ΕΛΛΑΔΑ

Ανησυχία για την παραμονή του πλοίου με τα εκρηκτικά στο Ηράκλειο

Ανησυχία για την παραμονή του πλοίου με τα εκρηκτικά στο Ηράκλειο
Υπουργείο Ναυτιλίας

Ανησυχία και ερωτηματικά προκαλεί η υπόθεση του πλοίου ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ, το οποίο παραμένει στο λιμάνι του Ηρακλείου μετά τη χθεσινή σύλληψη του πληρώματός του.

Το Λιμενικό Σώμα εντόπισε το πλοίο με σημαία Τανζανίας να πλέει ανοικτά της θαλάσσιας περιοχής του Αγίου Νικολάου Κρήτης, μεταφέροντας 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες (πυροκροτητές, νιτρική αμμωνία και ειδικό τζελ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή βομβών για τρομοκρατικές ενέργειες). Το πλοίο παραμένει στο λιμάνι του Ηρακλείου, με αποτέλεσμα η πόλη να βρίσκεται αντιμέτωπη με κίνδυνο καθώς είναι φορτωμένο με 11 φορτηγά υγραεριοφόρα και 29 κοντέινερ με 410 τόνους εκρηκτικών!

Ο αρχιπλοίαρχος και διαχειριστής της πλοιοκτήτριας εταιρίας Coasters Maritime, Θεόδωρος Ρέλλος, με επιστολή του στην ιστοσελίδα cretapost, επισημαίνει του κινδύνους που εγκυμονεί η παραμονή του πλοίου στην περιοχή καθώς, όπως σημειώνει, το λιμάνι Ηρακλείου είναι αμιγώς επιβατικό.

«Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Ηράκλειο 410.000 κιλά δυναμίτιδας, σε ένα λιμάνι επιβατικό που δεν έχει καν εμπειρία αποθηκών, πόσο μάλλον αποθηκών επικίνδυνων υλικών. Φοβάμαι ότι το ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ θα μείνει για πολύ καιρό εκεί, εφόσον η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης, όπως όλα δείχνουν. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι αν γίνει κάποιο ατύχημα το μισό Ηράκλειο θα γίνει έρημος Σαχάρα. Θυμηθείτε την υπόθεση στο Μαρί της Κύπρου το 2011. Εκεί εξερράγησαν δύο κοντέινερ και το ωστικό κύμα έφτασε σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Πρέπει να ενημερωθεί και ο δήμαρχος Ηρακλείου για τον κίνδυνο», σημειώνει ο κ. Ρέλλος.

Επιπλέον, ο κ. Ρέλλος υποστηρίζει ότι η εταιρία του έχει πέσει θύμα ναυταπάτης από τους Τούρκους ναυλωτές και φορτωτές και σημειώνει ότι η τελευταία επικοινωνία που είχε ο ίδιος με τον καπετάνιο ήταν τα ξημερώματα της προηγούμενης μέρας.

Ο διάπλους του πλοίου

Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο κ. Ρέλλος αναφερόμενος στο χρονικό του ταξιδιού του πλοίου:

«Το πλοίο φόρτωσε στο λιμάνι του Ισκεντερούν στις 18 Νοεμβρίου, συνολικά 11 φορτηγά τρέιλερ υγραεριοφόρα και στις 23 Νοεμβρίου στη Μερσίνα 29 κοντέινερς εκρηκτικά για τέσσερις παραλήπτες στην Αιθιοπία. Στις 25 Νοεμβρίου το πλοίο ήταν στο Σουέζ έτοιμο να περάσει τη διώρυγα με κατεύθυνση Τζιμπουτί. Οι Τούρκοι ναυλωτές όμως δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν ούτε εμάς ούτε για τη διέλευση από τη διώρυγα. Έπρεπε να καταβάλουν συνολικά 440.000 δολάρια εκ των οποίων τα 175.000 θα ήταν για τη διέλευση από το Σουέζ. Εν ολίγοις η εταιρεία μας έπεσε θύμα ναυταπάτης. Έτσι, από τις 25 Νοεμβρίου έχουμε ένα καράβι που γυρίζει την ανατολική Μεσόγειο χωρίς να μπορεί να πάει πουθενά, λόγω του επικίνδυνου φορτίου του. Καμία χώρα δεν δέχεται την προσέγγιση του πλοίου. Κατ’ εξαίρεση πήγαμε στην Κύπρο, δύο φορές, Λεμεσό και Λάρνακα, αποβιβάσαμε έναν άρρωστο ναυτικό και κάναμε ανεφοδιασμό, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Το πλοίο γύριζε γύρω – γύρω γιατί έπρεπε να βρει αγκυροβόλιο. Στις γιορτές μπορέσαμε να δέσουμε στη Σητεία. Το πλοίο έμεινε πέντε μέρες εκεί και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στη συνέχεια το έφεραν στο Τελωνείο στο Ηράκλειο όπου οι αρχές το έκαναν "φύλλο και φτερό". Όπως αποδείχθηκε όλα ήταν νόμιμα, το φορτίο του, το πλήρωμά του, τα χαρτιά του, όλα. Το πλοίο λόγω του ελέγχου καταστράφηκε. Έβλεπα σε βίντεο πως ξεφόρτωναν τα κοντέινερ με τα εκρηκτικά χρησιμοποιώντας κάτι "λύκους" που σκάγανε κάτω…»

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ρέλλος διευκρίνισε ότι η πλοικτήτρια εταιρεία είναι πιστοποιημένη για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων τέτοιου είδους. «Εμείς είμαστε πιστοποιημένοι γιατί αυτή τη δουλειά, την κάνουμε για χρόνια και λαμβάνουμε μέτρα ασφαλείας. Οι πελάτες μας είναι υπουργεία άμυνας, ορυχεία κ.λπ».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ