Η μεσογειακή αναδείχθηκε η κορυφαία διατροφή για το 2019, όπως ανακοινώθηκε την Τετάρτη από το US News and World Report. Η πληθώρα των διαφορετικών επιλογών που δίνει η Μεσογειακή διατροφή της εξασφάλισε την συνολική πρωτιά, αλλά και την κορυφή σε πολλές υποκατηγορίες, όπως η πιο υγιεινή, η καλύτερη διατροφή με βάση τα λαχανικά, η καλύτερη επιλογή για διαβητικούς και η πιο εύκολη διατροφή.

Διαβάστε επίσης

Οι διακρίσεις δεν προκαλούν έκπληξη καθώς είναι πολλές οι έρευνες που δείχνουν πως όσοι επιλέγουν να τρέφονται με τις επιταγές της μεσογειακής διατροφής μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο διαβήτη, την υψηλή χοληστερίνη, την άνοια, την απώλεια μνήμης, την κατάθλιψη και τον καρκίνο του στήθους. Επίσης, τα εν λόγω γεύματα έχουν συνδεθεί με υγιή καρδιά, δυνατά κόκαλα, μακροζωία και απώλεια βάρους.

Η διατροφή επιτάσσει μαγειρική με βάση τα λαχανικά, ενώ είναι άφθονα τα φρούτα, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και φυσικά το παρθένο ελαιόλαδο. Το κρέας εμφανίζεται σπάνια, συνήθως για να «χρωματίσει» το πιάτο, ενώ τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα πουλερικά επιλέγονται συχνότερα (σ.σ. από το κρέας), αλλά σε μικρές ποσότητες σε σχέση με την Δυτική διατροφή. Τα ψάρια, επίσης, επιλέγονται πολύ συχνά.

«Είναι κάτι παραπάνω από μία διατροφή, είναι τρόπος ζωής», σημείωσε στο CNNi η διαιτολόγος Rahaf Al Bochi, σημειώνοντας, ακόμη, πως ενθαρρύνει την κοινωνικοποίηση μέσω γευμάτων με συγγενείς και φίλους.

oil 822618 1920

Πηγή: Pixabay

Πώς αναδεικνύεται η καλύτερη διατροφή

Μία ομάδα ειδικών σε θέματα καρδιακών παθήσεων, διαβήτη, διατροφής, δίαιτας, φαγητού, ψυχολογίας και παχυσαρκίας έκανε μία εμπεριστατωμένη έρευνα στους διαφορετικούς τρόπους διατροφής, μελετώντας δημοσιεύματα ιατρικών περιοδικών, κυβερνητικές εκθέσεις και διάφορες άλλες πηγές.

Video: Η μεσογειακή διατροφή και πάλι στις δόξες της

Οι ειδικοί κατηγοριοποίησαν τις διατροφές σε επτά διαφορετικές κατηγορίες: «πόσο εύκολο είναι να τις ακολουθήσεις, τη διατροφική τους πληρότητα, την δυνατότητα να οδηγήσουν σε βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μείωση βάρους, την ασφάλειά τους και τη δυνατότητα να εμποδίσουν και να ελέγξουν τον διαβήτη και τις καρδιακές παθήσεις», όπως χαρακτηριστικά είπε η Angela Haupt του US News and World Report.

Η μελέτη κάθε διαφορετικής περίπτωσης ανέδειξε τον νικητή σε κάθε κατηγορία, αλλά και την καλύτερη διατροφή επί συνόλου.

Video: Ζωή μέχρι τα 100 με τη μεσογειακή διατροφή

Η καλύτερη διατροφή για τον διαβήτη και την υγεία της καρδιάς

Η μεσογειακή διατροφή, μεταξύ άλλων, έλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία που έχει να κάνει με τον διαβήτη, ενώ μοιράζεται την κορυφή στην κατηγορία για την καρδιακή υγεία.

«Οι τροφές της μεσογειακής διατροφής έχουν υψηλές περιεκτικότητες αντιοξειδωτικών, βιταμινών, ιχνοστοιχείων και ινών τα οποία είναι σημαντικά στοιχεία για τη μείωση του κινδύνου χρόνιων παθήσεων», σημείωσε η Al Bochi.

Όσον αφορά στην κατηγορία για την υγεία της καρδιάς η μεσογειακή διατροφή μοιράζεται την κορυφή με ακόμη πέντε, μεταξύ αυτών η δίαιτα DASH, η MIND και ο «βιγκανισμός».

 

Με πληροφορίες από: Mediterranean diet named the best for 2019, by Sandee LaMotte, CNN


Διαβάστε επίσης

Γιατί η πίτσα είναι τόσο εθιστική;

Η μεσογειακή διατροφή μειώνει σε σημαντικό βαθμό τον καρδιαγγειακό κίνδυνο

«Άθλιο» το επίπεδο παγκόσμιας διατροφής: Τα Ελληνόπουλα από τα πιο παχύσαρκα παιδιά στην Ευρώπη

«Ό,τι τρώμε μας σκοτώνει»: Καμπανάκι κινδύνου για την κακή διατροφή