TECH

Ποιοι είναι οι νέοι «παίκτες» σε smartphones και laptops που έρχονται Ελλάδα

Ποιοι είναι οι νέοι «παίκτες» σε smartphones και laptops που έρχονται Ελλάδα
Το 2021 έκλεισε με τον αριθμό των smartphones που εκτιμάται ότι πωλήθησαν στην Ελλάδα να ανέρχεται περίπου στα 1,9 εκατ. συσκευές και τον ρυθμό της ετήσιας αύξησης να διαμορφώνεται κοντά στο 7%. Pixabay

Περισσότερες επιλογές όσον αφορά τα smartphones που θα μπορούν να αποκτήσουν αλλά και όσον αφορά τους φορητούς υπολογιστές θα έχουν μέσα στους επόμενους μήνες οι Έλληνες καταναλωτές, καθώς μία σειρά από καινούριους «παίκτες» ετοιμάζονται να ξεκινήσουν να διαθέτουν τα προϊόντα τους στη χώρα μας.

Εταιρείες όπως η vivo και η Oppo είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως στο χώρο των smartphones και εντός των επόμενων 3 μηνών πρόκειται να λανσάρουν τα πρώτα μοντέλα τους στην Ελλάδα, επιδιώκοντας να αλλάξουν τις ισορροπίες στην αγορά.

Παράλληλα, θα δούμε κατασκευαστές όπως η Xiaomi και η realme να εισέρχονται σε νέες προϊοντικές κατηγορίες με την έμφαση να δίνεται αρχικά στους φορητούς υπολογιστές αλλά και στις τηλεοράσεις.

Smartphones

Το 2021 έκλεισε με τον αριθμό των smartphones που εκτιμάται ότι πωλήθησαν στην Ελλάδα να ανέρχεται περίπου στα 1,9 εκατ. συσκευές και τον ρυθμό της ετήσιας αύξησης να διαμορφώνεται κοντά στο 7%. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, στην πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων βρέθηκε η Samsung με ένα μερίδιο της τάξεως του 39% με τη Xiaomi να ακολουθεί με περίπου 36% και την Αpple να είναι κοντά στο 10%. Ουσιαστικά, 3 κατασκευαστές είχαν το 85% της αγοράς με το μερίδιο των εν λόγω τριών κατασκευαστών να ξεπερνά το 90% με βάση την αξία.

Από εκεί και πέρα, στην τέταρτη θέση ήταν η realme με ένα μερίδιο που εκτιμάται ότι για το σύνολο της χρονιάς διαμορφώθηκε στο 3% αν και στους τελευταίους μήνες του 2021 κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα και γενικότερα ότι μπορεί να αυξήσει περαιτέρω το μερίδιο της έχοντας ως στόχο διψήφια ποσοστά μέσα στην επόμενη διετία. Σε αντίστοιχα επίπεδα κινήθηκε τόσο η Huawei, η οποία, λόγω των γνωστών θεμάτων της με τις αμερικανικές αρχές, έχει απωλέσει σημαντικά μερίδια, όσο και η TCL, η οποία, επίσης, δείχνει μία αρκετά δυναμική πορεία τα τελευταία χρόνια.

Το γεγονός ότι ο αριθμός των «παικτών» με διψήφια μερίδια είναι σχετικά μικρός είναι και ένας από τους λόγους που θα δούμε καινούριους κατασκευαστές να διεκδικούν μερίδιο της πίτας. Η αρχή θα γίνει με την vivo, η οποία είναι o πέμπτος μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως με ένα μερίδιο της τάξεως περίπου του 9%. Η vivo σκοπεύει να λανσάρει στα μέσα Μαϊου τέσσερα μοντέλα, τα οποία κινούνται στα μεσαία προς υψηλά στρώματα της αγοράς με τη γκάμα να διευρυνθεί περαιτέρω κατά τη διάρκεια του 2022. Οι στόχοι, πάντως, είναι αρκετά φιλόδοξοι καθώς το πλάνο της κινεζικής εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να έχει φθάσει ένα μερίδιο της τάξεως του 10%.

Ο δεύτερος νέος κατασκευαστής είναι η Oppo, η οποία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως με τη διαφορά της πάντως σε σχέση με τη vivo σε επίπεδο μεριδίων να είναι σχετικά μικρή. Το πρώτο μοντέλο της Oppo που θα δούμε στην ελληνική αγορά πιθανότατα προς το τέλος Ιουνίου θα είναι το Reno7 Lite 5G, το οποίο από πλευράς τιμής κινείται στη μεσαία κατηγορία, ενώ μέσα στο 2022 είναι πολύ πιθανό να δούμε να έρχεται στη χώρα μας και το εντυπωσιακό από πλευράς σχεδιασμού Find X5 Pro που αποτελεί και τη «ναυαρχίδα» για την κινεζική εταιρεία.

Σημειωτέον πως τόσο η vivo όσο και η Oppo είναι από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στην κινεζική αγορά, όπου κονταροχτυπιούνται τόσο με τη Xiaomi όσο και με τις Huawei και Honor. Η τελευταία ετοιμάζεται και αυτή να επανακάμψει στην ελληνική αγορά με αρκετά νέα μοντέλα, ενισχύοντας περαιτέρω τον ανταγωνισμό που υπάρχει, ενώ και η Huawei ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ξεκινά τη διάθεση του P50 Pro και P50 Pocket, τα οποία αξιοποιούν τις δυνατότητες των Huawei Mobile Services (HMS).

Επίσης, στα χαμηλότερα στρώματα της αγοράς αναμένεται να δούμε να κινείται αρκετά επιθετικά η TCL, η οποία διαθέτει μία γκάμα συσκευών που προσφέρουν πολύ καλά χαρακτηριστικά τιμής προς επιδόσεις. Επιπλέον, και η HMD Global, η οποία διαχειρίζεται το brand της Nokia, δηλώνει έτοιμη να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ελληνική αγορά. Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, στο «παιχνίδι» είναι έτοιμη να ξαναμπεί και η Motorola, ένα από τα πιο γνωστά brands της παγκόσμιας αγοράς.

Ένα σημείο που αξίζει να επισημανθεί είναι πως όλοι οι νέοι «παίκτες» στοχεύουν κατά κύριο λόγο στα μεσαία στρώματα της αγοράς όπου κυριαρχούν η Samsung και η Xiaomi. Και οι δύο αυτοί κατασκευαστές είναι προφανές ότι δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια. Δεν είναι τυχαίο ότι τα νέα μοντέλα της σειράς Galaxy A της Samsung κινούνται σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα τιμών, ενώ από την πλευρά της η Xiaomi ξεκίνησε πρόσφατα τη διάθεση μοντέλων όπως αυτά των σειρών Xiaomi 12 series και Redmi 11 που καλύπτουν ένα αρκετά μεγάλο εύρος της αγοράς smartphones με τιμές από 200 ευρώ και πάνω.

Φορητοί υπολογιστές

Μία άλλη κατηγορία ψηφιακών συσκευών που αναμένουμε να υπάρξει ενίσχυση του ανταγωνισμού είναι αυτή των φορητών υπολογιστών, κυρίως στα μοντέλα που απευθύνονται σε οικιακούς καταναλωτές.

Στην αγορά των φορητών υπολογιστών τα πιο δημοφιλή προϊόντα είναι αυτά των Lenovo, HP και Dell με τις δύο πρώτες να εκτιμάται ότι έχουν σημαντική απόσταση από την τρίτη. Η Apple έχει πετύχει να έχει ένα αρκετά καλό μερίδιο, ενώ στους ανερχόμενους «παίκτες» περιλαμβάνονται τόσο η Asus όσο και η Huawei με την πρώτη να δίνει μεγάλη έμφαση στο κομμάτι του gaming, ενώ η δεύτερη έχει κερδίσει αρκετούς «οπαδούς» προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές. Επίσης, τους τελευταίους μήνες έχουμε δει εταιρείες όπως η Acer και η MSI να προσπαθούν να επανατοποθετηθούν στην εγχώρια αγορά, ενώ και η Honor εκτιμάται ότι θα φέρει και άλλα προϊόντα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Από εκεί και πέρα, μέσα στο 2022 θα πρέπει να αναμένουμε νέους «παίκτες». Πιο συγκεκριμένα, τόσο η Xiaomi όσο και η realme έχουν κάνει γνωστό ότι θα ξεκινήσουν τη διάθεση φορητών υπολογιστών στην ελληνική αγορά. Και στις δύο περιπτώσεις τα μοντέλα θα απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε οικιακούς καταναλωτές.

Επιπλέον, δεν αποκλείεται μέσα στο 2022 να δούμε να εισέρχονται εκ νέου στην αγορά των φορητών υπολογιστών -μετά από αρκετά χρόνια- η LG και η Samsung, οι οποίοι έχουν πολύ δυνατές προτάσεις. Ακόμη, αρκετές πιθανότητες συγκεντρώνει και το ενδεχόμενο εισόδου στη συγκεκριμένη αγορά και από την πλευρά της TCL.

Σημειωτέον επίσης πως η realme σκοπεύει να ξεκινήσει και τη διάθεση τηλεοράσεων, μία κατηγορία όπου η Xiaomi σκοπεύει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση φέτος, έχοντας περιορισμένη παρουσία μέχρι τώρα. Από την πλευρά της Xiaomi δεν αποκλείεται πάντως να δούμε και λευκές συσκευές, έναν τομέα όπου επίσης υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ