TECH

Συνδρομητική τηλεόραση: Τι δείχνουν τα νούμερα για το 2022

Συνδρομητική τηλεόραση: Τι δείχνουν τα νούμερα για το 2022
Στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, οι συνδρομές για την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης, έφθασαν στις 447.419

Τη σταδιακή στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς την αξιοποίηση του Διαδικτύου, και όσον αφορά την πρόσβαση σε συνδρομητικό τηλεοπτικό περιεχόμενο, δείχνουν τα νούμερα που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Αν και τα τελευταία στοιχεία της ΕΕΤΤ αφορούν το α’ εξάμηνο του 2022 και όχι το τέλος της περασμένης χρονιάς, η αίσθηση ότι και στην Ελλάδα ενισχύεται η τάση για το αποκαλούμενο IPTV δείχνει να επιβεβαιώνεται.

Συγκεκριμένα, στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, οι συνδρομές για την παροχή υπηρεσιών οπτικοακουστικού περιεχομένου μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης, έφθασαν στις 447.419 όταν το αντίστοιχο νούμερο στο τέλος του 2021 ήταν στις 382.939, ενώ στο πρώτο μισό του 2021 ήταν στις 348.786.

Παρατηρητές της αγοράς επισημαίνουν πάντως, ότι η αυξητική τάση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο γεγονός ότι η Cosmote, ωθεί τους συνδρομητές της Cosmote TV προς τη χρήση των ευρυζωνικών συνδέσεων, και είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον έχει σταματήσει να προσφέρεται η δυνατότητα για replay TV μέσω δορυφορικής σύνδεσης.

Επίσης, και η Nova δείχνει να «σπρώχνει» τους συνδρομητές της προς την κατεύθυνση της πλατφόρμας EON, όπου και εκεί η πρόσβαση γίνεται μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το IPTV αναμένεται να κερδίσει ακόμη μεγαλύτερο έδαφος, όταν δημοσιευτούν τα στοιχεία για το σύνολο του 2022.

Σε συνολικό επίπεδο, η συνδρομητική τηλεόραση δείχνει να παραμένει σταθερή. Στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, οι συνδέσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, έφθασαν στις 1.176.833 όταν στο τέλος του 2021 ήταν στις 1.141.606 και στο πρώτο μισό του 2021 στις 1.110.281. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση ήταν της τάξεως μόλις του 3%.

Πάντως, η σύνδεση μέσω δορυφόρου συνεχίζει να είναι η πιο δημοφιλής επιλογή. Στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, οι δορυφορικές συνδέσεις ανέρχονταν στις 729.414 έναντι 758.667 στο τέλος του 2021 και έναντι 761.495 στο α’ εξάμηνο του 2021. Κάτι που δείχνει ότι ουσιαστικά η στροφή προς το IPTV έχει αρχίσει να υλοποιείται μέσα στο 2022.

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί ότι τα στοιχεία της ΕΕΤΤ περιλαμβάνουν τις συνδέσεις της Cosmote TV, της Nova, της Vodafone TV και της Wind Vision με την τελευταία πάντως να αποτελεί πλέον μέρος της Nova. Αυτό σημαίνει ότι δεν περιλαμβάνονται τα νούμερα διεθνών πλατφορμών όπως το Netflix, το οποίο εκτιμάται ότι έχει φθάσει στις 500.000 συνδέσεις στην Ελλάδα, αλλά και το Disney+, το οποίο ξεκίνησε να είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από τον περασμένο Ιούνιο.

Το Disney+ φέρεται να έχει ξεκινήσει αρκετά καλά αν σκεφτεί κανείς ότι μόνο μέσω της Vodafone με την οποία υπάρχει συνεργασία οι συνδέσεις στη συγκεκριμένη συνδρομητική πλατφόρμα ανήλθαν σε 70 χιλιάδες στο δεύτερο μισό του 2022. Αυτό που δεν έχει διευκρινιστεί επίσης είναι αν περιλαμβάνονται στοιχεία για τον ANT1+ που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Απρίλιο του 2022.

Η ενισχυμένη δημοτικότητα του Netflix αλλά και το εξαιρετικό ξεκίνημα του Disney+ έχουν φέρει στο προσκήνιο το ερώτημα αναφορικά με το πόσες συνδρομές έχει κάθε ελληνικό νοικοκυριό.

Η υπάρχουσα εκτίμηση είναι πως ο μέσος όρος είναι λίγο πάνω από 1 συνδρομής για κάθε νοικοκυριό που έχει συνδρομητική τηλεόραση. Μέσος όρος που πολύ δύσκολα θα αυξηθεί δεδομένου κιόλας των πληθωριστικών πιέσεων που υπάρχουν στην ελληνική οικονομία και έχουν οδηγήσει πολλά νοικοκυριά σε περικοπές.

Σημειωτέον πως το ποσοστό διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης εκτιμάται περίπου στο 30% - 35% των ελληνικών νοικοκυριών και η υπάρχουσα αίσθηση είναι πως θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα και το 2023 με τους «παίκτες» να προσπαθούν να κερδίσουν μερίδια από τον ανταγωνισμό επιδιώκοντας να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό περιεχόμενο αλλά και βελτιωμένη εμπειρία.

Όσον αφορά στο τελευταίο σκέλος, το IPTV προσφέρει σαφώς πολύ περισσότερες δυνατότητες και γι’ αυτό του δίνουν έμφαση οι μεγάλοι πάροχοι αλλά το ερώτημα είναι να πείσουν και τους καταναλωτές να «εγκαταλείψουν» το δορυφορικό πιάτο. Η βελτίωση της ποιότητας των ευρυζωνικών συνδέσεων αποτελεί πάντως ένα σημαντικό στοιχείο προς αυτή την κατεύθυνση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ