ΕΛΛΑΔΑ

Lockdown: Εισήγηση για κλείσιμο των Δημοτικών στη Θεσσαλονίκη

Lockdown: Εισήγηση για κλείσιμο των Δημοτικών στη Θεσσαλονίκη
AP Photo/Thanassis Stavrakis, Pool

Εισήγηση να κλείσουν τα Δημοτικά σχολεία στη Θεσσαλονίκη έκανε η επιτροπή των λοιμωξιολόγων, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece. Το μέτρο αυτό δεν αποκλείεται, μάλιστα, να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα -εάν φυσικά κάτι τέτοιο κριθεί απαραίτητο από ειδικούς και κυβέρνηση. 

Μετά την εισήγηση των ειδικών, η απόφαση είναι πλέον στα χέρια του πρωθυπουργού ο οποίος αναμένεται να αποφασίσει εάν θα ληφθούν περαιτέρω μέτρα στη συμπρωτεύουσα -που βρίσκεται στο «κόκκινο» λόγω της πίεσης που δέχονται τα νοσοκομεία αλλά και του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού των κρουσμάτων κορωνοϊού.

Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής στον ραδιοσταθμό Alpha 98,9, ο Βασίλης Κικίλιας επιβεβαίωσε πως βρίσκονται στο «τραπέζι» νέα μέτρα για τη Θεσσαλονίκη, αναφέροντας παράλληλα πως θα αφορούν κυρίως στα σχολεία.

Ενδεχομένως, τα μέτρα αυτά ανακοινωθούν κατά τη σημερινή τακτική ενημέρωση για τον κορωνοϊό.

Ο Βασίλης Κικίλιας εξέφρασε δε, την ανησυχία του για την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη:

«Με ανησυχεί πάρα πολύ αυτό που συμβαίνει. Η εφημερία χθες έκλεισε με 80 εισαγωγές και 20 ύποπτα κρούσματα. Υπολογίστε αυτόν τον αριθμό κάθε μέρα για τις επόμενες 10-15 μέρες. Εκπονήσαμε ένα έκτακτο πλάνο, από καρδιοχειρουργικές, αγγειοχειρουργικές αίθουσες και έχουμε άλλες 100, όταν όλη η Βόρεια Ελλάδα πιέζεται και έχουν περιστατικά από τη Θεσσαλονίκη κατά 70% και 30% από γύρω περιοχές».

«Υπάρχουν έκτακτα περιστατικά και εκτός κορωνοϊού, τροχαία, καρδιακά, είναι προφανές ότι το ΕΣΥ και μπορεί και αντέχει και τα αντιμετωπίζει και αυτά. Σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, είναι προφανές ότι μειώνονται τα τακτικά χειρουργεία και αυτό γίνεται μοιραία κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα», συμπλήρωσε στη συνέχεια.

Πώς θα γίνουν τα μαθήματα αν κλείσουν τα δημοτικά

Στην περίπτωση που προχωρήσει η αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε την Πέμπτη ότι θα κινηθούν σε δύο επίπεδα που είναι έτοιμα:

1. Εκπαιδευτική τηλεόραση

Έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που έγιναν εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων.

2. Τηλεκπαίδευση

Παράλληλα, η υπουργός επεσήμανε ότι όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα, ενώ σημείωσε πως «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. μαθητές συνδεδεμένους και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων».

Ερωτηθείσα για το πρόβλημα που εμφανίστηκαν στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης και τα σχετικά σχόλια της αντιπολίτευσης για μη ύπαρξη εναλλακτικού πλάνου, η ίδια ανέφερε πως αυτό το σύστημα είχε δοκιμαστεί σε πανελλαδική εμβέλεια την άνοιξη κατά την διάρκεια του lockdown και πως δεν υπάρχει καλύτερο κρας τεστ από αυτό και είχε ήδη λειτουργήσει.

Η υπουργός προσκάλεσε τον εκπρόσωπο κάθε κόμματος να δει την σύμβαση με την εταιρία CISCO που έχει αναλάβει την πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης. «Πρόκειται για δωρεά. Το ελληνικό δημόσιο δεν έχει ξοδέψει ούτε ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το ότι είναι ανοιχτά τα δημοτικά και ταυτόχρονα κλειστά κάποια φροντιστήρια που προσφέρουν υπηρεσίες σε παιδιά δημοτικού (π.χ. ξένων γλωσσών, μελέτης) ανέφερε πως η εισήγηση της επιτροπής ήταν να μείνουν ανοιχτές συγκεκριμένες σχολικές μονάδες (τα δημοτικά και τα ειδικά σχολεία κάθε βαθμίδας) για συγκεκριμένους λόγους, ενώ σημείωσε πως βασική αρχή της επιτροπής είναι να μην αναμειγνύονται μεταξύ τους μαθητικές ομάδες.

Συνεχίζεται ο εφοδιασμός των σχολείων με laptop

Το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε την Πέμπτη ότι έχει εξασφαλίσει για τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας 65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών ανταποκρινόμενο στις πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, δρομολογώντας τον επιπλέον εξοπλισμό ήδη από την άνοιξη.

Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.

Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης.

Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων.

Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές.

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΗ