«Iστορίες πίσω από το κουμπί»: Τα βίντεο που πρέπει να δει κάθε μικρομεσαία επιχείρηση
Πώς μπορεί μία εμπορική επιχείρηση σε έναν τουριστικό προορισμό να πραγματοποιεί πωλήσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και σε όλη την Ελλάδα; Πώς μπορεί μία επιχείρηση να κατανοήσει καλύτερα τις επιθυμίες των καταναλωτών και να τις ικανοποιήσει διευρύνοντας το πελατολόγιό της; Και πώς αντιμετωπίζει μία επιχείρηση την πρόκληση να αποκτήσει πολύ γρήγορα παρουσία στο Διαδίκτυο προκειμένου να παραμείνει σε λειτουργία;
Τα ερωτήματα αυτά καλούνται να απαντήσουν καθημερινά ουκ ολίγες εμπορικές επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα με τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού να αποτελούν -τους τελευταίους 15 μήνες- μία επιπλέον πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν. Και την απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα -όπως αποδείχθηκε σε τουλάχιστον 3 περιπτώσεις που δεν είναι, φυσικά, οι μοναδικές- την έδωσε τελικώς η συμμετοχή τους στο Skroutz Marketplace, την πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει η Skroutz, ο πιο δημοφιλής προορισμός για online αγορές στην Ελλάδα, μέσω της οποίας κάθε επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει τη δική της ηλεκτρονική παρουσία μέσα σε ελάχιστο χρόνο.
Ας πάρουμε, για παράδειγμα, το Italian Factory Outlet, μία αλυσίδα με επώνυμα ιταλικά ρούχα με 6 καταστήματα στην περιφερειακή ενότητα Χανίων και ένα στο Τορίνο. Μία εταιρεία που βρέθηκε όταν ξεκίνησε η πρώτη περίοδος της καραντίνας χωρίς αντικείμενο δραστηριότητας και υποχρεώθηκε να βγάλει σε αναστολή και τους 25 εργαζόμενους της. Το γεγονός ότι δεν είχε παρουσία στο Διαδίκτυο ήταν ένα πρόβλημα που αντιμετωπίστηκε πολύ γρήγορα χάρη στο Skroutz Marketplace. Πολύ γρήγορα, όλοι οι εργαζόμενοι ήταν ξανά στις «επάλξεις» και οι παραγγελίες άρχισαν να καταφθάνουν με απίστευτους ρυθμούς. Το αποτέλεσμα, όπως εξηγεί ο Άκης Παινεσάκης, ο άνθρωπος πίσω από το Italian Factory Outlet, ήταν κατά την περασμένη χρονιά το Διαδίκτυο να φθάσει να αντιπροσωπεύει το 40%, να ετοιμάζει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα σε συνεργασία με το Skroutz και το επόμενο βήμα της να είναι η επέκταση στο Λας Βέγκας.
Για τη Λασία, μία οικογενειακή επιχείρηση με ενθύμια στη Χώρα Άνδρου η εμπορική περίοδος διαρκούσε πρακτικά 6 μήνες κάθε χρονιά. Όμως, αυτό άλλαξε από το καλοκαίρι του 2020 όταν -και λόγω κορωνοϊού- αποφάσισε να δοκιμάσει το Skroutz Marketplace. Η διαδικασία εισόδου ήταν απλή και τα πρώτα αποτελέσματα έκαναν την εμφάνισή τους πολύ γρήγορα. Τόσο γρήγορα ώστε, όπως θυμάται η Ελένη Κωνσταντίνου, χρειάστηκε να επιστρέψει στην Άνδρο από την Αθήνα για να βοηθήσει στην εξεύρεση… κουτιών προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλες οι παραγγελίες. Τώρα, όσο οι δύο κόρες τής οικογένειας «ανεβάζουν» προϊόντα, τόσο αυξάνονται και οι παραγγελίες. Και παράλληλα βοηθούν και τις γειτονικές επιχειρήσεις να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους και να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν το Skroutz Marketplace.
Για την Qavar, μία κάβα ποτών στη δυτική Αθήνα με παρουσία και στη χονδρική διάθεση, το δεύτερο κλείσιμο της καφεστίασης πριν περίπου ένα χρόνο ήταν ένα σημαντικό πλήγμα. Αλλά αποδείχθηκε και ευκαιρία τελικώς όταν ο Σπύρος Ράπτης αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το Skroutz Marketplace. Και αυτό γιατί, όπως εξηγεί, το αποτέλεσμα ήταν να αρχίσουν να δέχονται παραγγελίες από όλη την Αθήνα από ανθρώπους που ήθελαν ποτά που δεν μπορούσαν να βρουν στις τοπικές κάβες τους. Όμως, το μεγάλο πλεονέκτημα δεν ήταν μόνο η επιβίωση της επιχείρησης, αλλά και ότι μπόρεσαν αφενός να καταλάβουν τι ήθελαν οι καταναλωτές και αφετέρου να δουν καλύτερα τον ανταγωνισμό τους.
Αντίστοιχες ιστορίες υπάρχουν πολλές και αφορούν όλη την Ελλάδα καθώς, μέσω του Skroutz, του Google της Ελλάδος σύμφωνα με τον κ. Ράπτη, ένας τεράστιος αριθμός μικρών εμπορικών επιχειρήσεων ανακαλύπτει ένα νέο κανάλι πωλήσεων. Ένα κανάλι που δεν αυξάνει απλά τις πωλήσεις αλλά δημιουργεί νέες ευκαιρίες με πολλαπλά οφέλη. Ουσιαστικά, ανοίγει το δρόμο προκειμένου μία επιχείρηση με ένα διαφοροποιημένο προϊόν να απευθυνθεί σε ένα πολύ πιο διευρυμένο καταναλωτικό κοινό, το οποίο αναζητά το κάτι το «διαφορετικό».