ΕΛΛΑΔΑ

Κορωνοϊός στην Ελλάδα: Τι γίνεται με τις online παραγγελίες των σούπερ μάρκετ

Κορωνοϊός στην Ελλάδα: Τι γίνεται με τις online παραγγελίες των σούπερ μάρκετ
INTIME/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να ανταποκριθούν στην πέρα από κάθε εκτίμηση αύξηση των παραγγελιών μέσω του Διαδικτύου καταβάλλουν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ που προσφέρουν τη δυνατότητα για κατ’ οίκον παράδοση αλλά και τα αποκλειστικά online σούπερ μάρκετ που έκαναν τα τελευταία χρόνια την εμφάνιση τους στη χώρα μας.

Στοιχεία για την αύξηση των παραγγελιών δεν έχουν ανακοινωθεί από κάποιον από τους εμπλεκομένους αλλά οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ο αριθμός των παραγγελιών μέσω Διαδικτύου έως και πενταπλασιάστηκε σε επίπεδο ημέρας. Ο λόγος, φυσικά, δεν είναι άλλος από την πανδημία του κορωνοϊού και την ανάγκη να παραμείνουμε όλοι στο σπίτι που έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να επιλέξουν το διαδίκτυο και για τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ προκειμένου να περιορίσουν περαιτέρω τις μετακινήσεις τους.

Με δεδομένη την τεράστια αύξηση των online παραγγελιών είναι μάλλον λογικό, να υπάρξουν ζητήματα με τις παραδόσεις, καθώς οι εταιρείες δεν είχαν προχωρήσει στη δημιουργία των σχετικών υποδομών, κυρίως όσον αφορά το κομμάτι των παραδόσεων.

Το αποτέλεσμα είναι ένας καταναλωτής να χρειαστεί να περιμένει μεταξύ 7 και 14 ημερών στην περίπτωση που επιλέξει να παραγγείλει online τα ψώνια του όσον αφορά στο σούπερ μάρκετ, ενώ το διάστημα μπορεί να μεγαλώσει ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή τέτοιου είδους υπηρεσίες προσφέρουν ο ΑΒ Βασιλόπουλος και το MyMarket με τον Μασούτη να έχει επίσης μία αντίστοιχη υπηρεσία αλλά με αρκετά περιορισμένη εμβέλεια και να κινείται κυρίως μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών, ενώ υπάρχουν και δύο online σούπερ μάρκετ: το e-fresh.gr και το caremarket.gr με το τελευταίο να ανήκει εδώ και μερικές εβδομάδες στον όμιλο Σκλαβενίτη.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, τα σούπερ μάρκετ έχουν ξεκινήσει μία διαδικασία ενίσχυσης των υποδομών τους, προσθέτοντας αυτοκίνητα και προσωπικό στις ομάδες που διαχειρίζονται τις παραδόσεις των online παραγγελιών. Το ζήτημα είναι πως οι ανάγκες που υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα είναι εξίσου μεγάλες. Και δεν είναι μάλλον τυχαίο ότι, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, υπάρχουν συζητήσεις με εταιρείες ταχυμεταφορών προκειμένου να αναλάβουν να πραγματοποιούν παραδόσεις online παραγγελιών σούπερ μάρκετ. Τουλάχιστον για το διάστημα που θα διαρκέσει η παρούσα κρίση.

Αυτό που χρήζει επισήμανσης είναι πως στην Ελλάδα η κατάσταση δείχνει αρκετά καλύτερη σε σχέση με μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπου τα online σούπερ μάρκετ αποδείχθηκε εντελώς απροετοίμαστα. Είναι χαρακτηριστικό πως η Ocado, το μεγαλύτερο αποκλειστικά online σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, «κατέβασε» ρολά προσωρινά μη μπορώντας να ανταποκριθεί στη ζήτηση, ενώ Tesco και Sainsbury έβαλαν όριο τα 3 τεμάχια στις παραγγελίες! Σε άλλες περιπτώσεις τόσο στη δυτική Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ, τα σούπερ μάρκετ σταμάτησαν να παίρνουν παραγγελίες online ή αρνούνται να εξυπηρετήσουν νέους πελάτες, δίνοντας προτεραιότητα σε όσους τους είχαν προτιμήσει στο παρελθόν.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως αυτή τη στιγμή μόνο τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία έχουν δει τις πωλήσεις τους μέσω Διαδικτύου να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση. Στους υπόλοιπους κλάδους υπάρχει μία μεικτή εικόνα και σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται μία μικρή μείωση των online πωλήσεων. Με δεδομένο πάντως ότι τις τελευταίες ημέρες έκλεισαν τα εμπορικά καταστήματα, αρκετοί παρατηρητές της αγοράς περιμένουν να δουν πως θα κινηθούν οι online πωλήσεις τις επόμενες ημέρες και ποιοι θα είναι οι «παίκτες» που θα ανταποκριθούν καλύτερα σε αυτή την πρόκληση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ