ΕΛΛΑΔΑ

Παιδική παχυσαρκία: Εγκαίνια για την καμπάνια «Πάμε να… χάσουμε»

Παιδική παχυσαρκία: Εγκαίνια για την καμπάνια «Πάμε να… χάσουμε»
O υπουργός Υγείας Θ. Πλεύρης με τον πρόεδρο της ΕΟΚ, Β. Λιόλιο, τον Γενικό Διευθυντή της Novo Nordisk Hellas Ολ. Παπαδημητρίου και την Μ. Καραγιώργου, Διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων της Novo Nordisk

Με κεντρικό σύνθημα, «Πάμε να… χάσουμε» η Ελληνική ομοσπονδία καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ) και η Novo Nordisk Hellas ανακοίνωσαν επίσημα, παρόντος του υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη, την έναρξη της κοινής τους δράσης με το Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για την πρόληψη της Παιδικής/Εφηβικής Παχυσαρκίας.

Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική δράση η οποία εφαρμόζεται με την επιστημονική αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας Παιδικής και Εφηβικής Ενδοκρινολογίας. «Θέλουμε από το μόνο “βάλτο αγόρι μου” να περάσουμε στα παιδιά το μότο “χάστο αγόρι μου”», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΟΚ, Βαγγέλης Λιόλιος.

«Πραγματικά όταν βλέπουμε ότι στην παιδική παχυσαρκία αναλόγως τα ηλιακά επίπεδα είμαστε ή πρώτη ή δεύτερη χώρα αντιλαμβανόμαστε ότι είναι η ώρα που έχουμε καθυστερήσει να δράσουμε και πρέπει να δράσουμε», δήλωσε ο υπουργός Υγειας Θάνος Πλεύρης και συνέχισε:

«Η γ.γ. Ειρήνη Αγαπηδάκη έχει ένα ολόκληρο πρόγραμμα προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την παιδική παχυσαρκία, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντική η πρωτοβουλία που αναλαμβάνετε. Όπως ξέρει ο πρόεδρος είμαι υπερβολικά φίλος του μπάσκετ, δεν είμαι του ποδοσφαίρου, είμαι του μπάσκετ, οπότε είναι ακόμα μεγαλύτερη η χαρά που σήμερα είμαι εδώ και να ακούω τους πρωταθλητές να λένε “πάμε να χάσουμε και ναι, πρέπει να μην είμαστε πρώτοι”».

«Η παιδική παχυσαρκία είναι μια ταλαιπωρία για τα παιδιά μας, ευθύνη δική μας δεν είναι ευθύνη των παιδιών, είναι ευθύνη των γονιών και της πολιτείας που δεν δίνει τα κατάλληλα πρότυπα και τις κατευθύνσεις και εάν παραμείνει, όπως δείχνουν όλες οι μελέτες, θα συνεχιστεί και στην πορεία της ζωής τους με ένα κομμάτι ασθενειών που συνδυάζονται με την παχυσαρκία».

«Θέλω να ευχαριστήσω πρόεδρε (σ.σ. Ολύμπιος Παπαδημητρίου) για την προσπάθεια την οποία κάνετε. Οφείλω να πω ότι και στην εταιρική ευθύνη την οποία είχατε θυμάμαι πριν 5-6 χρόνια ως βουλευτής μας είχατε ενημερώσει για τις δράσεις οι οποίες πρέπει να γίνουν στο κομμάτι της διατροφής και στα κυλικεία. Πρόεδρε (σ.σ. Βαγγέλης Λιόλιος) είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι με αυτή την καμπάνια θα επηρεαστούν τα νέα παιδιά. Είναι πολύ σημαντικό να μην πιεστεί κανείς, απλώς να κάνουμε δυο τρία πράγματα για αλλαγές στις συνήθειές μας. Και για την παιδική παχυσαρκία αλλά και για εμάς τους ενήλικες. Με δύο τρεις παρεμβάσεις στην καθημερινότητά μας μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την παιδική παχυσαρκία και αντίστοιχα με προληπτική διαδικασία να μην χρειαστεί να πάμε στο επόμενο στάδιο της θεραπείας, γιατί η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη», κατέληξε ο κ. Πλεύρης.

Από την πλευρά του ο κ. Ολύμπιος Παπαδημητρίου πρόεδρος Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) και Γενικός Διευθυντής, Novo Nordisk Ελλάς, δήλωσε:

«Τα συναισθήματα είναι έντονα, χαράς και συγκίνησης, γιατί πρόκειται να παρουσιαστεί μια καμπάνια η οποία πιστεύω και ελπίζω ότι πραγματικά έχει τη δυνατότητα να αφήσει ένα πολύ δυνατό αποτύπωμα. Ουσιαστικά να δώσει το θετικό μήνυμα που χρειάζεται και να καταφέρουμε αυτή την κρίσιμη αλλαγή για το παρόν αλλά και για το μέλλον της χώρας. Το υγειονομικό παρόν και μέλλον της χώρας σε πολύ μεγάλο βαθμό θα καθορίσει το οικονομικό και κοινωνικό μέλλον της χώρας. Με δεδομένο πως καλή υγεία σημαίνει ισχυρή οικονομία και μια σωστή κοινωνία, όλα αυτά είναι συνδεδεμένα και έχει μεγάλη σημασία να καταφέρουμε να αλλάξουμε την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα.

«Η Novo Nordisk που είναι χορηγός σε αυτή την προσπάθεια είναι μια εταιρεία από τη Δανία που ασχολείται κατά βάση με τον σακχαρώδη διαβήτη και με σοβαρά χρόνια νοσήματα, όπως και το πρόβλημα της παχυσαρκίας. Ως εταιρεία κλείνουμε του χρόνου τα 100 χρόνια ζωής. Η Novo Nordisk ξεκίνησε να ασχολείται με τον ζαχαρώδη διαβήτη και διαθέτουμε τη μισή ποσότητα ινσουλίνης που καταναλώνεται παγκοσμίως. Πάνω από 34 εκατ. Άνθρωποι παίρνουν τα προϊόντα μας.

«Η εταιρεία ξεκίνησε από μια ιστορία αγάπης. Ένα ζευγάρι από τη Δανία πριν από πολλά χρόνια όπου η γυναίκα είχε πρόβλημα με διαβήτη, ταξίδεψαν στις ΗΠΑ όπου τότε είχε ανακαλυφθεί η ινσουλίνη, το 1921, και έτσι μετέφεραν τα δικαιώματα παραγωγής της ινσουλίνης στη Δανία. Η ινσουλίνη είναι από τις πιο καθοριστικές ανακαλύψεις στην ιατρική. Τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 μέχρι το 1921 δυστυχώς οδηγούνταν στο θάνατο. Από εκεί και μετά η ινσουλίνη τους έδωσε τη δυνατότητα να μείνουν στη ζωή.

«Έχουμε μια έντονη δραστηριότητα στο κομμάτι των κλινικών μελετών. Τρέχουμε 20 κλινικές μελέτες στην Ελλάδα με πάνω από 1.000 ασθενείς, γεγονός που αποτελεί σημαντική συνεισφορά και στο σύστημα Υγείας και στην εθνική Οικονομία.

«Η παχυσαρκία είναι και πανδημία πολύ μεγαλύτερη από τον σακχαρώδη διαβήτη. Σήμερα πάνω από 650 εκατ. άνθρωποι ζουν με παχυσαρκία, εκ των οποίων 120 εκατ. είναι παιδιά και έφηβοι. Είναι μια απειλή που δυναμιτίζει το μέλλον μας και δυστυχώς η τάση είναι μόνο αυξητική. Έχει νόημα να ασχοληθούμε με την παχυσαρκία νωρίς. Γι αυτό και η παιδική παχυσαρκία είναι η μεγάλη απειλή την οποία αν αντιμετωπίσουμε θα φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας, αλλά και για τις κοινωνίες μας.

«Οι συνέπειες είναι οδυνηρές όπως η εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, τα καρδιαγγειακά προβλήματα, αποφρακτική άπνοια στον ύπνο, ακόμα και κάποιοι τύποι καρκίνου συνδέονται με την παχυσαρκία. Πέρα από το ψυχολογικό φορτίο και την κοινωνική ένταξη που είναι δύσκολη για τα άτομα με παχυσαρκία. Πως μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε; Αλλάζοντας συμπεριφορά, βελτιώνοντας τη διατροφή μας και αν αυτά αποτυγχάνουν τότε ίσως χρειάζεται και θεραπεία. Ο λόγος που κάνουμε αυτή την καμπάνια “Πάμε να χάσουμε” είναι για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε με τα παιδιά».

Ο πρόεδρος ΕΟΚ, Βαγγέλης Λιόλιος δήλωσε στη συνέχεια:

«Συμπορευόμαστε για ένα πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα όπως είναι αυτό της παιδικής παχυσαρκίας. Ταυτόχρονα είμαι και παιδίατρος οπότε όπως καταλαβαίνετε έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία σε αυτά τα θέματα. Όχι γνώση, γιατί γνώση έχουμε σχεδόν όλοι οι ενήλικες, ευαισθησία θα έλεγα, γιατί η γνώση δεν αρκεί. Αν αρκούσε η γνώση τότε δεν είχαμε θέμα με το κάπνισμα, με την παχυσαρκία. Μιλάμε για μια πανδημία κύριε υπουργέ και το ξέρετε πάρα πολύ καλά και χαίρομαι πάρα πολύ για την πρωτοβουλία που πήρατε μαζί με την κυρία Αγαπηδάκη, το να γίνει όλη αυτή η καμπάνια σε όλη την Ελλάδα και να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση αυτής της πανδημίας».

«Ο κόβιντ είναι μια πανδημία που γνωρίσαμε τώρα, η παχυσαρκία είναι μια πανδημία που υπήρχε, που υπάρχει και δυστυχώς θα συνεχίσει να υπάρχει. Είναι μια νόσος των ενηλίκων η οποία όμως προέρχεται από την παιδική ηλικία. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, όχι απλά να κουβεντιάσουμε για την παχυσαρκία, τα παιδιά δεν θα μας ακούσουν γιατί αυτή είναι η φύση τους, αλλά θα πρέπει να δώσουμε δρόμο και διέξοδο στα παιδιά τα οποία δεν ευθύνονται για τίποτα. Τα παιδιά αντιγράφουν εμάς».

«Γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι όλους μας ενδιαφέρει η επόμενη γενιά. Μας ενδιαφέρει να φτιάξουμε την επόμενη νέα Ελλάδα και την επόμενη γενιά που να είμαστε περήφανοι γι αυτή. Έχουμε ευθύνη τεράστια για τα παιδιά μας. Το να μπορέσουμε να μιλήσουμε στις καρδιές τους και στην ψυχή τους με τέτοιες εικόνες, με τέτοιες καμπάνιες, όχι εμείς, εμάς δεν μας ακούνε, αλλά οι αθλητές οποίοι με μία τους κουβέντα επηρεάζουν όλη την Ελλάδα, όλα τα νέα παιδιά. Τα πρότυπα αυτά με πολύ μεγάλη χαρά δέχθηκαν να συμμετέχουν στην καμπάνια αυτή και να δώσουν το μήνυμα έμπρακτα. Ποιο μήνυμα; Θέλουμε όλοι να πάρουμε το Ευρωπαϊκό τον Σεπτέμβριο αλλά δίνουν άλλο μήνυμα σε όλα τα παιδιά: Πάμε να χάσουμε! Ας χάσουμε μια πρωτιά. Να πάρουμε άλλη πρωτιά, αγωνιστική. Να φύγει από μέσα από τα παιδιά το βάρος των κιλών, γιατί αυτό το βάρος είναι στη ψυχή τους».

«Δεν είναι ένοχα για τίποτα τα παιδιά, θέλουνε πρότυπα. Δεν αρκεί να τους πούμε τι δεν θα κάνεις, θέλουν προτάσεις, τι θα κάνεις. Δώσε μια λύση, τι θα φάω, φτιάξε μου στο σπίτι ένα φαγητό υγιεινό. Δώσε μου διέξοδο να αθληθώ. Περιμένει από εμάς, περιμένει από το υπουργείο, περιμένει από την πολιτεία, φτιάξε μου χώρους, δώσε μου κίνητρο να αθληθώ και σαν παιδί και σαν ενήλικας».

«Σήμερα βάζουμε ένα μικρό λιθαράκι και αύριο σε συνεργασία μεταξύ μας θα βάλουμε ένα δεύτερο. Σε συνεργασία με τη Novo Nordisk που έχει πάρει αυτή τη καμπάνια και χαιρόμαστε πάρα πολύ για αυτό. Έτσι θα φτιάξουμε το δρόμο που θα οδηγήσει τα παιδιά προς το αύριο. Αυτή είναι η συμβολή μας σήμερα και είμαι περήφανος. Είναι μια πάρα πολύ σημαντική μέρα καθώς ξεκινάμε κάτι που δεν είχαμε τολμήσει να το κάνουμε ως κοινωνία. Είναι κάτι που θα το έχουμε συνεχώς σε προτεραιότητα και να καταλάβει η κοινωνία ότι στα παιδιά δίνουμε λύσεις, δεν είναι ένοχα για τίποτα, εμείς έχουμε την ευθύνη να φτιάξουμε την επόμενη γενιά και θα τη φτιάξουμε», κατέληξε ο κ. Λιόλιος.

Στη συνέχεια η Μαίρη Καραγιώργου Διευθύντρια εταιρικών υποθέσεων της Novo Nordisk, ανέφερε:

«Η Novo Nordisk μαζί με την ΕΟΚ βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσει μια εκστρατεία πρόληψης και ευαισθητοποίησης για την παιδική και εφηβική παχυσαρκία με τον τίτλο “Πάμε να χάσουμε”. Με πρωταγωνιστές τους διεθνείς και βραβευμένους καλαθοσφαιριστές Δημήτρη Διαμαντίδη, Νίκο Ζήση και Εβίνα Μάλτση. Η ενημερωτική εκστρατεία “Πάμε να χάσουμε” τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας Παιδικής και Εφηβικής Ενδοκρινολογίας και με την υποστήριξη του υπουργείου Υγείας και δημιουργήθηκε από δύο ανάγκες».

«Η πρώτη είναι ότι πρέπει να χάσουμε την πρωτιά που έχουμε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στην παιδική και εφηβική παχυσαρκία, ώστε μα μπορέσουμε να συμβάλλουμε στη δημόσια υγεία αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των νέων. Παράλληλα δημιουργήθηκε και με γνώμονα την ενημέρωση των νέων και φροντιστών για τα πολλαπλά οφέλη που έχει ο αθλητισμός μέσω θετικών βιωμάτων. Η αποτελεσματική πρόληψη είναι μια υπόθεση όλων μας. Θέλει συνεργασία πολλών διαφορετικών επαγγελματικών ομάδων».

«Το μήνυμα που θα θέλαμε να περάσουμε μέσα από αυτή τη συνάντηση είναι ότι πρόκειται για μια εθνική υπόθεση. Αυτή καμπάνια απευθύνεται στους νέους που θέλουμε να τους προσεγγίσουμε μέσα από ένα αθλητικό βιωματικό πρόγραμμα και μέσα από την ταινία στην οποία συμμετέχουν αθλητές και οι δημοσιογράφοι Βασίλης Σκουντής και Δημήτρης Χατζηγεωργίου. Επίσης απευθύνεται στους γονείς και στους φροντιστές, μέσω ενημερωτικού υλικού, μέσω ομιλιών και μέσω των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων».

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Ασημακόπουλος, μέλος δ.σ. και υπεύθυνος επικοινωνίας ΕΟΚ, δήλωσε:

«Όταν ξεκινήσαμε τη συνεργασία με τη Novo Nordisk κανείς δεν περίμενε ότι θα φτάσουμε τόσο μακριά. Πιστεύω ότι θα φτάσουμε ακόμα πιο μακριά και ο στόχος είναι αυτό το βίντεο να αγγίξει τις καρδιές των παιδιών, των γονέων και των φροντιστών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε δρόμους για να πετύχουμε έναν εθνικό σκοπό. Το βίντεο της καμπάνιας ίσως είναι η προμετωπίδα της στρατηγικής που έχουμε χαράξει για την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας, ωστόσο επειδή τα παιδιά χρειάζονται όλο και περισσότερο βιωματικές ενέργειες προκειμένου να υιοθετήσουν στην πράξη τα μηνύματα που στέλνουμε, το βασικό εργαλείο για την υλοποίηση αυτής της προσπάθειας είναι ένα νέο μπασκετικό πρόγραμμα το οποίο ονομάζουμε “Rebasketball”».

«Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο ουσιαστικά δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα μέσα από το απλό μπάσκετ να μπορέσουν να δουν στην πράξη πως βάζοντας και επιτυγχάνοντας στόχους μέσα από το παιχνίδι, μπορούν να φτάσουν στο ιδανικό βάρος με βάση την ηλικία τους. Το “Rebasketball” ουσιαστικά θέτει το μπάσκετ στην υπηρεσία του σκοπού μας, ενώ παράλληλα μέσα από τη σύσταση μιας κοινής ομάδας μεταξύ της ΕΟΚ, επιστημόνων και της Novo Nordisk, η οποία θα περιλαμβάνουν γιατρούς, ψυχολόγους, διατροφολόγους, θα είναι εκεί με παράλληλες ενημερωτικές δράσεις, να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να ενισχύσει τη πρόληψη στους γονείς, στα παιδιά και στους φροντιστές».

«Το πρόγραμμα αυτό πρέπει να φτάσει παντού, σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Μέσα από τους συλλόγους και τις ακαδημίες που είναι το ζωντανό κύτταρο του ελληνικού μπάσκετ να μπορέσουμε να βάλουμε τα παιδιά και τους προπονητές σε μια διαδικασία και να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα το οποίο είναι πάρα πολύ απλό. Είναι ένα παιχνίδι που ξεκινάει από ένα σκορ που θέτουμε εμείς και με κάθε πόντο που βάζουν τα παιδιά το σκορ μειώνεται».

«Έτσι λοιπόν φτάνουμε το ιδανικό βάρος και δίνουμε στα παιδιά να καταλάβουν ότι μέσα από την επιτυχία του αθλήματος μπορούν να πετύχουν και το στόχο που είναι η υγεία, η μελλοντική ευεξία και συνολικά ένας υγιής τρόπος ζωής, να υιοθετήσουν πρότυπα που θα τους βοηθήσουν στη ζωή τους. Κάνουμε ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλες τις ακαδημίες να υιοθετήσουν αυτό το πρόγραμμα και μέσα από μια συντονισμένη δράση της ΕΟΚ, των υπαλλήλων της ΕΟΚ, των γυμναστών, των προπονητών των Σωματείων αλλά και των επιστημόνων, να μπορέσουμε να φτάσουμε σε κάθε σύλλογο στην Ελλάδα. Οι κανόνες του “Rebasketball” είναι διαγωνιστικοί αλλά θα φτάνουμε σε ένα αποτέλεσμα βιωματικό. Να μπει στις «ράγες» αυτό το πρόγραμμα και με την έναρξη της αγωνιστικής χρονιάς να μπορέσουμε να το πετύχουμε καθολικά».

Νομίζω ότι με το βίντεο που αγγίζει και ξεπερνά τις προσδοκίες όλων και σε συνδυασμό με το “Rebasketball”, έχουμε θέσει τα απαραίτητα εργαλεία στη διάθεση των παιδιών, ώστε βιωματικά να εφαρμόσουν τον υγιεινό τρόπο ζωής και να δούμε αποτελέσματα. Το πρόγραμμα αυτό θα το ξεδιπλώσουμε το επόμενο διάστημα, μπορούμε να το δούμε στην πλήρη ανάπτυξή του και μέσα από τα κανάλια επικοινωνίας τα οποία διαθέτουμε. Σας περιμένουμε όλους στο γήπεδο πλέον, στο πεδίο δράσης για να εφαρμόσουμε στην πράξη όλα όσα σήμερα βλέπουμε».

Η Ειρήνη Αγαπηδάκη Γενική γραμματέας Δημόσιας Υγείας ανέφερε από την πελυρά της:

«Εξειδικεύουμε τις δράσεις μαζί με την ΕΟΚ στο πλαίσιο του προγράμματος που θα υλοποιήσουμε για την παιδική παχυσαρκία Πανελλαδικά και το οποίο εκτός από το κομμάτι της άσκησης περιλαμβάνει και μία σειρά από δράσεις που έχουν με την υγιεινή διατροφή, πως μπορούμε να φροντίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και να ζήσουμε τη ζωή μας πιο απολαυστικά. Η υγιεινή διατροφή και η άσκηση δεν είναι καταναγκαστικά έργα. Αν περνάει έτσι στα παιδιά είναι γιατί ακριβώς γιατί τους έχει επικοινωνηθεί με λάθος τρόπο. Πάμε να κάνουμε τη σωστή επιλογή, εύκολη επιλογή, αυτό είναι το σύνθημα μας κύριε Λιόλιο στο πρόγραμμα «Δοξιάδης» και πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε, πολύ σημαντικές συμμαχίες».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ