Julius Lothar Meyer: Το doodle της Google για τα 190 χρόνια από τη γέννηση του Γερμανού επιστήμονα

Στον σπουδαίο χημικό, καθηγητή και συγγραφέα Julius Lothar Meyer (Τζούλιους Λόθαρ Μάγιερ) είναι αφιερωμένο το σημερινό doodle της Google, καθώς συμπληρώνονται 190 χρόνια από τη γέννησή του.

Ο Μάγιερ ήταν ένας από τους δύο επιστήμονες που ανακάλυψαν σχεδόν ταυτόχρονα και χωρίς να συνεργάζονται τον περιοδικό νόμο των χημικών στοιχείων και ένας από τους πρωτοπόρους των πρώιμων περιοδικών πινάκων.

Έχοντας γεννηθεί σε οικογένεια γιατρών στο Βάρελ της Γερμανίας, αρχικά αφιερώθηκε στην ιατρική επιστήμη. Ωστόσο σύντομα στράφηκε στη βιοχημεία. Πήρε διδακτορικό το 1858 και την επόμενη χρονιά άρχισε την καριέρα του ως καθηγητής επιστημών.

Το 1864 δημοσίευσε διδακτικές σημειώσεις υπό τον τίτλο «Die modernen Theorien der Chemie» («Θεωρία Σύγχρονης Χημείας»). Η πραγματεία περιλάμβανε ένα στοιχειώδες σύστημα για την οργάνωση 28 στοιχείων, βασισμένο στο ατομικό βάρος, πρόδρομο του σύγχρονου περιοδικού πίνακα.

Το 1868 δημιούργησε έναν πιο ολοκληρωμένο πίνακα αλλά πριν τον δημοσιεύσει, ο Ρώσος χημικός Νμίτρι Μεντελέγιεφ δημοσίευσε τη δική του εργασία βάσει της οποίας όλα τα τότε γνωστά στοιχεία είχαν τοποθετηθεί σε έναν πίνακα.

Ο Μεντελέγιεφ κατάφερε να πάρει τη θέση του στην ιστορία νωρίτερα από τον Μάγιερ, ο οποίος το 1870 κατάφερε να κάνει τη διαφορά. Η γραφική αναπαράσταση της σχέσης του ατομικού όγκου με το ατομικό βάρος παρείχε ισχυρές αποδείξεις για τον περιοδικό νόμο που περιγράφει επαναλαμβανόμενα μοτίβα μεταξύ των στοιχείων.

Ο Julius Lothar Meyer παντρεύτηκε, το 1866, την Γιοχάνα Βόλκμαν. Το 1882 τιμήθηκε με το μετάλλιο Ντέιβι ενώ στις 11 Απριλίου 1895 πέθανε στο Τύμπιγκεν της Γερμανίας.