Μείωση της θνησιμότητας από την αντικατάσταση των ζωικών προϊόντων με τα φυτικά
Ανανεώθηκε:
Σημαντικά οφέλη στην καρδιά και μείωση της θνησιμότητας, μπορεί να επιτευχθεί για τον άνθρωπο με την αντικατάσταση των τροφίμων ζωικής προέλευσης με φυτικά προϊόντα.
Πρόσφατη έρευνα η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «BMC Medicine» κατέγραψε ότι το επεξεργασμένο κρέας, το κόκκινο κρέας και τα αυγά, όταν αντικατασταθούν με τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως ξηροί καρποί, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης, συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο θανάτου και προβλημάτων υγείας, όπως οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο διαβήτης τύπου 2.
Οι ερευνητές συνόψισαν τα ευρήματα από 37 δημοσιεύσεις, συμπεριλαμβανομένων 24 προοπτικών μελετών κοόρτης και διαπίστωσαν ότι η αντικατάσταση μόλις 50 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος σε καθημερινή βάση με 28-50 γραμμάρια ξηρών καρπών, μείωσε την επίπτωση των καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 27%.
Σύμφωνα με τα όσα εξηγούν η αντικατάσταση του επεξεργασμένου κρέατος με 50 γραμμάρια οσπρίων την ημέρα συσχετίστηκε με 23% μείωση των καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ η αντικατάσταση ενός αυγού την ημέρα με 25-28 γραμμάρια ξηρών καρπών συσχετίστηκε με 17% μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα.
Από την άλλη πλευρά, δεν υπήρχαν σαφείς ενδείξεις ότι η αντικατάσταση των πουλερικών, των ψαριών ή των θαλασσινών με ξηρούς καρπούς ή όσπρια μειώνει τον κίνδυνο αυτό.
Επιπλέον, η αντικατάσταση 50 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος ημερησίως με 10-28 γραμμάρια ξηρών καρπών συσχετίστηκε με 22% μείωση της συχνότητας εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Η αντικατάσταση ενός αυγού την ημέρα με 30 γραμμάρια δημητριακών ολικής άλεσης ή με δέκα γραμμάρια ξηρών καρπών συσχετίστηκε με μείωση κατά 21% και 18%, αντίστοιχα. Τέλος, η αντικατάσταση 50 γραμμαρίων επεξεργασμένου κρέατος την ημέρα με 28-50 γραμμάρια ξηρών καρπών συσχετίστηκε με 21% μείωση της συνολικής θνησιμότητας.
Οι ερευνητές επισημαίνουν πάντως ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για την επιβεβαίωση αυτών των ευρημάτων, καθώς και ότι μελλοντικές έρευνες θα μπορούσαν να διερευνήσουν επιπλέον τη σχέση μεταξύ του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων με την υγεία.
SPONSORED
Δύο επιπλέον συλλήψεις στην Αττική για τα 110 κιλά κάνναβης που εντοπίστηκαν στην Ηγουμενίτσα
14:04
Αποτελέσματα της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης 2026 και Δήλωση Μερίσματος για τη Χρήση 2025
13:57
Επισπεύδεται ο ανασχηματισμός - Προς παραμονή στη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου ο Μαρινάκης
13:57
Θεσσαλονίκη: Χειροπέδες σε 45χρονο για διακίνηση κοκαΐνης - Την είχε κρύψει σε πλάτη καθίσματος ΙΧ
13:52