ΕΛΛΑΔΑ

My Health Agent: Έρχεται ο προσωπικός ψηφιακός βοηθός υγείας

My Health Agent: Έρχεται ο προσωπικός ψηφιακός βοηθός υγείας

Η πρόληψη και η υγεία ανεβάζουν ταχύτητα στην Ελλάδα, με τη νέα εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που είναι στη διάθεσή όλων μας, «MyHealth Agent» μέσω του myHealth App. Η υπηρεσία αυτή, δεν θα παρέχει συμβουλές υγείας, αλλά θα δίνει σημαντική πληροφόρηση, αναφορικά με ζητήματα εμβολιασμών, ραντεβού, διαγνώσεων, παραπεμπτικών, νοσηλειών και εισαγωγών σε νοσοκομεία, πάντα με ασφάλεια και σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα. 

Η επίσημη παρουσίαση του Προσωπικού Βοηθόού Υγείας Πολίτη «MyHealth Agent» μέσω του myHealth App, πραγματοποιήθηκε σήμερα 11 Δεκεμβρίου, από τα υπουργεία Υγείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την ΗΔΙΚΑ.

Τον Προσωπικό Βοηθό Υγείας Πολίτη «MyHealth Agent», που αναπτύχθηκε από την Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU, παρουσίασαν οι Υπουργοί Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε κοινή συνέντευξη τύπου στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης.

Οι πολίτες για να «συνομιλήσουν» με τον «MyHealth Agent» πρέπει να κατεβάσουν σε κινητή συσκευή την εφαρμογή myHealth App και να συνδεθούν με κωδικούς TaxisNet. Στην περίπτωση που δεν διαθέτουν κινητό μπορούν να εισέλθουν και από υπολογιστή στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://citizen.ehealthrecord.gov.gr, συνδεόμενοι με κωδικούς TaxisNet. Ο διάλογος πραγματοποιείται σε φυσική γλώσσα, γραπτά και προφορικά.

Συγκεκριμένα, μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα, όπως «Τι έδειξαν οι τελευταίες εξετάσεις μου;», «Ποιες συνταγές μου είναι σε ισχύ;», «Πότε είναι το επόμενο ραντεβού μου;». Σε πραγματικό χρόνο λαμβάνουν προσωποποιημένες, απλές και κατανοητές απαντήσεις με βάση τις πληροφορίες από τον Φάκελο Υγείας τους, όπως τα αποτελέσματα εξετάσεων, οι συνταγές και τα ραντεβού. Στις περιπτώσεις που απαιτείται η απάντηση περιλαμβάνει υπερσύνδεσμο (link) με την αντίστοιχη ενότητα της εφαρμογής myHealth. Οι γονείς, μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις τόσο για τους ίδιους, όσο για τα ασφαλιζόμενα ανήλικα παιδιά τους.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη» δεν παρέχει συμβουλές υγείας, αλλά μόνο πληροφόρηση για τις ακόλουθες κατηγορίες:

  • Εξετάσεις και αποτελέσματα: Εντοπίζει εργαστηριακές ή απεικονιστικές εξετάσεις που σχετίζονται με το ερώτημα και επιστρέφει τις τιμές των αποτελεσμάτων και τις ενδεικτικές τιμές, με βάση τα δεδομένα του Φακέλου Υγείας.
  • Παραπεμπτικά και συνταγές φαρμάκων: Εμφανίζει ενεργές ή παλαιότερες συνταγές και παραπεμπτικά με πληροφορίες όπως, κατάσταση, ημερομηνία λήξης.
  • Πληροφορίες ιατρού και φαρμακείου: Παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον ιατρό που συνταγογράφησε, καθώς και το φαρμακείο όπου εκτελέστηκε συνταγή. Επιπλέον και στις δύο περιπτώσεις παρέχει στοιχεία, όπως όνομα και διεύθυνση.
  • Εμβολιασμοί: Ενημερώνει για προγραμματισμένα παιδικά εμβόλια, ιστορικά εμβολιασμών (π.χ. Covid 19, γρίπης) και επισημαίνει τυχόν εκκρεμότητες.
  • Νοσηλείες και εισαγωγές: Αναφέρει πρόσφατες ή παλαιότερες εισαγωγές σε νοσοκομεία/κλινικές, παρέχοντας ημερομηνίες για το πότε ο ασεθνής έλαβε εξιτήριο.
  • Θεραπείες, διαγνώσεις και αγωγές: Αντλεί καταγεγραμμένες χρόνιες ή οξείες διαγνώσεις και επισημαίνει τρέχουσες αγωγές ή θεραπευτικά πρωτόκολλα.
  • Ιατρικές βεβαιώσεις και πιστοποιητικά: Βρίσκει βεβαιώσεις (π.χ. κυοφορίας, αναρρωτικών αδειών).
  • Ραντεβού και συναντήσεις: Απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με προγραμματισμένα ή παλαιότερα ραντεβού εξετετάσεων και χειρουργεία , με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα.
  • Προσωπικά στοιχεία προφίλ: Παρέχει συνοπτική προβολή δημογραφικών δεδομένων, στοιχείων επικοινωνίας και στοιχείων ιστορικού πρόσβασης ιατρών στον φάκελό τους.

Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, υπογράμμισε τη σημασία της πρωτοβουλίας ως ένα βήμα που «πηγαίνει την υγεία μπροστά». Τόνισε πως ο Ψηφιακός Βοηθός αποτελεί ένα «χριστουγεννιάτικο δώρο» για όλους τους Έλληνες χρήστες και ανοίγει τον δρόμο για μια πραγματικά νέα εποχή στην υγεία, με έμφαση στην πρόληψη.

«Θέλουμε να κάνουμε τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη, ευκολότερη», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, αναφέροντας χαρακτηριστικά την προσωπική του εμπειρία, ζητώντας από τον Ψηφιακό Βοηθό τα επίπεδα χοληστερίνης του από την τελευταία του εξέταση, πληροφορία που έλαβε άμεσα. Αυτό δείχνει την αμεσότητα με την οποία οι πολίτες μπορούν να ανακτούν δεδομένα όπως αποτελέσματα εξετάσεων, φάρμακα που έχουν συνταγογραφηθεί, διαγνώσεις, αλλά και να βλέπουν τα εκκρεμή παραπεμπτικά τους για προληπτικές εξετάσεις, κλείνοντας μάλιστα ραντεβού άμεσα.

«Μετά από πάρα πολλά χρόνια, η πρόληψη να γίνει πραγματικά το μεγάλο διάστημα, η μεγάλη αλλαγή στην υγεία», πρόσθεσε, καλώντας όλους τους πολίτες να κατεβάσουν την εφαρμογή MyHealthApp.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τόνισε την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των δύο Υπουργείων και της ΗΔΙΚΑ, η οποία, όπως είπε, «φέρνει γρήγορα, άμεσα, αποτελεσματικά ψηφιακές εφαρμογές υγείας για όλους τους Έλληνες». Αναφέρθηκε στην επιτυχία της υλοποίησης, επισημαίνοντας ότι η ΗΔΙΚΑ πλέον εποπτεύεται και από τα δύο Υπουργεία.

Ο κ. Παπαστεργίου, αναφερόμενος στις δυνατότητες της εφαρμογής, επεσήμανε πως ο Ψηφιακός Βοηθός επιτρέπει στους πολίτες:

  • να αναζητήσουν το ιστορικό των εμβολίων τους,
  • να βρουν διαγνώσεις —ακόμη και για τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειας
  • να βρουν στοιχεία για τα συνταγογραφημένα φάρμακα,
  • και από ποιο φαρμακείο παρέλαβαν μια συνταγή.

Οι χρήστες έχουν επίσης άμεση πρόσβαση στα αποτελέσματα των εξετάσεών τους και μπορούν να ενημερωθούν για τυχόν προγραμματισμένες εξετάσεις τους, καθώς ο φάκελος υγείας εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα δεδομένα. Διευκρίνισε, επίσης, τη φιλοσοφία του Ψηφιακού Βοηθού:

«Ο Ψηφιακός Βοηθός δεν υποκαθιστά τον γιατρό, αλλά λειτουργεί ως ένα συμπληρωματικό εργαλείο για να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη».

Τόνισε ότι ο Ψηφιακός Βοηθός παρέχει απλώς πληροφορίες και οργανώνει το ιατρικό ιστορικό, χωρίς να μπορεί να δώσει ιατρικές συμβουλές ή να αντικαταστήσει την κρίση του γιατρού. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι δεν απαντά σε ερωτήσεις όπως «δεν νιώθω καλά, τι χάπια να πάρω». Να θυμίσουμε επίσης, ότι έχει προηγηθεί η συγκεκριμένη εφαρμογή και στους γιατρούς, τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, προκειμένου να έχουν και αυτοί, άμεση πρόσβαση στα δεδομένα των ασθενών τους, για γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη διάγνωση και συμβουλευτική.

Υπενθυμίζεται ότι από τα τέλη του Οκτωβρίου του 2025 λειτουργεί ο «Ψηφιακός Βοηθός Ιατρού», μέσω του οποίου οι επαγγελματίες υγείας έχουν άμεση και ολοκληρωμένη πρόσβαση στα στοιχεία του ασθενή. Κατά τον πρώτο ενάμιση μήνα λειτουργίας του πραγματοποιήθηκαν 1.008 συνομιλίες με 3.489 μηνύματα.

Καθημερινά καταγράφονται κατά μέσο όρο 17 νέες συζητήσεις και 58 μηνύματα. Οι περισσότεροι χρήστες είναι γιατροί που αναζητούν άμεση πρόσβαση σε βασικά στοιχεία του ιστορικού του ασθενούς, χρησιμοποιώντας τον Βοηθό ως γρήγορο εργαλείο ενημέρωσης και υποστήριξης κλινικών αποφάσεων. Οι πιο συχνές θεματικές αφορούν στην εμφάνιση της συνοπτικής ιατρικής εικόνας του ασθενούς και στον έλεγχο εμβολιασμών.

Ο κ. Παπαστεργίου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ασφάλεια των δεδομένων, επισημαίνοντας ότι η πλατφόρμα έχει υλοποιηθεί σε υποδομές της Oracle (OCI) και λειτουργεί ως ένα «εξαιρετικά κλειστό, ασφαλές μοντέλο», διασφαλίζοντας ότι όλα τα δεδομένα παραμένουν εντός του συστήματος και προστατεύονται από οποιονδήποτε φόβο ή αμφιβολία σχετικά με την πρόσβαση σε αυτά.

Η Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα, εξήρε τη συνεργασία των φορέων, τονίζοντας ότι αυτή αποτελεί «ένα εξαιρετικό παράδειγμα συνεργασίας δύο φορέων στον ψηφιακό τομέα».

Υπογράμμισε τη βασική αρχή πίσω από αυτές τις ψηφιακές εφαρμογές: «Η πληροφορική δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά υπηρετεί τον πολίτη, παρέχοντας συστήματα που διευκολύνουν την πρόσβαση σε πληροφορίες».

Η κυρία Τσούμα σημείωσε ότι η εφαρμογή MyHealthApp εμπλουτίζεται συνεχώς, καθιστώντας τον φάκελο υγείας πιο ολοκληρωμένο. Αναφορικά με το περιεχόμενο των εξετάσεων, διευκρίνισε ότι ενώ τα αποτελέσματα είναι άμεσα διαθέσιμα μέσω του Ψηφιακού Βοηθού, οι ίδιες οι απεικονίσεις (π.χ. μαγνητικές τομογραφίες) μπορούν να αναζητηθούν μέσω της web εφαρμογής του φακέλου υγείας, λόγω του μεγάλου όγκου δεδομένων.

Τέλος, επανέλαβε ότι «το ΑΙ δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβόμαστε. Το ΑΙ, όταν εφαρμόζεται σωστά, με τις σωστές τεχνικές διαδικασίες και νόμιμα, δίνει τα αποτελέσματα που όλοι αναμένουμε».