ΕΛΛΑΔΑ

Κακοκαιρία «Ελπίδα»: Έρευνα για την ταλαιπωρία επιβατών από την ακινητοποίηση αμαξοστοιχιών

Κακοκαιρία «Ελπίδα»: Έρευνα για την ταλαιπωρία επιβατών από την ακινητοποίηση αμαξοστοιχιών
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητάει από τη Σιδηροδρομική Εταιρεία την αποκατάσταση κάθε ζημίας και ταλαιπωρίας των επιβατών (Φωτογραφία αρχείου) ΙΝΤΙΜΕ / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Αυτεπάγγελτη έρευνα για την ακινητοποίηση τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χθες 24 Ιανουαρίου εν μέσω της κακοκαιρίας «Ελπίδα» αποφάσισε η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.

Με τη συγκεκριμένη απόφαση η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητάει από τη Σιδηροδρομική Εταιρεία να λάβει συγκεκριμένα μέτρα που αφορούν την αποκατάσταση κάθε ζημίας και ταλαιπωρίας των επιβατών, καλώντας την εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε να συμμορφωθεί με το περιεχόμενο της απόφασης της, η οποία προβλέπει επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους 100.000 ευρώ, για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με τα εντελλόμενα της Αρχής.

Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε

  • Την αποκατάσταση κάθε ζημίας έναντι των επιβατών, λόγω της κατάργησης ή της απώλειας ανταπόκρισης των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.
  • Την επιβολή του διοικητικού προστίμου των 100.000 ευρώ κατά της σιδηροδρομικής επιχείρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης της εν λόγω επιχείρησης με τις διατάξεις του άρθρου 18 «Συνδρομή» παρ.1 και 3 και του άρθρου 32 του Παραρτήματος Ι «Ευθύνη σε περίπτωση κατάργησης, καθυστέρησης ή απώλειας ανταπόκρισης» του Κανονισμού των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 24.01.2022.
  • Την οργάνωση το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικών υπηρεσιών μεταφοράς για τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών της εταιρίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, οι οποίοι (επιβάτες) δεν έφτασαν σε εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό τους.

Διερεύνηση για την ορθή εφαρμογή του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφάλειας

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των εποπτικών δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων της, προχωράει παράλληλα στη διερεύνηση του συμβάντος όσον αφορά την ορθή εφαρμογή των προβλέψεων των οικείων Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).

Ειδικότερα με επιστολή της προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ιωάννας Τσιαπαρίκου προς τις Διοικήσεις του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος Α.Ε και της Σιδηροδρομικής Εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ζητείται η γνωστοποίηση μέχρι την Τρίτη 01-02-2022 των παρακάτω ενεργειών και πληροφοριών που αφορούν το συμβάν της πρόσκρουσης της αμαξοστοιχίας I/C 54, με μηχανή ρυμούλκησης, πλησίον του σταθμού Λιβαδειάς, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο δίκτυο.

  • Πρώτον: Την επίσπευση διερεύνησης τούσυμβάντος που αφορά την πρόσκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με μηχανή ρυμούλκησης. Επίσης τη γνωστοποίηση το συντομότερο δυνατό των σχετικών εκθέσεων/ πορισμάτων των αρμόδιων επιτροπών διερεύνησης συμβάντων και ατυχημάτων, σε εφαρμογή των προβλέψεων των οικείων Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ).
  • Δεύτερον: Την άμεση γνωστοποίηση τυχόν ενδεδειγμένων προληπτικών μέτρων που λήφθηκαν στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του ακραίου φαινομένου της χιονόπτωσης στην περιοχή. Όπως επίσης και αντίστοιχα μέτρα/ενέργειες για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης που δημιουργήθηκε εξαιτίας της ακινητοποίησης και πρόσκρουσης της αμαξοστοιχίας καθώς και του επακόλουθου τραυματισμού επιβατών της.

Να σημειωθεί ότι χθες λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, υπήρξε σύγκρουση μηχανής με την αμαξοστοιχία 54 κοντά στη Λειβαδιά, ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, υπάρχουν μικροτραυματισμοί.

Η αμαξοστοιχία ρυμουλκήθηκε στον πλησιέστερο σταθμό, προκειμένου να παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες στους επιβάτες.

Σύμφωνα με το LamiaReport, κλήθηκε μηχανή από τον σταθμό της Οινόης για να την τραβήξει. Όμως όταν επιχειρήθηκε η προσκόλληση της μηχανής στην αμαξοστοιχία, ίσως από λάθος χειρισμό η μηχανή προσέκρουσε πάνω στο βαγόνι με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο μηχανοδηγός, ένας εργαζόμενος και κάποιοι από τους επιβάτες.

Σύγκρουση αμαξοστοιχίας με μηχανή κοντά στη Λειβαδιά - Υπάρχουν τραυματίες

Απίστευτη ταλαιπωρία για εγκλωβισμένους επιβάτες τρένου

Να σημειωθεί ότι η αμαξοστοιχία 56 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ακινητοποιήθηκε καθώς είχε γίνει ατύχημα στο δρομολόγιο IC54 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Λειβαδιά και οι επιβάτες του έμειναν αποκλεισμένοι μέσα στο συρμό στην περιοχή της Οινόης.

Οι επιβάτες, μετά τη 17ωρη και πλέον ταλαιπωρία τους, θα επιστρέψουν τελικά στην αφετηρία τους στην Αθήνα με λεωφορεία και δε θα φτάσουν καν στον προορισμό τους.

Καθ’όλη τη διάρκεια της νύχτας παρέμεναν εντός της αμαξοστοιχίας σε πολικές θερμοκρασίες, χωρίς καμία ενημέρωση, περιμένοντας να δοθεί τέλος στη οδύσσεια τους και να καταφέρουν να φτάσουν επιτέλους στον προορισμό τους.

Αγανακτισμένη επιβάτης κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ πως βρίσκεται μέσα στο τρένο μαζί με τα παιδιά της, πως ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολύ και μέσα στο συρμό έχει κρύο, ενώ οι προμήθειες έχουν τελειώσει και έχουν μόνο νερό.

Όπως ανέφερε νωρίτερα στην ιστοσελίδα GRTimes ο εργαζόμενος στην έκδοση εισιτηρίων του ΟΣΕ Θήβας Δημήτρης Φρούσιος «όλες οι γραμμές είναι ακινητοποιημένες από την κακοκαιρία και δεν υπάρχει καμία ενημέρωση άνωθεν για το πως να διαχειριστούμε την κατάσταση», ενώ συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν εργαζόμενοι από εργοστάσια που πρέπει να μετακινηθούν στη Χαλκίδα, και περιμένουν από τις 15:20 στον σταθμό της Θήβας, χωρίς να υπάρχει αμαξοστοιχία που να εκτελεί δρομολόγιο και χωρίς να έχουν ενημερωθεί, με αποτέλεσμα να αναμένουν μέσα στο κρύο για να γυρίσουν σπίτια τους».

Αυτόπτης μάρτυρας δήλωσε στο Newsbomb.gr ότι στον σταθμό της Οινόης βρίσκονται τρία τρένα, εκ των οποίων το ένα αφορά την αμαξοστοιχία που ενεπλακη στη χθεσινή σύγκρουση.

Όπως είπε, οι επιβάτες του συγκεκριμένου τρένου αποβιβάστηκαν στη μία τα ξημερώματα και μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία της Λαμίας.

Τα άλλα δύο τρένα αφορούν δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, ενώ πριν από λίγο υπήρξε ανακοίνωσε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πως θα μεταβούν τρια σημεία προκειμένου να μεταφερθούν οι επιβάτες, με την σημείωση πως οι επιβάτες ξεπερνούν τους 150.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ