«Το EQC δεν είναι απλά ένα νέο αυτοκίνητο αλλά το όχημα της νέας γενιάς της Mercedes Benz». Με την επισήμανση αυτή, ο Dieter Zetsche, πρόεδρος της Daimler και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz θέλησε να δείξει τη σημασία που είχε η χθεσινή παρουσίαση του πρώτου μοντέλου του νέου brand που λανσάρει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Και τα μοντέλα που θα φέρουν το λογότυπο EQ επάνω θα είναι όλα ηλεκτροκίνητα με τη Mercedes-Benz να επενδύει συνολικά 10 δισ. ευρώ στο χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, να είναι έτοιμη να λανσάρει 10 συνολικά μοντέλα μέχρι το 2022 και να στοχεύει το 15% - 25% της παραγωγής της μέχρι το 2025 να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Διαβάστε επίσης

To EQC είναι ένα αρκετά εντυπωσιακό SUV το οποίο φέρει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο Mercedes και προσφέρει ιδιαίτερη πρακτικότητα. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στις αρχές του 2019 και στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να είναι διαθέσιμο στα μέσα της επόμενης χρονιάς.

Η αυτονομία θα μπορεί να φθάσει έως και τα 450 χλμ, όμως το σημείο στο οποίο τα στελέχη της Mercedes-Benz έδιναν ιδιαίτερη σημασία καθ’ όλη τη διάρκεια των παρουσιάσεων ήταν η διαφορετική προσέγγιση που υπάρχει όσον αφορά στη χρήση του EQC. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να απευθυνθεί και σε ένα διαφορετικό κοινό, σε καταναλωτές που θέλουν την αλλαγή και ψάχνουν κάτι το διαφορετικό και το πλάνο είναι το EQ να δημιουργήσει μία κοινότητα ανθρώπων που θα οδηγούν τα οχήματα του συγκεκριμένου brand. Και γι’ αυτό το λόγο, στο EQC αξιοποιούνται ιδιαίτερα οι ψηφιακές τεχνολογίες.

Η Mercedes-Benz έχει ήδη δείξει ότι ενστερνίζεται την άποψη ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν την οδηγική εμπειρία με την παρουσίαση και την προώθηση της πλατφόρμας me. Η προσέγγιση αυτή εξελίσσεται στο EQC με τη Mercedes-Benz να θέλει να αξιοποιήσει τα δεδομένα που θα έρχονται από τους οδηγούς προκειμένου να βελτιώσει την οδηγική συμπεριφορά τους αλλά και να μειώσει την κατανάλωση. Για παράδειγμα, είναι άμεσα διαθέσιμο ένα app, το οποίο θα «διαβάζει» την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και μετά θα μπορεί να τον ενημερώσει για το ποια θα είναι η πραγματική αυτονομία που θα έχει με το EQC, εφόσον αποφασίσει να το αγοράσει.

18C0736 066

Σε περίπτωση αγοράς, το me.app θα αποτελεί βασικό εργαλείο για την βελτίωση της εμπειρίας αλλά και γενικότερα για τη χρήση του EQC. Και ο λόγος δεν είναι μόνο ότι ο οδηγός θα μπορεί στο app να καθορίζει την πορεία του και το αυτοκίνητο να ενημερώνεται άμεσα ή ότι υπάρχει η δυνατότητα να ζητάς από το όχημα σου να έχει τη σωστή θερμοκρασία την ώρα που ετοιμάζεσαι να ξεκινήσεις για το επόμενο προορισμό σου. Ο λόγος είναι πως μέσω του app ο οδηγός θα γνωρίζει πόση αυτονομία έχει, το αυτοκίνητο θα του προτείνει το κατάλληλο δημόσιο σημείο φόρτισης και μέσα από την εφαρμογή θα μπορεί ακόμη και να πληρώνει για την φόρτιση που κάνει! Όπως, επίσης, το σύστημα πλοήγησης θα προσαρμόζεται από μόνο του -αξιοποιώντας τις πληροφορίες που έχει από τη χρήση του οχήματος και του τρόπου που οδηγεί ο οδηγός- και θα προτείνει τη βέλτιστη διαδρομή με βάση και τη μείωση της κατανάλωσης αλλά και το δίκτυο φόρτισης. Σημειωτέον ακόμη πως η Mercedes-Benz έχει προχωρήσει στην παραγωγή δικών της φορτιστών με το λογότυπο της εταιρείας επάνω, οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερα καλαίσθητοι και φορτίζουν και πιο γρήγορα, ενώ μέσω του app μπορείς να δίνεις τη δυνατότητα να φορτίζει και κάποιος άλλος οδηγός το ηλεκτρικό όχημα του.

Πέραν όλων των παραπάνω, το EQC είναι και ένα SUV που έχει σκοπό να προσφέρει κορυφαία οδηγική εμπειρία και είναι χαρακτηριστικό ότι είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο η Mercedes-Benz ασχολείται περίπου 4,5 χρόνια και είναι χαρακτηριστικό ότι οι μηχανικοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν δοκιμάσει τις αντοχές του EQC σε ακραίες συνθήκες σε 4 ηπείρους. Είναι χαρακτηριστικό ότι έλεγχος έγινε μέχρι και για τη διαφορετική ποιότητα του ηλεκτρικού ρεύματος σε πολλές χώρες ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα ούτε σε αυτόν τον τομέα!

Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τις παραμέτρους οδήγησης όσον αφορά την επιτάχυνση και την αντίδραση του οχήματος σε διάφορες συνθήκες, οι οποίες, όπως είναι προφανές, επηρεάζουν και την αυτονομία του EQC. Γενικότερα, πάντως, τα στελέχη της Mercedes-Benz τόνιζαν διαρκώς ότι είναι αυτοκίνητο που είναι «ευχάριστο να το οδηγείς». Αυτό είναι κάτι που θα περιμένουμε μέχρι τα μέσα του 2019 για να το δούμε, ενώ όσον αφορά την τιμή του δεν υπήρξε καμία αναφορά.


Διαβάστε επίσης

H νέα Mercedes GLE έχει αλλάξει σε όλους τους τομείς και έγινε και ήπια υβριδική

Αυτοκίνητο: To Mercedes Vision Urbanetic θα καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες ανθρώπων και αγαθών

Αυτοκίνητο: Πριν πόσα χρόνια λέτε ότι εμφανίστηκε το ABS;

Αυτοκίνητο: Οι Mercedes «συνομιλούν» με τους περαστικούς με τα φώτα τους