Το InSight της NASA τοποθέτησε τον πρώτο σεισμογράφο στον Άρη
Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) ανακοίνωσε ότι η διαστημοσυσκευή InSight, που έχει προσεδαφιστεί στον Άρη από τις 26 Νοεμβρίου, τοποθέτησε - με τη βοήθεια ενός ρομποτικού βραχίονα - το πρώτο όργανο πάνω στην επιφάνεια του γειτονικού πλανήτη.
Πρόκειται για ένα σεισμογράφο, ο οποίος για πρώτη φορά θα καταγράψει τις δονήσεις από τους αρειανούς σεισμούς. Το γαλλικής κατασκευής όργανο, που λέγεται SEIS (Seismic Experiment for Interior Structure), τοποθετήθηκε μπροστά από το InSight, σε απόσταση 1,6 μέτρων, όσο μακριά μπορούσε να φθάσει ο ρομποτικός βραχίονας.
Το έδαφος, πάνω στο οποίο «κάθεται», έχει κλίση δύο έως τριών μοιρών. Στις αρχές Ιανουαρίου ο ρομποτικός βραχίονας θα πάρει εντολή να τοποθετήσει μία θερμική και αντιανεμική ασπίδα προστασίας πάνω από τον σεισμογράφο. Στη συνέχεια το όργανο θα αρχίσει να λειτουργεί.
Αναλύοντας τα αρειανά σεισμικά κύματα, οι επιστήμονες θα εξάγουν συμπεράσματα για την εσωτερική δομή και διαστρωμάτωση του πλανήτη.
Δανία: Στους 36,8 βαθμούς η θερμοκρασία - Η πιο ζεστή μέρα από το 1874
18:48
Καπνοί από φρεάτιο στο κέντρο της Λαμίας κινητοποίησαν την πυροσβεστική
18:38
Παγκράτι: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων στην Εργοτίμου μετά την πτώση τοίχου
18:30
Δασική πυρκαγιά στα Κρυονέρια Αιτωλοακαρνανίας - Επί τόπου ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής
18:21