Ο μακρύς & επίπονος δρόμος της ανακάλυψης και της καινοτομίας για κάθε φαρμακοβιομηχανία
Ο δρόμος της ανακάλυψης και της καινοτομίας για κάθε φαρμακοβιομηχανία είναι μακρύς και επίπονος. Όμως το αποτέλεσμα στο τέλος του δρόμου της έρευνας είναι κάποιες φορές αισιόδοξο και αυτό γεννά ελπίδες τόσο στους ασθενείς, όσο και στην επιστημονική κοινότητα.
Ειδικά όταν βλέπεις ότι νοσήματα (ακόμη και σπάνια και πολύπλοκα) μπορούν να αντιμετωπιστούν και να προσφέρουν ίαση στους ασθενείς. Ειδικά όταν διακρίνεις ότι ένας ασθενής με πρόβλεψη για μικρό προσδόκιμο ζωής, τελικά όχι μόνο ζει, αλλά διάγει τον βίο του με μία ποιότητα ζωής.
Σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς με υψηλές ταχύτητες, η καινοτομία παραμένει το κλειδί για την διασφάλιση της υγείας και της διατροφής ενός συνεχώς αυξανόμενου πληθυσμού.
Αυτό τόνισαν με έμφαση πριν μερικές ημέρες σε εκπροσώπους του τύπου η κυρία Σόνια Μουσαβερέ Head of Communications/PGA και ο κ. Θανάσης Κώτσανης Medical Director Greece & Cyprus Medical Cluster Head GR-CY-BG-RO-MD της Bayer.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Bayer Hellas βρίσκεται στο top 5 από πλευράς κλινικών μελετών τα τελευταία χρόνια (ήδη τρέχει 16 κλινικές μελέτες σε 5 θεραπευτικές κατηγορίες) κάτι που ανεβάζει τον πήχυ ψηλά για την ίδια την φαρμακοβιομηχανία, οι επικεφαλής της οποίας τονίζουν ότι αυτό που θέλουμε πρωτίστως, είναι να αντιληφθούμε με ποιους μηχανισμούς λειτουργεί η ασθένεια. «Και αυτό είναι γεγονός, ότι μπορεί να το πράξει μία βιομηχανία που έχει στο DNA της την λογική της start up εταιρείας. Διότι η Bayer, είναι η start up του 1847!» σημείωσαν οι ομιλητές και συνέχισαν:
Και συνεχίζουν:
«Η καινοτομία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της αποστολής μας "Επιστήμη για μια καλύτερη ζωή" και βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας. Εστιάζουμε στους μηχανισμούς των ασθενειών και εμβαθύνουμε περαιτέρω στην κατανόηση της νόσου. Συμπληρώνουμε την εξειδικευμένη εμπειρία μας με την τεχνογνωσία διακεκριμένων εταίρων από τον ακαδημαϊκό κόσμο και τη βιομηχανία για να επιταχύνουμε την καινοτομία
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας, των δεδομένων και των ψηφιακών εφαρμογών, αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής μας για την Ε&Α».
Όπως ανακοίνωσαν τόσο η κυρία Μουσαβερέ, όσο και ο κ. Κώτσανης, στο πλαίσιο της διαρκούς ενασχόλησης με την έρευνα, την καινοτομία και την ανακάλυψη, η βιομηχανία προχωρά ένα ακόμη βήμα, για την ακρίβεια άλμα επιστήμης: Το πρόγραμμα Leaps by Bayer, το οποίο στοχεύει στις ανακαλύψεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν θεμελιωδώς τον κόσμο προς το καλύτερο. Το πρόγραμμα καλείται να βρει απαντήσεις στις 10 πιο δύσκολα αντιμετωπίσιμες προκλήσεις για τη σύγχρονη ανθρωπότητα, σχετικά με την υγεία και τη διατροφή. Κάποιοι το βλέπουν ως αδύνατο! Για εμάς είναι απλά ένα άλμα = leaps».
Όπως δήλωσε ειδικότερα ο κ. Θανάσης Κώτσανης, Ιατρικός Διευθυντής της Bayer Ελλάς «Σε αντίθεση με άλλους κλάδους, η δημιουργία καινοτομίας στον κλάδο του φαρμάκου απαιτεί αρκετό χρόνο, υπομονή και επιμονή πριν αυτό πάρει την απαιτούμενη άδεια κυκλοφορίας και να αλλάξει έτσι στην πράξη τη ζωή εκατομμυρίων ασθενών. Για να αντιληφθεί κανείς τον χρόνο που απαιτείται για την κυκλοφορία ενός σκευάσματος, θα πρέπει να σημειωθεί πως η μελέτη ενός φαρμάκου που κυκλοφορεί σήμερα, έχει ξεκινήσει 10 με 15 χρόνια πριν. Από τις συνολικά 4 εκατ. ουσίες, επιλέγονται για περαιτέρω αξιολόγηση και έρευνα μόλις 10.000 από αυτές και μετά από αλλεπάλληλες προκλινικές και κλινικές μελέτες μόλις 5 ουσίες φθάνουν κοντά στην κυκλοφορία. Αν λάβετε υπόψη πως την τελευταία δεκαετία έχουμε κυκλοφορήσει στην αγορά περισσότερα από 7 προϊόντα, καταλαβαίνει κανείς πως παρά την όποια δυσκολία, η διαδικασία αξίζει τον κόπο και τους πόρους».
Υπενθυμίζεται πως στον Τομέα Φαρμάκων οι πωλήσεις της Bayer το 2018 ανήλθαν σε 16.74 δις Ευρώ με τις επενδύσεις της στην Έρευνα και στην Ανάπτυξη να ανέρχονται σε 20% του τζίρου της. Στον τομέα απασχολούνται παγκοσμίως 38.478 εργαζόμενοι από τους οποίους 7.924 αποκλειστικά στην Έρευνα και Ανάπτυξη.
Επίσης, στο κομμάτι της Ανοικτής Καινοτομίας, η Bayer έχει αναπτύξει μια σειρά προγραμμάτων, όπως το G4A (πρώην Grants4Apps). Εκτός από τον εντοπισμό νέων τεχνολογιών, επιχειρηματικών μοντέλων και τάσεων της αγοράς, η πρωτοβουλία αυτή εστιάζεται στη συνεργασία με νεοσύστατες επιχειρήσεις. Από τη δημιουργία της πρωτοβουλίας το 2013, η Bayer έχει υποστηρίξει πάνω από 149 εταιρείες ψηφιακών λύσεων υγείας. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα 29 άμεσες συνεργασίες με εταιρείες όπως τις Agamon, KinAptic, Turbine, και xbird. Η Bayer εφαρμόζει το G4A σε 12 χώρες, αναπτύσσοντας και προωθώντας συνεργατικά προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης σε όλο τον κόσμο.