Sports analytics: Ο τρόπος που εντοπίζονται τα ανερχόμενα αστέρια του ποδοσφαίρου

Το ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα στον κόσμο και οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι βρίσκονται σε έναν διαρκή αγώνα για να φτιάξουν την καλύτερη δυνατή εντεκάδα. Με τον μεγάλο ανταγωνισμό και τα τεράστια κόστη μεταγραφών δεν είναι όμως πάντα εύκολο να διαλέξεις το σωστό παίκτη. 

Επιπλέον, η προσθήκη ενός καλού παίκτη δεν αρκεί για τη συνολική επιτυχία της ομάδας, καθώς οι επιδόσεις και οι ικανότητες του καθένα ξεχωριστά πρέπει πρώτα να αναλυθούν προσεκτικά και ύστερα να γίνει η επιλογή της καλύτερης δυνατής σύνθεσης.

Πρόκειται για μια χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία, όμως χάρη σε εταιρείες τεχνολογίας όπως η SAS, που προσφέρει αναλυτικές λύσεις βασισμένες στη τεχνητή νοημοσύνη, οι ομάδες μπορούν πλέον να διαχειριστούν ευκολότερα και αποδοτικότερα αυτή τη διαδικασία, αναπτύσσοντας τις βέλτιστες τακτικές και αναλύοντας όλα τα πιθανά ρίσκα.

Ειδικότερα, η ολλανδική εταιρεία SciSports, η οποία ειδικεύεται στα sports analytics, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα, κατά τη διάρκεια διεθνούς συνέντευξης τύπου, τους τρεις πιο ταλαντούχους ποδοσφαιριστές που θα τραβήξουν τα βλέμματα πάνω τους φέτος.

Πρώτος έρχεται ο Svetozar Markovic, η πρόσφατη μεταγραφή του Ολυμπιακού από την Παρτιζάν, ενώ ακολουθεί ο Dani Olmo (φωτό) της Ντιναμό Ζάγκρεμπ και ο Adam Hlozek της Σπάρτα Πράγας.

Η εταιρεία, αξιοποίησε τις λύσεις της SAS και ανέπτυξε το SciSkill Index, ένα σύστημα real-time tracking που συνεισφέρει σημαντικά στη σωστότερη επιλογή παικτών και στη δημιουργία των ισχυρότερων συλλόγων στα κορυφαία πρωταθλήματα παγκοσμίως.

Το εργαλείο αυτό αξιολογεί κάθε επαγγελματία ποδοσφαιριστή στον κόσμο με έναν μοναδικό universal δείκτη, αναλύοντας περισσότερους από 2,000 αγώνες σε 244 πρωταθλήματα κάθε εβδομάδα, ενώ παράλληλα αξιοποιεί machine learning αλγόριθμους ώστε να υπολογίσει την ποιότητα, τις ικανότητες και την αξία περισσότερων από 90,000 ποδοσφαιριστών. Αυτό βοηθά τους συλλόγους στην εξεύρεση ταλέντων και παικτών που ταιριάζουν σε το δικό τους συγκεκριμένο προφίλ, αλλά και να αναλύσουν τους αντιπάλους τους.

«Οι επιτυχημένοι σύλλογοι αξιοποιούν ήδη τα προηγμένα analytics για να ανακαλύψουν ανερχόμενα αστέρια. Στόχος μας είναι να παρέχουμε real-time data analytics σε δισεκατομμύρια φίλους του ποδοσφαίρου σε όλο το κόσμο», δήλωσε ο Giels Brouwer, Ιδρυτής και Innovation President της SciSports.

Και συνέχισε λέγοντας ότι «στην εποχή των 8-ψήφιων συμβολαίων, η διαδικασία της επιλογής παικτών έχει αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα για τις ομάδες. Ορισμένες καλές μεταγραφές δεν αρκούν πια για να έχεις την καλύτερη ομάδα. Δεκαετίες τώρα, σκάουτερς και προπονητές χρησιμοποιούν την παρακολούθηση, “πρωτόγονα” data και τη διαίσθηση τους για την επιλογή των παικτών. Πλέον όμως, οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι αξιοποιούν και τα advanced analytics για να ξεχωρίσουν τα ανερχόμενα αστέρια από τους υπόλοιπους παίκτες».

19.6 TB data ανά αγώνα

Οι πληροφορίες που καλείται να αναλύσει ο υπολογιστής σε αυτή τη διαδικασία προέρχονται από 14 κάμερες τοποθετημένες γύρω από το στάδιο και κατά τη διάρκεια του αγώνα κάθε κάμερα δημιουργεί 1.4 TB δεδομένων, συνεπώς 19.6 TB δεδομένων ανά αγώνα.

Παράλληλα, οι ειδικοί της SciSports αναλύουν 2,000 αγώνες την εβδομάδα, με αποτέλεσμα όλες οι συλλεγμένες πληροφορίες να συνθέτουν μια τεράστια βάση δεδομένων που πρέπει να αναλυθεί προσεκτικά. Ορισμένα από τα δεδομένα αξιοποιούνται για μακροπρόθεσμες δραστηριότητες όπως η ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών προπόνησης και τακτικής, ενώ άλλες αξιοποιούνται κατά τη διάρκεια του αγώνα, με τη βοήθεια του real-time analysis. Επίσης, χάρη στο cloud computing, τα αποτελέσματα μπορούν να διαβαστούν από οπουδήποτε, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο ειδικά στους αγώνες εκτός έδρας.

Football Manager στον πραγματικό κόσμο

Η έμπνευση των ιδρυτών της εταιρείας SciSports που σήμερα διεξάγει αναλύσεις για συλλόγους όπως η Feyenoord Rotterdam, η Βασιλεία, η Leeds United και ο Άγιαξ, ήταν το δημοφιλές παιχνίδι Football Manager το οποίο σου δίνει την ευκαιρία να μανατζάρεις τον δικό σου ποδοσφαιρικό σύλλογο.

Το Football Manager έγινε γνωστό ως το παιχνίδι λατρείας των ποδοσφαιρόφιλων αφού αναπαριστά με πιστό τρόπο την πραγματικότητα του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, με τη διαφορά όμως πως στον πραγματικό κόσμο, διακυβεύονται αληθινά χρήματα.

Πληροφορίες και στο παρακάτω link: https://www.sas.com/el_gr/news/press-releases/local/2019/august/sas-an-scisports-choose-the-best-players.html

 

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!