστερήσεις και για καταστροφή ή απώλεια αποσκευών.

Η αεροπορική εταιρεία υποστήριξε ότι πρέπει να θεωρείται υπεύθυνη μόνο για ατυχήματα που περιλαμβάνουν κινδύνους, οι οποίοι συνδέονται με την πτήση, κάτι που δεν ίσχυε στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί δεν ήταν σαφές αν το ποτήρι έπεσε εξαιτίας ενός ελαττωματικού δίσκου ή τραπεζιού ή εξαιτίας αναταράξεων στην πτήση.

Η Σύμβαση του Μόντρεαλ δεν ορίζει τη λέξη «ατύχημα».

Όμως το αυστριακό δικαστήριο που δίκασε την υπόθεση μεταξύ της οικογένειας του κοριτσιού και των διαχειριστών της εταιρείας την παρέπεμψε στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για γνωμοδότηση ως προς το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Σύμφωνα με το Δικαστήριο της ΕΕ, τα γεγονότα θα πρέπει να χαρακτηριστούν «ατύχημα» στο πλαίσιο της Σύμβασης του Μόντρεαλ, η οποία προβλέπει ότι αποζημίωση θα πρέπει να δίνεται και σε περιπτώσεις άλλου κινδύνου ενός επιβάτη.

Μια αεροπορική εταιρεία μπορεί να απαλλαγεί από την ευθύνη αν αποδείξει ότι ο επιβάτης προκάλεσε ή συνέβαλε στο ατύχημα.

Εναπόκειται τώρα στο αυστριακό δικαστήριο, όπου κατατέθηκε η αγωγή της οικογένειας, να χρησιμοποιήσει την γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για να διευθετήσει την δικαστική διαμάχη.