ΕΛΛΑΔΑ

Χατζητέγας στο CNN Greece: Οι επιπτώσεις των υψηλών συντελεστών της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Χατζητέγας στο CNN Greece: Οι επιπτώσεις των υψηλών συντελεστών της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Φωτογραφία αρχείου INTIME NEWS

Τις επιπτώσεις των υψηλών συντελεστών που καθόρισαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής  διατυπώνει ο εκπαιδευτικός και φροντιστής Γιώργος Χατζητέγας, μιλώντας στο CNN Greece, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για τη βιωσιμότητα τμημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης -κυρίως στην περιφέρεια- όπου ο αριθμός εισακτέων είναι μηδενικός ή μονοψήφιος, μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής

Συνολικά 25.014 μαθητές του Γενικού Λυκείου που διαγωνίστηκαν έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σε πολλά τμήματα του κέντρου και της περιφέρειας υπάρχουν κενές θέσεις, «ως αποτέλεσμα πρόχειρων σχεδιασμών των συντελεστών» δηλώνει ο κ. Χατζητέγας.

«Δεν υπήρχε κάποια άσκηση προσομοίωσης για να δούμε αυτό το οποίο επισημαίναμε εδώ καιρό, ότι θα υπάρχουν κενές θέσεις σε τμήματα που δεν θα έπρεπε. Για παράδειγμα σε ένα τμήμα Νοσηλευτικής που υπάρχει στο Διδυμότειχο, ένα τμήμα με ιστορίας δεκαετιών που έχει παράγει χιλιάδες αποφοίτους Νοσηλευτικής, από τις 102 θέσεις του Γενικού Λυκείου μόλις μία πληρώθηκε», εξηγεί.

«Μένουν εκτός όχι μόνο εκείνοι οι οποίοι είχαν πολύ χαμηλές βαθμολογίες, αλλά μένουν εκτός και παιδιά τα οποία προσπάθησαν και δικαιούνταν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν σε ένα τμήμα όπως είναι η Αρχιτεκτονική στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο να έχουμε μηδέν επιτυχόντες από το Γενικό Λύκειο λόγω αλλοπρόσαλλων συντελεστών».

Εκτός της Αρχιτεκτονικής στη Ξάνθη, ενδεικτικά παράδειγματα αποτελούν το τμήμα Μαθηματικών στη Σάμο με μόλις πέντε εισακτέους, το τμήμα Δασολογίας στο Καρπενήσι με έναν εισακτέο και το τμήμα Δασολογίας στη Δράμα με μηδέν εισακτέους.

Όπως εξηγεί, τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, «η οποία θα έπρεπε να έχει χαμηλότερους συντελεστές ώστε να διαφυλάξει και την τριτοβάθμια εκπαίδευση από χαμηλές επιδόσεις υποψηφίων».

«Είναι διαγωνισμός οι πανελλαδικές εξετάσεις για την κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές που επιθυμούν, δεν είναι προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις για να διαπιστώσουμε μία ελάχιστη γνώση των υποψηφίων», υπογραμμίζει ο καθηγητής.

«Δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει να μένουν κενές θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και παράλληλα να "ανοίγουμε" την επαγγελματική κατάρτιση, η οποία καλώς υπάρχει και η πολιτεία οδηγεί τους μαθητές και προς εκεί. Τα θεματικά ΙΕΚ που εξαγγέλθηκαν πριν λίγες ημέρες, η αμοιβόμενη πρακτική άσκηση και το γεγονός ότι οι απόφοιτοι των ΙΕΚ θα μπορούν με κατατακτήριες εξετάσεις να φοιτήσουν σε ομοειδή τμήματα είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση», σημειώνει.

«Αυτή τη στιγμή επιχειρείται ένα βίαιο κλείσιμο τμημάτων της περιφέρειας διότι σε πάρα πολλά τμήματα έχουμε το φαινόμενο μονοψήφιο αριθμό εισακτέων. Κι αυτό δεν ήταν κάτι που δεν γνωρίζαμε, ήταν απολύτως προβλέψιμο και αναμενόμενο. Ακόμα κι αν έγραφαν πάρα πολύ καλά οι υποψήφιοι στις εξετάσεις, αν τα θέματα ήταν πιο εύκολα ή δύσκολα, θα συνέβαινε η απόρριψη δεκάδων χιλιάδων μαθητών. Κι αυτό είναι το λάθος σχεδιασμού από πλευράς υπουργείου Παιδείας», εκτιμά.

«Είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα όπου η πολιτεία δεν εμπιστεύεται το απολυτήριο Λυκείου ως "διαβατήριο" για την επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Αν κοιτάξει κανείς τις βάσεις θα δει ότι σε 348 τμήματα είχαμε άνοδο σε σχέση με πέρυσι όμως αυτή η σύγκριση δεν σωστή ή δίκαιη, γιατί την προηγούμενη χρονιά δεν υπήρχαν συντελεστές βαρύτητας. Άρα αν θέλει να κάνει κάποιος σύγκριση θα πρέπει να ανατρέξει στις βάσεις του 2019 και θα διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση στις επιδόσεις των υποψηφίων. Το πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι οι συντελεστές που καθόρισαν αυτό που ονομάζουμε Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ήταν υψηλότεροι από όσο έπρεπε» καταλήγει ο Γιώργος Χατζητέγας.

Πώς θα δείτε τα αποτελέσματα

Υπενθυμίζεται ότι φέτος ισχύει και μια μεγάλη αλλαγή στην ανακοίνωση των βάσεων, καθώς υποψήφιοι μπορούν να λάβουν τα αποτελέσματα με μήνυμα στο κινητό.

Αναλυτικά οι υποψήφιοι μπορούν να δουν τα αποτελέσματα μέσω της εφαρμογής του results.it.minedu.gov.gr.

Αναλυτικά:

Οι υποψήφιοι μπαίνοντας στην διεύθυνση http://results.it.minedu.gov.gr και αφού πληκτρολογήσουν:

Τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα –Πατρώνυμο - Μητρώνυμο).

Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν οι υποψήφιοι να δουν το τμήμα ή τη σχολή εισαγωγής τους.

baseis-2021-result.jpg
Η φόρμα που πρέπει να συμπληρώσετε

Όσοι μαθητές δήλωσαν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου θα λάβουν σχετικό SMS, μέσω του οποίου θα τους γνωστοποιείται η σχολή ή το τμήμα εισαγωγής τους.

Αποτελέσματα για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου https://michanografiko-diek.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας:

α) τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους και

β) τον προσωπικό κωδικό ασφάλειας (password) που είχαν χρησιμοποιήσει για την υποβολή του Μηχανογραφικού Δελτίου.

Ταυτόχρονα, θα υπάρχει στην ίδια ιστοσελίδα σύνδεσμος με μια λίστα με τους επιτυχόντες, η οποία περιέχει μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ