TRAVEL

Διαμάχη για το μέγεθος των αεροπορικών θέσεων

Διαμάχη για το μέγεθος των αεροπορικών θέσεων
Kevork Djansezian/Getty Images/Ideal Image

Υπάρχουν κάποιες καταστάσεις μέσα σε ένα αεροπλάνο που φέρνουν πολλούς επιβάτες εκτός εαυτού.

Ένα από αυτά είναι το στρίμωγμα στην οικονομική θέση. Αλήθεια πόσες φορές δεν σας έχει τύχει, ο επιβάτης που κάθετε ακριβώς μπροστά σας, να γύρει τη θέση του και να σας εγκλωβίσει;

Για όλες αυτές τις καταστάσεις που προκαλούν δυσφορία επιθυμεί να βάλει τέλος ένας ο βουλευτής της Βουλής των Αντιπροσώπων, ο Steve Cohen, ο οποίος πρότεινε να θεσπιστούν πρότυπα για το μέγεθος των αεροπορικών θέσεων.

«Πρόκειται για μία βιομηχανία που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ανθρώπων αλλά εξυπηρετεί τα συμφέροντα», είπε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο θα μπορούσε να ήταν κοινό για τον Mπένριε Σάντερς ( υποψήφιο για το Χρίσμα του Δημοκρατικού Κόμματος) και τον Ντόναλτ Τράμπ.
Οι αεροπορικές εταιρείες τοποθετώντας περισσότερα καθίσματα έχουν καταφέρει να μειώσουν το κόστος των ναύλων και ταυτόχρονα να αυξήσουν τα περιθώρια των κερδών τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Kοέν από 45,72 εκατοστά που ήταν το 1970 ο μέσος όρος του πλάτους της θέσης που αντιστοιχούσε σε κάθε επιβάτη, έχει σήμερα μειωθεί σε 41,91 εκατοστά. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 1962, ο μέσος όρος της κάθε πλάτης ήταν 36,7 εκατοστά. Από τη δεκαετία του ’60 μέχρι σήμερα, έχει αυξηθεί το βάρος του μέσου Αμερικανού και συνεπώς ο χώρος που καταλαμβάνει σε κάθε θέση. Είναι ενδεικτικό ότι τα οπίσθια των επιβατών καταλαμβάνουν σήμερα κατά μέσο όρο 38,1 εκατοστά.
Σύμφωνα με τον Κοέν, το 1970, από 88,9 εκατοστά που ήταν διαθέσιμος ο χώρος σε κάθε σήμερα έχει μειωθεί στα 78,74 εκατοστά.

Όμως, το νομοσχέδιο δεν αφορά μόνο το θέμα της άνεσης αλλά και την ασφάλεια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας, (FAA) δεν υπάρχει επαρκής χώρος εκκένωσης των καθισμάτων . Ο συνήγορος του καταναλωτή, ζητά από την αεροπορική βιομηχανία να μεγαλώσει τα καθίσματα, ειδικά τώρα που έχουν μεγαλύτερα κέρδη λόγω της πτώσης της τομής των καυσίμων.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το ισχυρό lobby των αεροπορικών εταιρειών, αντέδρασε. Είπε δε ότι η υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών που ασχολείται με την προστασία των καταναλωτών αποφάσισε να μην κάνει συστάσεις για τα μεγέθη του καθίσματος.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, οι ίδιες πηγές είπαν ότι τη δυναμική της αγοράς τη γνωρίζουν οι ίδιες οι εταιρείες, οι οποίες καθορίζουν τα προϊόντα που προσφέρουν με βάση τη ζήτηση της αγοράς.

U.S. congressman proposes law to limit shrinking airline seats

By Thom Patterson, CNN