ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ CNN GREECE ΕΛΛΑΔΑ

Πτέραρχος Ε.Α Ιατρίδης: Tα δύο σενάρια της συντριβής του Καναντέρ - Η παλαιότητα δεν είναι πρόβλημα

Πτέραρχος Ε.Α Ιατρίδης: Tα δύο σενάρια της συντριβής του Καναντέρ - Η παλαιότητα δεν είναι πρόβλημα
Φωτογραφία από το σημείο της συντριβής του Καναντέρ INTIME / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Μερικές μόλις ώρες μετά από την τραγωδία με την πτώση του Canadair στην Κάρυστο, ο πτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης  μίλησε στο CNN Greece για το στόλο πυρόσβεσης της χώρας μας, υπογραμμίζοντας ότι η ηλικία του δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα αεροσκάφη που διαθέτουμε είναι συντηρημένα στον απόλυτο βαθμό και τα πληρώματα εδάφους και αέρος διαθέτουν εκπαίδευση και επάρκεια.

Με μεγάλη εμπειρία στις πτήσεις και τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι πιλότοι τόσο των μαχητικών όσο και των πτητικών μέσων πυρόσβεσης, ο κ. Ιατρίδης σημείωσε πως για το δυστύχημα στην Κάρυστο δεν είναι δυνατό να γνωρίζουμε τους λόγους της πτώσης.

Αυτό, όπως είπε, είναι ένα ζήτημα που μόνο οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας θα μπορέσουν να απαντήσουν, έχοντας αρχικά όλα τα στοιχεία στα χέρια τους αλλά και συλλέγοντας όλα τα απαραίτητα δεδομένα από το σημείο της συντριβής.

Αναφερόμενος πάντως στα πιθανά σενάρια όπως αυτά προκύπτουν από το βίντεο της συντριβής του αεροσκάφους ο πτέραρχος Ε.Α υπογραμμίζει πως υπάρχουν πιθανότατα δύο.

Το πρώτο αφορά την αποκόλληση τμήματος του αεροσκάφους κατά την στροφή του μετά την ρίψη νερού πάνω από την εστία της φωτιάς, όταν αυτό φαίνεται να βρίσκει σε δέντρο, και το δεύτερο είναι τμήμαθραύσμα του αεροσκάφους να μπλόκαρε τελικώς το πηδάλιο και να μην άφησε περιθώρια ελιγμών στο πλήρωμα του μοιραίου Canadair.

Σε ερώτηση αναφορικά με την ετοιμότητα αλλά και την ηλικία του στόλου πυρόσβεσης που διαθέτει η χώρα μας, ο κ. Ιατρίδης ξεκαθάρισε πως:

«Η ηλικία δεν είναι πρόβλημα για τον στόλο, καθώς τα αεροσκάφη είναι συντηρημένα και πάντοτε έτοιμα να συνδράμουν σε μία κατάσβεση από προσωπικό άρτιο και απόλυτα καταρτισμένο».

Για τον έμπειρο ιπτάμενο, το προσωπικό εδάφους αλλά και οι χειριστές των αεροσκαφών περνούν πολλές ώρες τόσο στον αέρα όσο και στην συντήρηση και η χώρα μας διαθέτει από τα πλέον έμπειρα στελέχη στον τομέα της εναέριας συνδρομής στην κατάσβεση πυρκαγιών.

Ο κ. Ιατρίδης σημείωσε πάντως πως δεν έχει σημασία το πόσα αεροσκάφη διαθέτουμε, αν και σημειώνει πως:

«Με περισσότερα πτητικά μέσα θα υπήρχε ευρύτερη και ταχύτερη συνδρομή και κάλυψη της επικράτειας».

Υπογράμμισε δε, πως «τα πτητικά μέσα δεν σβήνουν τις πυρκαγιές. Ο ρόλος τους είναι να τις περιορίζουν. Τις πυρκαγιές πάντοτε τις σβήνουν τα χερσαία κλιμάκια».

Ο πτέραρχος αναφέρει επίσης πως τα πληρώματα στα αεροσκάφη κατάσβεσης διαθέτουν μεγάλη εμπειρία και έχουν πολλές ώρες πτήσης σε ακραίες συνθήκες και σε κάθε δυστύχημα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που είναι πιθανό να έχουν διαδραματίσει ρόλο.

Στην περίπτωση του Canadair στην Κάρυστο, το πλήρωμα επιχειρούσε στην συγκεκριμένη περιοχή από το πρωί και η μοιραία ρίψη στην εστία που εμφανίζεται στο στιγμιότυπο ήταν η τελευταία του πριν μεταβεί στο κέντρο για συντήρηση και ανεφοδιασμό καυσίμων.

Ο κ. Ιατρίδης σημειώνει επίσης πως η μοιραία ρίψη γίνεται σε πολύ χαμηλό ύψος, «πράγμα καθόλου ασυνήθιστο» όπως δηλώνει, καθώς τα συγκεκριμένα αεροσκάφη και τα πληρώματά τους επιχειρούν με ειδικούς ελιγμούς ακόμη και στα πιο δύσβατα σημεία μίας πυρκαγιάς, εκεί που ουσιαστικά αδυνατεί να βρεθεί κάποιο πεζοπόρο τμήμα πυρόσβεσης.

*Ο κ. Ιατρίδης έχει πάνω από 4000 ώρες πτήσεων σε μαχητικά Αεροσκάφη Φάντομ F-4, και εκπαιδευτικά Τ-2, Τ-37, Τ-6 και Τ-41, και πολλές ώρες σε αναχαιτίσεις Τουρκικών Αεροσκαφών στο Αιγαίο.Διοίκησε Πτέρυγες Μάχης, Σμηναρχίες Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και Μεγάλους Σχηματισμούς. Διετέλεσε Γενικός Επιθεωρητής της ΠΑ, Διοικητής στη Σχολή Ικάρων, Διευθυντής επιχειρησιακός Α’ Κλάδου του ΓΕΕΘΑ και Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ). Υπηρέτησε ως Αεροπορικός Ακόλουθος στην Ουάσιγκτον ΗΠΑ. Διετέλεσε εκπρόσωπος τύπου του ΓΕΑ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ