TECH

Σε τέσσερις κατασκευαστές το 90% της ελληνικής αγοράς των smartphones

Σε τέσσερις κατασκευαστές το 90% της ελληνικής αγοράς των smartphones

Με σημαντική πτώση τόσο από πλευράς πωληθέντων συσκευών όσο και από πλευράς αξίας έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2020 για την ελληνική αγορά των smartphones με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού να έχουν σημαντικές επιπτώσεις.

Επιπλέον, όλα δείχνουν ότι έχει αρχίσει να διαμορφώνεται ένα ιδιόμορφο «ολιγοπώλιο» με 4 κατασκευαστές να ελέγχουν πάνω από το 90% της αγοράς!

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, στο α’ εξάμηνο του 2020 πουλήθηκαν στην ελληνική αγορά περίπου 740 χιλιάδες smartphones με την πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 να είναι της τάξεως του 18% καθώς πριν από ένα χρόνο είχαν πουληθεί περίπου 900 χιλιάδες συσκευές.

Η πτώση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην πορεία της αγοράς τον Μάρτιο (-36%) και τον Απρίλιο (-50%) οπότε είχαμε και την «καραντίνα» καθώς τους υπόλοιπους μήνες η πτώση κινείτο σε ψηλά μονοψήφια ποσοστά.

Η εικόνα είναι λίγο διαφορετική με βάση την αξία αγοράς, καθώς οι Έλληνες έδειξαν να προτιμούν λίγο πιο ακριβές με την Apple, κυρίως, και τη Xiaomi δευτερευόντως να «βοηθούν» στην αύξηση της μέσης τιμής. Συγκεκριμένα, η αξία των πωληθέντων smartphones κατά το α’ εξάμηνο έφθασε στα 210 εκατ. ευρώ με την πτώση να είναι στο 10%, κυρίως λόγω της μείωσης των πωλήσεων το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου. Τους υπόλοιπους μήνες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξε μία οριακή αύξηση των πωλήσεων smartphones.

Μερίδια αγοράς

Όσον αφορά στα μερίδια αγοράς, η Samsung κρατά την πρώτη θέση, Xiaomi και Apple ενίσχυσαν τα ποσοστά τους, ενώ η Huawei, η οποία δέχεται μεγάλη πίεση λόγω της «απαγόρευσης» να χρησιμοποιεί στα νέα μοντέλα της τις υπηρεσίες Google, δείχνει να αντέχει περισσότερο από ότι περίμεναν οι αναλυτές της αγοράς.

Με βάση τον αριθμό των πωληθέντων συσκευών, η Samsung είναι στην πρώτη θέση με ένα μερίδιο αγοράς της τάξεως περίπου του 32% και ενισχυμένο κατά περίπου μισή ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

Στη δεύτερη θέση πέρασε πλέον η Xiaomi, η οποία αύξησε το μερίδιο της στο 24% από λίγο κάτω από 15% που ήταν πριν από ένα χρόνο. Από την άλλη πλευρά, η Huawei είδε το μερίδιο της να μειώνεται στο 20,6% από 25,8% αλλά δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ανέμεναν διψήφια πτώση. Ενισχυμένη παρουσιάζεται και η Apple, καθώς το iPhone 11 τη βοήθησε να πάει το μερίδιο της στο 8,6% από 6%.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως οι 4 κατασκευαστές έχουν ένα συνολικό μερίδιο που ξεπερνά το 85%. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους υπόλοιπους κατασκευαστές μόλις δύο έχουν μερίδιο άνω του 2%. Συγκεκριμένα, η Honor είναι στο 4% (από 4,6%), ενώ στο ίδιο ποσοστό είναι και η MLS που έπεσε από το 7,7%, καθώς τα αρνητικά δημοσιεύματα και οι ανησυχίες για το μέλλον της εταιρείας είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι πωλήσεις της.

Η «συγκέντρωση» της αγοράς είναι ακόμη πιο έντονη με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών, καθώς το συνολικό ποσοστό των 4 κατασκευαστών ξεπερνά το 93%.

Στην πρώτη θέση είναι και εδώ η Samsung με περίπου 36% (αλλά με πτώση από το σχεδόν 38% στο πρώτο μισό του 2019), ενώ ακολουθεί η Apple, η οποία παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση καθώς από ένα μερίδιο της τάξεως του 18,5% έφθασε στο 26,5%.

Μεγάλη άνοδο είχε και η Xiaomi που βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση με μερίδιο της τάξεως του 15,7% (από 9,9%), ενώ στην τέταρτη θέση είναι η Huawei με 15% (από 22,2%). Από εκεί και πέρα, μόνο η Honor έχει ένα μερίδιο λίγο πάνω από το 2%, δείγμα της κυριαρχίας που έχουν οι 4 «μεγάλοι» κατασκευαστές.

Σημειωτέον πως οι συγκεκριμένοι τέσσερις κατασκευαστές είναι αυτοί που καταλαμβάνουν τις 4 υψηλότερες θέσεις και στην παγκόσμια κατάταξη, ενώ ακολουθούν κατασκευαστές όπως η Oppo και η Vivo που δεν έχουμε δει ακόμη στην ελληνική αγορά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ