TECH

Στροφή των μεγαλύτερων ηλικιών στο Διαδίκτυο

Στροφή των μεγαλύτερων ηλικιών στο Διαδίκτυο

Σε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά αρχίζει πλέον να φθάνει η χρήση του Διαδικτύου ακόμη και στις μεγαλύτερες ηλικίες στη χώρα μας καθώς, όπως φαίνεται, ελάχιστοι είναι πλέον οι πολίτες που δεν συνδέονται στο Internet.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Focus Bari, τα οποία αφορούν το α’ εξάμηνο του 2023, η διείσδυση της χρήσης του Διαδικτύου στις ηλικίες 65-74 ετών έχει ανέλθει στο 84%. Η πανδημία και οι περίοδοι της καραντίνας φέρεται να έχουν παίξει το δικό τους ρόλο καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2020 ήταν στο 66%, όπερ σημαίνει ότι υπήρξε μία αύξηση 28 ποσοστιαίων μονάδων.

Το αποτέλεσμα είναι το ποσοστό διείσδυσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα, σύμφωνα τουλάχιστον με τη Focus Bari, το δείγμα της οποίας φθάνει στα 10.000 άτομα, έχει φθάσει στο 97%. Στις ηλικίες 13-44 ετών το ποσοστό φθάνει στο 100%, στην κατηγορία των 45-54 στο 99% και σε εκείνη των 55-64 ετών στο 95%.

Το βασικό μέσο σύνδεσης είναι, προφανώς, το smartphone με 97%, ενώ οι Έλληνες είναι online, κατά μέσο όρο, πάνω από 2 ώρες ημερησίως (129 λεπτά), νούμερο που «εκτοξεύεται» στις 3 ώρες (185 λεπτά) στις ηλικίες 16-24 ετών.

Ο κύριος λόγος χρήσης είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με 89% με τις αγορές online να ακολουθούν με 79% και το email να είναι στο 78%. Πάντως, είναι αξιοπρόσεκτο τα υψηλά ποσοστά χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που παρατηρούνται στις μεγαλύτερες ηλικίες με το 91% των Ελλήνων ηλικίας 55-64 ετών να δηλώνουν ότι ασχολούνται καθημερινά με τα social media. Κατά μέσο όρο, οι Έλληνες, όλων των ηλικιών, δαπανούν 91 λεπτά -ή 1,5 ώρα- ημερησίως στα social media.

Όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν προκαλεί έκπληξη ότι την τελευταία τριετία Instagram και TikTok έχουν «εκτοξευτεί». Στην περίπτωση του Instagram, το ποσοστό χρήσης έχει φθάσει στο 68% (από 55% πριν από 3 χρόνια), ενώ το TikTok έφθασε στο 38% από μόλις 11%. Αξιοπρόσεκτο ακόμη το γεγονός ότι το WhatsApp έχει φθάσει στο 37% (από 26%), ενώ το Spotify στο 28% (από 17%). Η άνοδος του Spotify, της πιο δημοφιλούς υπηρεσίας streaming μουσικής και audio περιεχομένου, προέρχεται από την κατηγορία των 45-54 ετών.

Το 79% των Ελλήνων χρηστών δηλώνει ότι έκανε τουλάχιστον μία online αγορά τους τελευταίους 6 μήνες, ποσοστό που ήταν στο 67% πριν από 3 χρόνια, ενώ κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια του 6μηνου δαπανούν 956 ευρώ. Ο δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμής (65%) είναι η χρεωστική κάρτα.

Όσον αφορά στις μικρότερες ηλικίες, το 90% των παιδιών ηλικίας 5-12 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, ποσοστό που φθάνει στο 97% στα παιδιά άνω των 10 ετών. Μάλιστα, ο χρόνος που είναι online καθημερινά φθάνει, κατά μέσο όρο, τα 80 λεπτά με τα μεγαλύτερα παιδιά (10+ ετών) να συνδέονται μέσω smartphone (59%). Μάλλον αναμενόμενο πάντως το γεγονός ότι το 65% των παιδιών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για αναζήτηση ψυχαγωγικού περιεχομένου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ