ΕΛΛΑΔΑ

Πάνω από 200.000 ηλεκτρονικά ραντεβού στο ΕΣΥ σε μόλις 5 ημέρες - Η νέα ψηφιακή εποχή της υγείας

Πάνω από 200.000 ηλεκτρονικά ραντεβού στο ΕΣΥ σε μόλις 5 ημέρες - Η νέα ψηφιακή εποχή της υγείας
EUROKINISSI

Πάνω από 200.000 ηλεκτρονικά ραντεβού κλείστηκαν στο ΕΣΥ σε μόλις 5 ημέρες. Η ψηφιακή εποχή για το εθνικό σύστημα υγείας είναι ήδη εδώ και καλεί τους πολίτες να ανταποκριθούν και να βοηθηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο. 

Τα πρώτα αποτελέσματα από τα ψηφιακά εργαλεία που αλλάζουν σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο ο πολίτης έρχεται σε επαφή με το σύστημα υγείας, παρουσιάστηκαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου στο Υπουργείο Υγείας.

Όπως τόνισε εμφατικά ο υπουγός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, μόνο στις πρώτες 5 ημέρες έχουν κλειστεί περισςότερα από 200.000 ραντεβού με ιατρούς σε νοσοκομεία του ΕΣΥ. Αυτό σημαίνει ότι καλύψαμε ένα πραγματικό κενό, ενώ αναφορικά με την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας στο ΕΣΥ, ο υππυργός σημείωσε, πώς έχουν ήδη απαντήσει γύρω στους 15.000 πολίτες.

Ειδικότερα, αναφορικά, με την εφαρμογή για τον προγραμματισμό ραντεβού με γιατρούς, ο Υπουργός αποκάλυψε ότι οι ενεργοί χρήστες της εφαρμογής έχουν φτάσει τους 1,6 εκατομμύρια, από μόλις 200.000 πριν τέσσερις μήνες.

Από την 1η Οκτωβρίου, η δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού επεκτάθηκε στα 127 νοσοκομεία της χώρας, πέραν των συμβεβλημένων γιατρών του ΕΟΠΥΥ. Σήμερα, το σύστημα περιλαμβάνει 12.600 γιατρούς 40 διαφορετικών ειδικοτήτων, και έχει ήδη κλείσει περισσότερα από 200.000 ραντεβού.

Μέσω της σχετικής εγκυκλίου, κάθε γιατρός του ΕΣΥ υποχρεούται να ανεβάζει τουλάχιστον 12 διαθέσιμα ραντεβού εβδομαδιαίως, προσθέτοντας 7 εκατομμύρια νέα ραντεβού τον χρόνο στο σύστημα.

Παράλληλα, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566, που πλέον λειτουργεί με δυνατότητα επανάκλησης για να αποφευχθεί η αναμονή, οι πολίτες μπορούν επίσης να κλείνουν τα ραντεβού τους. «Ναι, το ελληνικό Δημόσιο παίρνει πίσω τηλέφωνο – και είναι πραγματικότητα», είπε με εμφανή ικανοποίηση ο κ. Γεωργιάδης. Υπογράμμισε ακόμη, ότι μέχρι τέλος του 2026 θέλουμε να έχουμε πλήρη εικόνα ανά νοσοκομείο.

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης τύπου, ο υπουργός Υγείας, αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία για τη δωρεά οργάνων, ανακοινώνοντας πώς πάνω από ένα εκατομμύριο πολίτες έχουν ήδη λάβει email που τους δίνουν τη δυνατότητα να δηλώσουν εύκολα τη βούλησή τους να γίνουν δότες.

«Ακόμα κι αν σωθεί μία ζωή παραπάνω, αυτή η μία ζωή έχει αξία», τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός, επισημαίνοντας τη συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων και την ΗΔΙΚΑ για τη δημιουργία μιας απολύτως ασφαλούς πλατφόρμας που σέβεται τα προσωπικά δεδομένα.

Παρεμβάσεις & ψηφιακές νίκες

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, επεσήμανε ότι η συνεργασία των δύο υπουργείων έχει αρχίσει να αποδίδει απτά αποτελέσματα, επισημαίνοντας πως «οι μικρότερες, χαμηλού κόστους παρεμβάσεις είναι εκείνες που αλλάζουν πραγματικά την καθημερινότητα του πολίτη».

Αναφέρθηκε ειδικά στο νέο σύστημα ραντεβού και στη δυνατότητα αξιολόγησης νοσοκομείων, τα οποία —όπως είπε— ενισχύουν τη διαφάνεια και δημιουργούν «μια νέα σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη».

Η νέα εικόνα του υπουργείου Υγείας

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη τόνισε ότι «πολλά πράγματα γίνονται χωρίς να προβάλλονται», αναφερόμενη στα ψηφιακά εργαλεία που απλοποιούν τη ζωή των πολιτών, όπως τα ηλεκτρονικά ραντεβού, το 15-66 και η δυνατότητα ελέγχου εξετάσεων μέσω SMS.

Ανακοίνωσε επίσης ότι ο εμβολιασμός κατά της γρίπης έχει ξεκινήσει ήδη από την Παρασκευή, χωρίς συνταγή για τα απλά εμβόλια, ενώ τα ενισχυμένα απαιτούν συνταγογράφηση για άτομα άνω των 60 ετών.

Η ΗΔΙΚΑ στο πλευρό των πολιτών

Η Διοικήτρια της ΗΔΙΚΑ,Νίκη Τσούμα, υπογράμμισε ότι η χώρα δεν βρίσκεται πια στο στάδιο των πειραματισμών:

«Δεν είμαστε στην αρχή – έχουμε χτίσει τις βασικές υποδομές και πλέον δίνουμε ποιοτικές, έγκαιρες και έγκυρες υπηρεσίες προς τους πολίτες».

Η ίδια τόνισε ότι τα πληροφοριακά συστήματα της ΗΔΙΚΑ επιτρέπουν πλέον στο Υπουργείο Υγείας να επικοινωνεί με τους πολίτες για πολλαπλούς σκοπούς, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε μέσα από τη συνταγογράφηση και άλλες ψηφιακές λειτουργίες.

Μάριος Θεμιστοκλέους: Ναι στην αξιολόγηση από τους πολίτες

Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους έκλεισε τη συνέντευξη Τύπου αναφερόμενος στις δύο βασικές “πύλες” επαφής του πολίτη με το ΕΣΥ — τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία και τα επείγοντα.

Όπως είπε, «κάθε νέο ραντεβού σημαίνει έναν συμπολίτη μας που εξυπηρετείται γρηγορότερα», ενώ επισήμανε τη σημασία της αυτοαξιολόγησης των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς.

Καταλήγοντας, ο κ. Θεμιστοκλέους, επεσήμανε, ότι «Δείχνουμε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που δεν φοβάται να μετρηθεί και να αξιολογηθεί, αξιολογούμαστε από αυτούς που μας χρησιμοποιούν και αναζητούμε την επαφή των πολιτών με το ΕΣΥ.

Η φωνή των ασθενών αποκτά δύναμη

Τέλος, από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη δήλωσε:

«Από τις 14 Ιουλίου 2025 τέθηκε σε λειτουργία το Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Εσωτερικού Ασθενή στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Με το νέο αυτό εργαλείο, το Υπουργείο Υγείας διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο μέσο διοίκησης και λήψης αποφάσεων, το οποίο επιτρέπει την πολυεπίπεδη παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τόσο σε επίπεδο Υπουργείου όσο και σε επίπεδο Υγειονομικών Περιφερειών και νοσοκομείων. Παράλληλα, καθίσταται δυνατή η πραγματοποίηση διαχρονικών συγκρίσεων, καθώς και συγκρίσεων μεταξύ γεωγραφικών περιοχών, νοσοκομείων και κλινικών, σε όλες τις πτυχές της ποιότητας που έχουν σημασία για τον ίδιο τον ασθενή. Στόχος είναι η στοχευμένη βελτίωση των υπηρεσιών και ο επανασχεδιασμός πολιτικών, όπου αυτό απαιτείται.

Καθοριστικής σημασίας είναι η ενεργός συμμετοχή των πολιτών. Για τον λόγο αυτόν, καλούνται και από αυτό το βήμα όσες και όσοι λαμβάνουν SMS με το ερωτηματολόγιο, να αφιερώσουν λίγα λεπτά για να το συμπληρώσουν, συμβάλλοντας στη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας. Επιπλέον, εντός του Οκτωβρίου θα αποσταλεί υποστηρικτικό ενημερωτικό υλικό σε όλα τα νοσοκομεία, με στόχο την πληρέστερη κατανόηση της λειτουργίας της εφαρμογής και την καλύτερη ενημέρωση των ασθενών και του προσωπικού. Για πρώτη φορά, η φωνή των ασθενών αποκτά πραγματική δύναμη. Η εμπειρία τους καθοδηγεί την αλλαγή και χτίζει ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που ακούει, μαθαίνει και βελτιώνεται καθημερινά».

Το υπ. Υγείας δεν θα χάσει πόρους από το RRF

Εξάλλου σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με δημοσιεύματα που το τελευταίο διάστημα αναφέρουν ότι υπάρχουν 18 νοσοκομεία τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα για να απενταχθούν τα έργα τους από το Ταμείο Ανάκαμψης, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, απάντησε:

«Το Υπουργείο Υγείας δεν πρόκειται να χάσει πόρους και θα έχει πολύ μεγαλύτερη απορρόφηση από αυτή που του αναλογεί. Το ’24 ξεπεράσαμε κατά 70% τον στόχο που μας είχε τεθεί για την απορρόφηση. Φετος θα έχουμε απορροφήσει μέχρι 31 Δεκεμβρίου περίπου 650 εκατομμύρια. Δηλαδή 150 εκατομμύρια πάνω από το στόχο του ’25. Και το 2026 θα έχουμε απορροφήσει το σύνολο των πόρων που αναλογεί στο Υπουργείο Υγείας. Τα σχετικά δηλαδή δημοσιεύματα που παρουσίαζαν ως τετελεσμένο μια ανησυχία, η ανησυχία θεραπεύτηκε στη σχετική συζήτηση. Κυρίως ανησυχούσε η διαδικασία που θα αποδείξουμε την περάτωση των έργων. Συμφωνήσαμε τη διαδικασία. Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα.