Νόμιμη η παρακολούθηση των εργαζομένων αποφάσισε το Δικαστήριο ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Νόμιμη έκρινε την παρακολούθηση των διαδικτυακών επικοινωνιών των εργαζομένων από τον εργοδότη τους το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, απορρίπτοντας την προσφυγή ενός Ρουμάνου που απολύθηκε επειδή συνομιλούσε διαδικτυακά.
Ο ενάγων, ένας νεαρός μηχανικός, υποστήριζε ότι καταπατήθηκε το απόρρητο της ιδιωτικής ζωής του: απολύθηκε τον Αύγουστο του 2007, όταν ο εργοδότης του αντιλήφθηκε ότι χρησιμοποιούσε ένα λογισμικό ανταλλαγής μηνυμάτων για να συζητά όχι μόνο με τους συναδέλφους του, αλλά και με τον αδελφό του και την αρραβωνιαστικιά του.
Ο εσωτερικός κανονισμός της εταιρείας "απαγόρευε τη χρήση τέτοιων προγραμμάτων για προσωπικούς σκοπούς", διευκρίνισε το Δικαστήριο. Ο απολυμένος μηχανικός είχε προσφύγει στα ρουμανικά δικαστήρια, χωρίς όμως να δικαιωθεί. Όπως και η ρουμανική δικαιοσύνη, οι Ευρωπαίοι δικαστές απέρριψαν τον ισχυρισμό ότι ο πρώην εργοδότης του παραβίαζε την ιδιωτική ζωή του και το απόρρητο της αλληλογραφίας του.
Δεν είναι καταχρηστικό "ένας εργοδότης να θέλει να επαληθεύσει ότι οι εργαζόμενοι εκτελούν τα επαγγελματικά καθήκοντά τους εν ώρα εργασίας", σημειώνει το ΕΔΑΔ στην απόφασή του. Επιπροσθέτως, ο εργοδότης έλεγξε τον λογαριασμό του νεαρού μηχανικού "πιστεύοντας ότι περιείχε τις επικοινωνίες του με πελάτες", αναφέρει το δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου.
Λάρισα: Προφυλακίστηκε ο 50χρονος που κρατούσε όμηρο την πρώην γυναίκα του απειλώντας να τη σκοτώσει
15:43
Εντολή εκκένωσης σε εδάφη που έχει καταλάβει στο νότιο Λίβανο έδωσε ο ισραηλινός στρατός
15:42
Εγκρίθηκε το νέο «πακέτο» για τα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Ενέργειας - Πάγια θέση της Ελλάδας
15:42
Πλησιάζουν τους 600 οι νεκροί από το σεισμό στη Βενεζουέλα - Αγωνία στα συντρίμμια
15:38