TECH

Κορωνοϊός: Εικονικό βοηθό ενημέρωσης ετοιμάζει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΙΒΜ

Κορωνοϊός: Εικονικό βοηθό ενημέρωσης ετοιμάζει η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΙΒΜ

Μία από τις χώρες που αξιοποιούν τις δυνατότητες της πλατφόρμας ΙΒΜ Watson Assistant for Citizens είναι η Ελλάδα με το πλάνο να περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εικονικού βοηθού για πληροφορίες προς τους πολίτες σχετικά με τον COVID-19 και δυνατότητα διαδραστικής συνομιλίας για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας που εφαρμόζονται από την ελληνική κυβέρνηση.

Η ΙΒΜ έχει ξεκινήσει τη δωρεάν διάθεση της συγκεκριμένης πλατφόρμας μέσω του ΙΒΜ public cloud για ένα διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών και όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας, ένα από τα πρώτα παραδείγματα συνεργασίας με τοπικούς φορείς είναι αυτό με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, «αξιοποιούμε όλα τα δυνατά εργαλεία για την διαχείριση της κρίσης και της ενημέρωσης του κοινού. Το εργαλείο αυτό κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, κάτω από την ομπρέλα της Προεδρίας της Κυβέρνησης».

Η πλατφόρμα IBM Watson Assistant for Citizens συνδυάζει τις δυνατότητες του Watson Assistant, τις τεχνολογίες επεξεργασίας φυσικής γλώσσας του τομέα Έρευνας της IBM καθώς και τις κορυφαίες τεχνολογίες αναζήτησης με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης της λύσης IBM Watson Discovery για να επιταχύνει την απόκριση σε συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με τον COVID-19.

Η λύση Watson Assistant for Citizens επεξεργάζεται δεδομένα τόσο από εξωτερικές πηγές, όπως κατευθυντήριες οδηγίες από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης των Παθήσεων στις ΗΠΑ, όσο και από τοπικές πηγές, όπως ιστοσελίδες των αρμόδιων εθνικών φορέων μιας χώρας για να παρέχει αρτιότερη πληροφόρηση στους πολίτες. Η IBM προσφέρει την εν λόγω λύση ήδη σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ συνεργάζεται με οργανισμούς και φορείς από την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Φινλανδία και άλλες χώρες από όλο τον κόσμο για την υλοποίησή της.

Η πλατφόρμα Watson Assistant for Citizens αυτοματοποιεί απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις που διατυπώνονται μέσω τηλεφώνου ή γραπτού μηνύματος σχετικά με τον κορωνοϊό, όπως «Ποια είναι τα συμπτώματα;», «Πώς καθαρίζω το σπίτι σωστά;» και «Πώς προστατεύω τον εαυτό μου;»

Κυβερνήσεις, νοσοκομεία και άλλοι φορείς μπορούν να παραμετροποιήσουν τη λύση για να ανταποκρίνονται σε ερωτήματα όπως: «Πόσα κρούσματα υπάρχουν στην περιοχή μου;» , «Πόσο καιρό θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία;» και «πού μπορώ να κάνω το διαγνωστικό έλεγχο;».

Η IBM προσφέρει τη λύση Watson Assistant for Citizens δωρεάν για τουλάχιστον 90 ημέρες ενώ βοηθά στην αρχική εγκατάσταση, η οποία ολοκληρώνεται συνήθως μέσα σε λίγες μέρες. Η αρχική λύση διατίθεται στα αγγλικά και τα ισπανικά ενώ μπορεί να προσαρμοστεί και σε 13 ακόμη γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής.

Η βασική προσφορά περιλαμβάνει πρόσβαση σε 15 προ-εκπαιδευμένα θέματα συζήτησης γύρω από τον κορωνοϊό. Ο Watson Assistant έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει το θέμα συζήτησης, με βάση την πληροφορία που λαμβάνει και αντίστοιχα να επιλέγει τη σωστή ροή διαλόγου ώστε να ανταποκρίνεται κατάλληλα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ