TECH

Κινητή και FTTH τα «μέτωπα» της τηλεπικοινωνιακής αγοράς

Κινητή και FTTH τα «μέτωπα» της τηλεπικοινωνιακής αγοράς
Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, είναι ενδιαφέρον ότι η Nova απέφυγε τις προσφορές στο νέο ξεκίνημα της

Στάση αναμονής δείχνουν να τηρούν -προς το παρόν τουλάχιστον- Cosmote και Vodafone όσον αφορά στην εμπορική «επίθεση» που εξαπέλυσε η Nova με τις προσφορές που ανακοίνωσε τόσο όσον αφορά στην κινητή τηλεφωνία όσο και στις ευρυζωνικές συνδέσεις οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH).

Η επιλογή της Nova να ξεκινήσει την νέα πορεία της -μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με τη Wind Ελλάς- με μεγάλες προσφορές μπορεί να αποτέλεσε ιδιαίτερη έκπληξη αλλά σε κάθε περίπτωση ορισμένες επιλογές της ήταν από αυτές που είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν ανησυχία στον ανταγωνισμό. Ειδικά στην κινητή τηλεφωνία όπου η Nova βρίσκεται στην τρίτη θέση και είναι προφανές πλέον ότι εποφθαλμιά τη δεύτερη θέση όπου είναι η Vodafone.

Η «μάχη» των απεριόριστων

Η Nova δεν είναι η πρώτη εταιρεία που ποντάρει στη λέξη «απεριόριστα» όσον αφορά στην κινητή τηλεφωνία. Τόσο η Vodafone όσο και η Cosmote έχουν λανσάρει πακέτα που προσφέρουν απεριόριστα λεπτά ομιλίας και απεριόριστο όγκο δεδομένων. Όμως, η Nova είναι η πρώτη που προσφέρει απεριόριστα λεπτά ομιλίας σε όλα τα προγράμματα κινητής και αυτό είναι κάτι που μπορεί να μετρήσει πολύ στους καταναλωτές.

Το γεγονός ότι η Vodafone έχει προωθήσει σημαντικά στο παρελθόν τα δικά της Unlimited πακέτα ίσως να είναι και ο λόγος που η εταιρεία δεν έχει απαντήσει ακόμη στη Nova θεωρώντας ότι είναι ήδη τοποθετημένη στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς. Αν θα «ρίξει» τις τιμές είναι ένα ερώτημα αν και από τη στιγμή που για να αποκτήσει κάποιον νέο πελάτη τα call centers προχωρούν σε εξαιρετικές προσφορές, τότε ίσως αυτό να μη θεωρείται απαραίτητο. Σημειωτέον πως το γεγονός πως η Nova επέλεξε να προσφέρει καλύτερες τιμές στους υφιστάμενους πελάτες της έχει τύχει πολύ καλής αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό.

Όσον αφορά στην Cosmote, παρατηρητές της αγοράς σημειώνουν ότι το μεγάλο προβάδισμα που έχει η εταιρεία στην κινητή τηλεφωνία έναντι του ανταγωνισμού, της δίνει το δικαίωμα να περιμένει να δει κατά πόσον η Nova θα καταφέρει να πάρει πελάτες από την ίδια και από τη Vodafone. Και γενικότερα η αποδοχή των προσφορών της Nova από τους πελάτες των άλλων δύο δικτύων εκτιμάται ότι θα κρίνει αν θα υπάρξουν άμεσα απαντήσεις.

Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον πολλοί καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη προσοχή και στην ποιότητα του δικτύου κινητής του παρόχου που χρησιμοποιούν. Υπό την έννοια ότι προτιμούν να πληρώνουν μερικά ευρώ παραπάνω σε μηνιαία βάση και να έχουν σήμα παρά να γλιτώσουν χρήματα αλλά να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν το κινητό τους στις περιοχές όπου κινούνται κατά κύριο λόγο.

Περιμένοντας το FTTH

Στην περίπτωση των συνδέσεων FTTH, η Nova εντυπωσίασε μεν προσφέροντας 1 Gbps σύνδεση με 33 ευρώ το μήνα, αλλά το γεγονός ότι αφορά μόνο γραμμές που καλύπτονται από το δικό της δίκτυο περιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Το ενδιαφέρον όσον αφορά στο FTTH είναι ότι σταδιακά η αγορά αρχίζει να ασχολείται με τις συνδέσεις σε ταχύτητες άνω των 200 Mbps. Το χορό έχει σύρει μεν η Cosmote που προσφέρει ήδη συνδέσεις στα 300 και 500 Mbps όπως και στο 1 Gbps και ακολούθησε η Nova. Εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να δούμε και τη Vodafone να προσφέρει αντίστοιχες συνδέσεις, δίνοντας ένα νέο ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη αγορά.

Βέβαια, στον τομέα του FTTH το σημείο – κλειδί είναι η επιδότηση. Το κουπόνι της δράσης Super Fast Broadband (SFBB) έδωσε σημαντική ώθηση τα προηγούμενα χρόνια αλλά η συγκεκριμένη δράση ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο. Η αγορά περιμένει την επόμενη σχετική δράση, το Gigabit voucher, το οποίο, μάλιστα, θα αφορά ταχύτητες πάνω από τα 250 Mbps, αλλά οι υπάρχουσες ενδείξεις είναι πως δεν θα το δούμε μέσα στο πολύ άμεσο μέλλον. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη δράση είναι στη φάση της προκοινοποίησης στην ΕΕ από την οποία χρειάζεται να πάρει το «πράσινο φως». Με δεδομένη την εμπειρία του παρελθόντος, εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα δούμε το νέο κουπόνι να είναι προς διάθεση πριν τις αρχές του καλοκαιριού.

Euroleague

Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, είναι ενδιαφέρον ότι η Nova απέφυγε τις προσφορές στο νέο ξεκίνημα της. Ενδεχομένως, επειδή η καλύτερη περίοδος για προσφορές στη συνδρομητική τηλεόραση είναι πριν την έναρξη της αθλητικής σεζόν.

Πάντως, η Nova διατηρεί τα δικαιώματα της Euroleague, κάτι που θα είναι σημαντικό ατού ενόψει και της καλοκαιρινής «μάχης» για την απόκτηση συνδρομητών. Αν και σε αυτή την περίπτωση, σημαντικό ρόλο θα παίξουν και το που θα καταλήξουν τα δικαιώματα δημοφιλών ποδοσφαιρικών ομάδων όπως ο ΠΑΟ και η ΑΕΚ, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στο τέλος της τρέχουσας ποδοσφαιρικής σεζόν.



ΔΗΜΟΦΙΛΗ