Τα eSports, ήτοι οι διαγωνισμοί video games, αποτελούν μία αναδυόμενη αγορά στην Ευρώπη όπως και στην Ελλάδα, αν και η χώρα μας παραμένει συγκριτικά αρκετά πίσω σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η PayPal σε συνεργασία με την Super Data.

Από την άλλη πλευρά, στην Ελλάδα παρατηρούνται από τα υψηλότερα ποσοστά παρακολούθησης μεταξύ των εφήβων και των γυναικών.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα συνολικά κέρδη από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη άγγιξαν τα 253 εκατομμύρια δολάρια το 2017. Η Ρωσία είναι στην πρώτη θέση με έσοδα 38 εκατ. δολαρίων, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην δεύτερη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με έσοδα 850 χιλιάδες δολάρια, και πάνω από την τελευταία σε κατάταξη χώρα, την Ουγγαρία (570 χιλιάδες δολάρια). Εντούτοις, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η φετινή ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς στην χώρα μας θα φτάσει περίπου το 17-18% το 2018, ξεπερνώντας μάλιστα τις περσινές εκτιμήσεις. Είναι μεν σαφώς κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 29%, αλλά πιο ψηλά από την Ιταλία (15%), την Ιρλανδία (5%) και με αντίστοιχο ρυθμό με την Δανία (18%) και την Γαλλία (19%). Τα συνολικά έσοδα από τα ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά αθλήματα το 2018 εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 325 εκατομμύρια δολάρια.

Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα eSports, εκ των οποίων οι 437 χιλιάδες είναι Έλληνες. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα νούμερα θα διατηρήσουν σταθερή ανοδική τάση, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση – το αντίστοιχο κοινό εκτιμάται ότι θα ανέβει κατά 17% έως το τέλος του 2019 (σε σύγκριση με το 2017).

Στην Ελλάδα, το 71% του ελληνικού κοινού των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι ηλικίας 13 με 34 ετών. Η μεγαλύτερη ηλικιακή κατηγορία είναι εκείνη των 25-34 ετών (28%), ενώ η ομάδα των εφήβων ηλικίας 13-17 ετών απαρτίζει το 19%. Το τελευταίο είναι πάντως το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, καθώς μόνο στη Γαλλία και στη Βουλγαρία συναντάμε αντίστοιχα ποσοστά. Εκτός Γηραιάς ηπείρου, την πρώτη θέση κατέχουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 24%.

Τα eSports και τα video games θεωρούνται γενικά «ανδρική υπόθεση» αλλά τα ποσοστά των γυναικών που τα παρακολουθούν αυξάνονται διαρκώς με αποτέλεσμα στη Σουηδία να έχουν φθάσει στο 25%, ενώ ακολουθούν η Πολωνία (24%) και η Γαλλία (23%). Στην Ελλάδα, το 19% του κοινού απαρτίζεται από γυναίκες (15% το 2016), ενώ ο συνολικός μέσος όρος στην Ευρώπη πέρυσι ήταν μόλις 18%.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!