ΕΛΛΑΔΑ

Μ. Θεμιστοκλέους: Χιλιάδες πολίτες καλούν το 1566 - Ενισχύεται το ΕΚΑΒ και οι αεροδιακομιδές

Μ. Θεμιστοκλέους: Χιλιάδες πολίτες καλούν το 1566 - Ενισχύεται το ΕΚΑΒ και οι αεροδιακομιδές

Ο Μάριος Θεμιστοκλέους (ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ)

INTIME NEWS/ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Χιλιάδες πολίτες απευθύνονται στη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566- που ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου- προκειμένου να βρουν απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με την υγεία, τα νοσοκομεία, τον χρόνο των χειρουργείων και πολλές ακόμη απορίες, καθώς και σε μία προσπάθεια να γίνει το ΕΣΥ πιο προσβάσιμο σε όλους. Παράλληλα, για πρώτη φορά φαίνεται ότι τα νοσοκομεία θα αξιολογηθούν από τους ασθενείς, όπως επίσης αναμένεται να αξιολογηθούν οι διοικητές και οι γιατροί. 

Αυτό τόνισε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους μιλώντας σήμερα στην εκπομπή «Action Τώρα» στο Action 24, αναφερόμενος στην ετοιμότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας απέναντι στον καύσωνα, στη βελτιωμένη κάλυψη της καλοκαιρινής περιόδου, στην ενίσχυση του ΕΚΑΒ και των αεροδιακομιδών, στη βελτίωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, καθώς και στην αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς και τη λειτουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής 1566.

Για την κάλυψη της καλοκαιρινής περιόδου, ο υφυπουργός Υγείας επεσήμανε:
«Από πέρυσι έχει ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια για την κάλυψη της καλοκαιρινής περιόδου και θα είμαστε αρκετά βελτιωμένοι σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Από τις 300 θέσεις που επανειλημμένα έβγαιναν άγονες, αυτή τη στιγμή έχουμε καλύψει τα 2/3».

Σχετικά με την ενίσχυση του ΕΚΑΒ και τις αεροδιακομιδές, δήλωσε:
«Έχουμε αυξήσει τη δύναμη του ΕΚΑΒ. Στη Χαλκιδική είχαμε μόνο 3 βάσεις, αυτή τη στιγμή έχουμε 7 βάσεις και μηχανές και έχει μειωθεί ο χρόνος απόκρισης στα 10 λεπτά. Προσθέτουμε στις αεροδιακομιδές ένα ελικόπτερο στην Πάρο και αναμένεται και από δωρεά της Εθνικής και ένα 2ο ελικόπτερο, μαζί με το 3ο αεροπλάνο από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος».

Για την αξιολόγηση των νοσοκομείων, επεσήμανε τον κομβικό ρόλο της στη διοικητική λειτουργία των δομών Υγείας, λέγοντας:
«Η αξιολόγηση είναι εργαλείο διοίκησης γιατί αν κάποιος διοικητής βλέπει ότι οι ασθενείς λένε ότι δεν ήταν καθαρό το νοσοκομείο, θα πρέπει να δράσει άμεσα. Αν αυτό δεν γίνει, μπορεί να φτάσουμε μέχρι και την παύση του διοικητή. Θα είναι η πρώτη φορά που θα αποκτήσουμε μία τελείως πραγματική εικόνα για το ποια είναι η άποψη των ασθενών για τα νοσοκομεία μας. Οι γιατροί αξιολογούνται. Οι νοσηλευτές εντάσσονται στην αξιολόγηση του Υπουργείου Εσωτερικών».

Όσον αφορά τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, ο κ. Θεμιστοκλέους σημείωσε τις παρεμβάσεις που έχουν οδηγήσει στη μείωση του χρόνου αναμονής:
«Ο χρόνος στα Επείγοντα έχει μειωθεί γιατί έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις τον τελευταίο χρόνο. Έχουμε την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών, έχουμε ηλεκτρονικά - ψηφιακά συστήματα, όπως το "βραχιολάκι", που βλέπουμε και καταγράφουμε την αναμονή. Ένα επείγον περιστατικό δεν θα περιμένει καθόλου».