TECH

5G, VR και IoT οι λέξεις – κλειδιά της παγκόσμιας αγοράς κινητής

5G, VR και IoT οι λέξεις – κλειδιά της παγκόσμιας αγοράς κινητής

To Mobile World Congress, το μεγαλύτερο ετήσιο ραντεβού της αγοράς των κινητών επικοινωνιών παγκοσμίως, αποτελεί πλέον παρελθόν όσον αφορά το 2016, αλλά οι τάσεις που κυριάρχησαν στο εκθεσιακό κέντρο Fira Gran Via της Βαρκελώνης αναμένεται να μας απασχολήσουν αρκετά τα επόμενα χρόνια.

Κατ’ αρχήν είναι το 5G, η 5η γενιά κινητής τηλεφωνίας, για την οποία άπαντες επιταχύνουν τις διαδικασίες ώστε όλα να είναι έτοιμα για τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις του καλοκαιριού του 2020 που πρακτικά είναι και ο στόχος που έχει τεθεί. Μέχρι τότε, το 4G θα συνεχίζει να ανεβάζει ταχύτητες και να εξελίσσεται σε βασικό κομμάτι της καθημερινότητας μας.

Η δεύτερη τάση είναι το αποκαλούμενο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT). Πρόκειται για την τάση που θέλει όλες τις συσκευές να αποκτούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πρόσβαση στο Διαδίκτυο και να διασυνδέονται μεταξύ τους.

Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι αρχίζουμε και κάνουμε λόγο για έξυπνα αυτοκίνητα και ποδήλατα που επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά και με τους servers του δήμου που τους ενημερώνει που να παρκάρουν, συστήματα παράδοσης των αποσκευών στο αεροδρόμιο που ενημερώνουν τον επιβάτη για το που ακριβώς είναι η βαλίτσα του, αεροπλάνα με προηγμένα συστήματα ψυχαγωγίας, οδοντόβουρτσες που σε καθοδηγούν μέσα από ένα app στο smartphone για το πόσο πρέπει ακόμη να βουρτσίσεις τα δόντια σου, «έξυπνες» ζυγαριές αλλά και θερμόμετρα και πιεσόμετρα.

Όλα αυτά δεν είναι προϊόντα από ταινίες επιστημονικής φαντασίας αλλά πράγματα που υπάρχουν ήδη διαθέσιμα σε πολλά καταστήματα. Βέβαια, προς το παρόν το κόστος δεν είναι πάντα προσιτό αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει.

Η τρίτη τάση δεν είναι άλλη από την εικονική πραγματικότητα (virtual reality - VR), την επόμενη υπολογιστική πλατφόρμα όπως τη χαρακτηρίζουν πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Πρακτικά, δεν υπάρχει κατασκευαστής που να μην ασχολείται με την παραγωγή hardware για VR, ιδίως όσον αφορά στο θέμα της αναπαραγωγής αλλά και της λήψης περιεχομένου.

Πάντως, αυτές οι 3 τάσεις αναμένεται να επηρεάσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την παγκόσμια αγορά όχι μόνο των κινητών επικοινωνιών αλλά γενικότερα των ψηφιακών τεχνολογιών. Και δεν αποκλείεται να αλλάξουν δραστικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε την καθημερινότητα μας και εργαζόμαστε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ