Ισχυρή η θέση της LG Electronics στην Ελλάδα

Από τους κλάδους που επηρεάστηκαν περισσότερο από την οικονομική ύφεση των τελευταίων ετών ήταν, χωρίς αμφιβολία, αυτός των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, γεγονός που οδήγησε αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου είτε να περιορίσουν σημαντικά την παρουσία τους στην Ελλάδα είτε ακόμη και να αποχωρήσουν από τη χώρα μας.

Υπάρχουν, όμως, και κατασκευαστές που αποφάσισαν να ακολουθήσουν έναν διαφορετικό δρόμο, να παραμείνουν στην ελληνική αγορά και να επιδιώξουν να ενισχύσουν τα μερίδια τους. Και μία τέτοια περίπτωση είναι η LG Electronics, όπως σημειώνει, μιλώντας στο CNN Greece, ο Wayne Park, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του κορεατικού κολοσσού για την περιοχή της Ευρώπης.

«Η θέση μας στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ισχυρή καθώς είμαστε πρώτοι σε πωλήσεις σε κατηγορίες όπως είναι τα ψυγεία και τα πλυντήρια, ενώ στην τηλεόραση καταφέραμε να βρεθούμε στην πρώτη θέση τους τελευταίους μήνες της προηγούμενης χρονιάς» σημειώνει ο κ. Park, τον οποίο συναντήσαμε πριν από μερικές ημέρες στο πλαίσιο του LG InnoFest Europe, του «φεστιβάλ καινοτομίας» της κορεατικής εταιρείας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Χερσόνησο της Κρήτης. Το γεγονός ότι η LG επέλεξε την Ελλάδα για να παρουσιάσει σε περισσότερους από 400 συνεργάτες της αλλά και δημοσιογράφους απ’ όλη την Ευρώπη τη στρατηγική της και τα νέα προϊόντα της αποτελεί μία σαφή ένδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνει η διοίκηση της στη χώρα μας, κάτι που επεσήμανε και ο κ. Park κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με το CNN Greece.

Wayne Park1

Ένα δεύτερο δείγμα της εμπιστοσύνης είναι ότι ενώ πριν από 2 χρόνια είχε αποφασιστεί τη διανομή των προϊόντων ήχου της LG στην ελληνική αγορά να την αναλάβει η ιταλική θυγατρική, αυτό πλέον άλλαξε εκ νέου και από τις αρχές του έτους, η LG Electronics Hellas ανέλαβε εκ νέου τη διανομή των προϊόντων ήχου. Όσον αφορά το θέμα με τη διανομή των smartphones της LG, την οποία για την Ελλάδα έχει αναλάβει η ιταλική θυγατρική, ο κ. Park τονίζει ότι ήταν στο πλαίσιο μίας διοικητικής αναδιάρθρωσης που αφορούσε όλη την Ευρώπη και δεν είχε σχέση με την πορεία της κορεατικής εταιρείας στην εγχώρια αγορά.

Με 35 χρόνια παρουσίας στην LG Electronics, ο κ. Park θεωρείται ένα από τα πλέον έμπειρα στελέχη της κορεατικής εταιρείας και η τοποθέτηση του ως επικεφαλής των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη ήταν μία ένδειξη της σημασίας που αποδίδει η LG στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία, ως γνωστόν, επλήγη από την οικονομική ύφεση. «Πλέον, η ευρωπαϊκή αγορά είναι σταθερή και αναμένουμε να υπάρξει μία μικρή αλλά σταθερή ανάπτυξη, τονίζει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της LG Electronics, ο οποίος βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI) και της ρομποτικής αλλά και του αποκαλούμενου Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things – IoT). Σημειωτέον πως η LG κατά τη διάρκεια του φετινού InnoFest έδωσε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτούς τους τομείς. Και δεν είναι τυχαίο ότι στο εξής όλες σχεδόν οι λευκές συσκευές της κορεατικής εταιρείας θα έχουν ενσωματωμένες WiFi δυνατότητες, ενώ επιπλέον θα αρχίζουν να αξιοποιούν τεχνολογίες όπως είναι το machine learning και τα big data, προκειμένου να προσφέρουν βελτιωμένη εμπειρία στους καταναλωτές.

Wayne Park2

Η κορεατική εταιρεία παρουσίασε πλυντήρια που προσαρμόζουν τις πλύσεις ανάλογα με τις καιρικές και τις περιβαλλοντικές συνθήκες, ψυγεία με οθόνη αφής που προβάλλουν συνταγές και σημειώματα, αλλά επιπλέον η οθόνη τους είναι και διαφανής ώστε να μπορείς να δει τι υπάρχει στο εσωτερικό χωρίς να χρειάζεται να ανοίξεις την πόρτα τους! Όπως επίσης είδαμε σκούπες ρομπότ, αλλά και ένα ρομπότ – ψηφιακό οικιακό βοηθό που απαντά σε όλα τα ερωτήματα που τίθενται, ενώ επιπλέον δίνει τη δυνατότητα ακόμη και για απευθείας αγορές.

«Η LG έχει ιδιαίτερα ισχυρή θέση στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ» τονίζει ο κ. Παρκ, σημειώνοντας ότι οι σχετικές πλατφόρμες είναι ήδη έτοιμες, όπως και αναφορικά με το IoT. “Ακολουθούμε μία υβριδική προσέγγιση. Από τη μία προωθούμε τα δικά μας προϊόντα, αλλά ταυτόχρονα είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να υπάρξει ανάπτυξη της αγοράς» τονίζει το υψηλόβαθμο στέλεχος της LG. Όσον αφορά το πότε θα δούμε αυτές τις προηγμένες ΙοΤ συσκευές, οι οποίες είναι προς το παρόν διαθέσιμες μόνο στην Κορέα, και στην Ευρώπη, η απάντηση είναι σχετικά σύντομα. «Αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι να ωριμάσει η συγκεκριμένη αγορά και οι καταναλωτές να κατανοήσουν τη χρησιμότητα αυτών των προϊόντων» σημειώνει ο κ. Παρκ.

Διαβάστε επίσης