TECH

Πρωτοποριακή θεραπεία του καρκίνου με χρήση γενετικά τροποποιημένων κυττάρων

Κινέζοι επιστήμονες ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε μία πρωτοποριακή εγχείρηση κατά την οποία θα εμφυτεύσουν σε ασθενή γενετικά τροποποιημένα κύτταρα.

Η ερευνητική ομάδα, της οποίας ηγείται ο ογκολόγος, Lu You, έλαβε έγκριση να προχωρήσει στη χρήση γενετικά τροποποιημένων ανθρώπινων κυττάρων για τη θεραπεία ασθενών που πάσχουν από καρκίνο του πνεύμονα, σύμφωνα με το επιστημονικό έντυπο Nature. Όπως ανέφερε ο Lu, «η τεχνική που θα χρησιμοποιήσουμε είναι πολλά υποσχόμενη και μπορεί να βοηθήσει ασθενείς με καρκίνο».

Η ερευνητική ομάδα αξιοποιεί την τεχνική CRISPR-Cas9, κατά την οποία η τροποποιημένη πρωτείνη Cas9 παρεμβαίνει στο DNA, αφαιρώντας μέρος του με επικίνδυνες ασθένειες. Σύμφωνα με το Nature, οι δοκιμές θα γίνουν σε ασθενείς που δεν έχουν βοηθήσει η χημειοθεραπεία και η θεραπευτική ακτινοβολία. Το πρώτο στάδιο των δοκιμών θα ξεκινήσει σε περιορισμένο αριθμό ασθενών με στόχο να οριστεί η κατάλληλη δόση που πρέπει να λαμβάνουν για να μην υπάρχουν επιβλαβείς επιπτώσεις. Η ερευνητική ομάδα θα τροποποιήσει γενετικά κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος στο εργαστήριο, θα τα πολλαπλασιάσει και κατόπιν θα προχωρήσει στην εισαγωγή τους στον οργανισμό του ασθενούς.

Μία παρόμοια δοκιμή θα εξεταστεί από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, στις ΗΠΑ, στο τέλος του έτους και κατόπιν θα γνωμοδοτήσει για αυτήν ο αρμόδιος κρατικός φορέας. Η ομάδα του Lu αναμένεται να γίνει η πρώτη που θα εισάγει την γενετικά τροποποιημένη πρωτεΐνη σε ανθρώπους. «Ελπίζουμε να είμαστε οι πρώτοι και κυρίως, να έχουμε θετικά αποτελέσματα από την χρήση της», δήλωσε ο Lu στο Nature.

By James Griffiths, CNN