TECH

Νέο σχέδιο ιπτάμενου αυτοκινήτου με τεχνολογία δοκιμασμένη από τη NASA

Νέο σχέδιο ιπτάμενου αυτοκινήτου με τεχνολογία δοκιμασμένη από τη NASA
Το σχέδιο του Epiphany Transporter που έδωσε στη δημοσιότητα η Applied eVTOL Concepts Applied eVTOL Concepts

Το τελευταίο σχέδιο ιπτάμενου αυτοκινήτου που παρουσίασε η εταιρεία Applied eVTOL Concepts, η οποία ειδικεύεται στα οχήματα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL), χρησιμοποιεί τεχνολογία δοκιμασμένη από τη NASA.

Tο Epiphany Transporter δεν διαθέτει φτερά, αλλά «μορφοποιημένους, διπλής λειτουργίας προωθητήρες που του επιτρέπουν να αιωρείται σαν ελικόπτερο και να επιτυγχάνει αποτελεσματική πτήση υψηλής ταχύτητας σαν αεροπλάνο», σημειώνει η εταιρεία, προσθέτοντας ότι το όχημα θα έχει περίπου το μέγεθος ενός Tesla Model S.

Ενώ το Epiphany Transporter θα είναι εξαιρετικά γρήγορο, ικανό να ξεπεράσει ταχύτητα 250 χλμ / ώρα, δεν είναι τόσο θορυβώδες όσο τα παραδοσιακά αεροσκάφη. Σε ένα Airbus A321 ο θόρυβος στο εξωτερικό του κινητήρα μπορεί να φτάσει περίπου τα 140 ντεσιμπέλ κατά την απογείωση, τη στιγμή που το Epiphany Transporter θα παράγει θόρυβο περίπου 55 ντεσιμπέλ. Για να κάνετε τη σύγκριση, ένας ψίθυρος είναι συνήθως περίπου 30 ντεσιμπέλ, μια τυπική συζήτηση περίπου 60 ντεσιμπέλ και ο κινητήρας μιας μοτοσικλέτας περίπου 95 ντεσιμπέλ.

Το Epiphany Transporter θα μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες με τις αποσκευές τουςApplied eVTOL Concepts

Το Epiphany Transporter έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει δύο επιβάτες με αποσκευές και προσωπικά αντικείμενα, ενώ παράλληλα μπορεί, με τους προωθητήρες του αναδιπλωμένους, να χωρέσει μέσα σε ένα τυπικό γκαράζ ενός αυτοκινήτου.

Xρησιμοποιεί προωθητήρες δοκιμασμένους από τη NASA, οι οποίοι αναπτύχθηκαν αρχικά με επιχορήγηση της Υπηρεσίας Προηγμένων Αμυντικών Ερευνητικών Προγραμμάτων (DARPA) ύψους 5,1 εκατ. δολαρίων και στη συνέχεια δοκιμάστηκαν με επιτυχία για διάστημα περίπου 25 ετών.

«Έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε στην ικανότητα των δοκιμασμένων προωθητήρων μας και του πρωτοποριακού σχεδιασμού του οχήματος, να αποδίδουν κατά την πτήση όπως αναμένεται», δήλωσε ο ιδρυτής, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής σχεδιαστής της Applied eVTOL Concepts, Michael Moshier.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ