Αυξήθηκε η online διαφήμιση το 2016

Τις απώλειες του 2015 κατάφερε να “ισοφαρίσει” το 2016 η ελληνική αγορά του Διαδικτύου όσον αφορά την online διαφήμιση, προκαλώντας θετικά αισθήματα στις εταιρείες του κλάδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το IAB Hellas (Internet Advertising Bureau) σε συνεργασία με 22 ομίλους διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης που διατηρούν 133 επιμέρους sites, το 2016 έκλεισε με άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης στο ελληνικό Internet κατά 12,7% στα 77,2 εκατ. ευρώ. Το 2015 είχε κλείσει με την online διαφημιστική δαπάνη στα 67 εκατ. ευρώ και πτώση 13% σε σχέση με το 2014 όταν και το αντίστοιχο ποσό ήταν στα 79,3 εκατ. ευρώ. Πρακτικά, η αγορά δείχνει να επιστρέφει στα νούμερα που είχε δει στις αρχές της δεκαετίας με την “έκρηξη” να σημειώνεται το 2011 όταν είχε φθάσει στα 76,4 εκατ. ευρώ (από 62 εκατ. ευρώ το 2010) για να παραμείνει για την επόμενη τριετία περίπου σε αυτά τα επίπεδα πριν την πτώση του 2015. Σημειωτέο πως τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση, αποτυπώνονται με βάση τιμές τιμοκαταλόγων μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

Όσον αφορά το 2016 ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς παρατηρήθηκε μία σταδιακή αύξηση καθώς η online διαφημιστική δαπάνη ήταν στο α' τρίμηνο στα 12,8 εκατ. ευρώ, στο β' τρίμηνο στα 21,2 εκατ. ευρώ, στο γ' τρίμηνο στα 18,5 εκατ. ευρώ για να κλείσει το δ' τρίμηνο με 23,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αποτέλεσαν και το 2016 την κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε επίπεδο έτους (μερίδιο 19,7% έναντι 21,8% το 2015) καθώς η display δαπάνη στον κλάδο αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο κλάδος του λιανεμπορίου με 10,6 εκατ. ευρώ και μερίδιο 13,7% ενώ την τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία των «τηλεπικοινωνιών» με μερίδιο 12,3% (έναντι 14,1% το 2015) και 9,5 εκατ. ευρώ. Στην 4η θέση βρέθηκε η κατηγορία «Media, Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος» με 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%) παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί ισχυρούς κλυδωνισμούς τα τελευταία χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία προέρχονται από τις 22 εταιρείες-μέλη του ΙΑΒ Hellas, οι οποίες αντιπροσωπεύουν 133 web sites που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό. Τα 22 αυτά μέλη είναι οι 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), Καθημερινή, Liquid Media, Media2Day, Mega TV, Prime Media, Pegasus Interactive, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L, Yahoo!.

Διαβάστε επίσης