ΕΛΛΑΔΑ

«Έφυγε» από τη ζωή ο Ντένης Πλέσσας - Ταύτισε το όνομά του με τα F-16, τα F-35 και την ΕΑΒ

«Έφυγε» από τη ζωή ο Ντένης Πλέσσας - Ταύτισε το όνομά του με τα F-16, τα F-35 και την ΕΑΒ
Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία

Ένα δυσαναπλήρωτο κενό αφήνει η απώλεια του Ντένη Πλέσσα, που έφυγε από τη ζωή το απόγευμα της Τρίτης. Ο Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων Ευρώπης, Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Αμερικής της Lockheed Martin Aeronautics/International, «έφυγε» μετά από γενναία μάχη με τον καρκίνο.

Για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες βρισκόταν στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας Αεροναυπηγικής Βιομηχανίας. Συνέδεσε το όνομα του με τον αμερικανικό κολοσσό Lockheed Martin και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία από την οποία ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία.

Αξιοπρεπής, σοβαρός και πάντοτε ευγενής, ο Ντένης Πλέσσας κέρδιζε τον σεβασμό ακόμη και των πιο σκληρών επικριτών του και ήταν πάντα προσιτός στους «νέους» αλλά και τους πιο «έμπειρους» του στρατιωτικού ρεπορτάζ. Χρησιμοποιούσε το χιούμορ του για να ελίσσεται στις δύσκολες ερωτήσεις αλλά ποτέ δεν δίσταζε να υποστηρίξει με πάθος την άποψη του.

Ήταν ένας μαχητής που ήξερε να παλεύει μέχρι τέλους. Με την ίδια μαχητικότητα και την αξιοπρέπεια που τον διέκρινε όλα αυτά τα χρόνια, αντιμετώπισε και το βαρύ πρόβλημα υγείας με το οποίο διαγνώστηκε.

F-35 και ΕΑΒ

Έμεινε ενεργός μέχρι το τέλος για να «δει» τη δρομολόγηση του προγράμματος F-35 και την εξυγίανση της ΕΑΒ, την οποία κράτησε στη «ζωή» παρά τα τεράστια λειτουργικά και οικονομικά προβλήματα της εταιρείας.
Οραματιστής, εργατικός και σκληρό «καρύδι» για όσους τον γνώριζαν. Ο Ντένης Πλέσσας υποστήριξε με όλη του την ενέργεια την μετάβαση της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας στην 5η γενιά μαχητικών αεροσκαφών με την προσθήκη του F-35.

Επί είκοσι χρόνια αγωνιζόταν να πείσει τις ελληνικές κυβερνήσεις για την ανάγκη να ενταχθεί η Ελλάδα στο πρόγραμμα ανάπτυξης του «στελθ» μαχητικού. Μόλις το περασμένο καλοκαίρι, η ΓΔΑΕΕ έστειλε το αίτημα για 20+20 F-35 και πριν από λίγες ημέρες συγκεντρώθηκαν οι απαραίτητες υπογραφές από την αμερικανική Γερουσία και τη Βουλή των Αντιπροσώπων ώστε Αθήνα και Ουάσιγκτον να ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις.

Ποτέ όμως, δεν ξέχασε την ΕΑΒ. Για πολλά έτη, πάλευε προκειμένου η Lockheed Martin να μπει ως στρατηγικός επενδυτής στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και να αποκτήσει τον ρόλο που της αξίζει πέρα και έξω από τα σύνορα της χώρας. Ένα όραμα που δεν πρόλαβε να δει να υλοποιείται.

Και αν η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει σήμερα έναν από τους ισχυρότερους Στόλους F-16 παγκοσμίως, αυτό το οφείλει σε μεγάλο βαθμό στον Ντένη Πλέσσα. Ηγήθηκε επιτυχώς των προγραμμάτων πώλησης του δημοφιλούς αμερικανικού μαχητικού, διακηρύσσοντας πάντα ότι το F-16 πρέπει να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Πολεμικής Αεροπορίας. Εργάστηκε σκληρά για την αναβάθμιση των 83 Block 52+adv σε Viper και ποτέ δεν σταμάτησε να επισημαίνει την ανάγκη αναβάθμισης και των Block 50 ώστε να αξιοποιηθούν τα απάρτια από τα F-16 που μετατρέπονται σε «Οχιές».

Ποιος ήταν ο Ντένης Πλέσσας

Αποφοίτησε από την Αμπέτειο Σχολή το 1968. Στην Αίγυπτο ασχολήθηκε με το Φοιτητικό κίνημα και υπήρξε ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος των Ελλήνων Φοιτητών Καΐρου, και αργότερα επίτιμος Πρόεδρος. Επίσης διετέλεσε βαθμοφόρος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων Καΐρου, και υπήρξε «Πρόσκοπος Έθνους».

Η καριέρα του περιελάμβανε συμμετοχή στους τομείς Marketing Management και Στρατηγικής Marketing (Διοίκησης marketing), δημιουργίας αεροναυπηγικών εγκαταστάσεων συντήρησης και αεροναυπηγικών τροποποιήσεων, δημιουργίας κοινοπραξιών και στρατηγικών συμμαχιών για σημαντικά διεθνή προγράμματα.

Συντόνισε και ανέπτυξε εταιρικά προγράμματα στρατηγικού marketing με νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες που οδήγησαν στη δημιουργία κοινοπραξιών, συμμαχιών και πωλήσεων αεροσκαφών στην Ευρώπη, Αφρική, Μέση Ανατολή και Αμερική.

Ήταν κάτοχος πτυχίου B.Sc. στην Αεροναυπηγική́ από το Πολυτεχνείο του Καΐρου (1973), με ισοτιμία B.Sc. πτυχίου από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (1973).
Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών των σπουδών στην Αγγλία αποκόμισε πτυχίο M.Sc. (1974) με αντικείμενο Aircraft Design.

Εργάσθηκε για επτά περίπου χρόνια στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία όπου οργάνωσε τα τμήματα εκπαίδευσης, προγραμματισμού και marketing. Διαπραγματεύθηκε και υπέγραψε σημαντικά συμβόλαια με την USAFE, τη NAMSA και άλλους οργανισμούς του ΝΑΤΟ ως επίσης την Airbus, Aerospatiale, Aeritalia κλπ.

Προσελήφθη από την Lockheed Aircraft Service Company τον Αύγουστο 1983 με περιοχή ευθύνης τη Μέση Ανατολή. Τον Απρίλιο του 1985 προήχθη σε Διευθυντή Κυβερνητικών προγραμμάτων για τη Μέση Ανατολή και Αφρική στη Lockheed Aircraft Service Company.

Από το 1999 είναι Αντιπρόεδρος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής για τον τομέα marketing της Lockheed Martin Aeronautics/International. Με αυτό το ρόλο ηγήθηκε επιτυχών προσπαθειών πώλησης Αεροσκαφών F -16 στην Ελλάδα, την Ιταλία και το Μαρόκο ως και του Μεταφορικού Αεροσκάφους C-130H/J, αλλά και την εισαγωγή του αεροσκάφους JSF (F-35) σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Πρόσφατα του ανατέθηκε και η ευθύνη μάρκετινγκ και πωλήσεων της Lockheed Martin Aeronautics για την Αμερικανική Ήπειρο πλην των ΗΠΑ.

Το 2016 του απονεμήθηκε για την προσφορά του το ιδιαίτερα τιμητικό βραβείο «Hellenic Heritage Achieve- ment Award» από το American Hellenic Institute της Washington. Ήταν μέλος της Royal Aero- nautical Society της Μεγάλης Βρετανίας και μέλος της Ελληνικής Αεροπορικής Ακαδημίας. Τέλος είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ