Ραδιενεργά αγριογούρουνα στη Σουηδία 31 χρόνια μετά το Τσερνόμπιλ
Ο αριθμός των αγριόχοιρων που έχουν προσβληθεί από ραδιενέργεια στη Σουηδία αυξάνεται, τρεις δεκαετίες μετά την πυρηνική καταστροφή του Τσερνόμπιλ που προκάλεσε ραδιενεργή μόλυνση στη χώρα.
Εξέταση που έγινε σε ένα αγριογούρουνο έδειξε ότι έχει δέκα φορές υψηλότερα επίπεδα ραδιενέργειας από το επιτρεπόμενο όριο.
Κυνηγοί στη πόλη Gavle, στη βόρεια Σουηδία, προειδοποιήθηκαν για τα «εξαιρετικά υψηλά» επίπεδα ραδιενέργειας σε αγριογούρουνα αυτή την εβδομάδα.
«Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο που έχουμε καταμετρήσει», λέει ο περιβαλλοντικός σύμβουλος Ulf Frykman, μετά την εξέταση ενός ζώου με επίπεδα ραδιενέργειας 16.000 μπεκερέλ ανά χιλιόγραμμο (Bq / kg).
Η πυρηνική καταστροφή του Τσερνόμπιλ το 1986 προκάλεσε ένα σύννεφο ραδιενεργών σωματιδίων που μεταφέρθηκε από την Ουκρανία και βρέθηκε πάνω από τη Σουηδία. Η περιοχή γύρω από την πόλη Gavle, συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη μόλυνση.

(Πηγή: Google Maps)
Ενώ τα επίπεδα ραδιενέργειας των ζώων στους ταράνδους και τα ελάφια έχουν μειωθεί από το 1986, τα αγριογούρουνα πλέον μετακινούνται βόρεια, σε περιοχές που έχουν πληγεί λιγότερο από τη μόλυνση και βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση τροφής.
«Ψάχνουν γύρω από τη γη για φαγητό, αλλά όλο το καίσιο παραμένει στο έδαφος», συμπληρώνει ο Frykman.
Όσοι καταναλώνουν κρέας μολυσμένο με καίσιο έχουν υψηλό κίνδυνο να μολυνθούν με καρκίνο.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει το νέο κιτ πρώτων βοηθειών αυτοκινήτου
01:00
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 150 ευρώ ανά παιδί: Πότε θα καταβληθεί στους δικαιούχους
00:30
ΕΕ σε Τραμπ: «Κυριαρχικό δικαίωμα» ο ψηφιακός φόρος – Προειδοποιεί για άμεση αντίδραση
23:59
Σε απάντηση της επίθεσης κατά εμπορικού πλοίου τα πλήγματα των ΗΠΑ στο Ιράν
23:52