ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Πράσινο φως για την απογείωση των Boeing 737 Max μετά από 20 μήνες

ΗΠΑ: Πράσινο φως για την απογείωση των Boeing 737 Max μετά από 20 μήνες
AP Photo/Elaine Thompson

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FFA) εξέδωσε σήμερα, Τετάρτη, οδηγία που δίνει το «πράσινο φως» στα Boeing 737 Max να υποδεχτούν και πάλι επιβάτες, βάζοντας τέλος στην 20μηνη απαγόρευση απογείωσης.

Το αεροσκάφος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον στόλο της Boeing, προσγειώθηκε τον Μάρτιο του 2019 μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία που στοίχισαν τη ζωή σε συνολικά 346 άτομα, προκαλώντας ερωτηματικά για την εγκυρότητα της διαδικασίας πιστοποίησης του αεροσκάφους από την FAA.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, μια λειτουργία ασφαλείας η οποία εμπόδιζε το αεροπλάνο να παίρνει απότομα ύψος που θα οδηγούσε σε απώλεια στήριξης, δεν λειτούργησε σωστά με αποτέλεσμα να ωθήσει προς τα κάτω τη μύτη του σκάφους και τελικά να συγκρουστεί.

Η διαδικασία έγκρισης του αεροπλάνου για τη μεταφορά επιβατών διήρκησε πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο και κόστισε στην Boeing περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία. Οι παραγγελίες που ακυρώθηκαν για το τζετ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα μπορούσαν να το κάνουν ανάμεσα στα πιο ακριβά λάθη που έχουν γίνει ποτέ από μια εταιρεία.

Παρόλο που η τελική έγκριση αναμένεται αυτήν την εβδομάδα, οι μετοχές της Boeing αυξήθηκαν κατά 6%. Η απόφαση της FAA είναι μόνο το πρώτο βήμα που επιτρέπει σε 59 αεροπορικές εταιρείες, σε 32 χώρες, να πετάξουν ξανά τα 387 αεροσκάφη τύπου Boeing 737 Max που καθηλώθηκαν.

Η οδηγία καλύπτει μόνο πτήσεις εντός των ΗΠΑ, ενώ οι αρχές πολιτικής αεροπορίας άλλων χωρών έχουν αποφασίσει ότι θα προχωρήσουν οι ίδιες στη δική τους πιστοποίηση του αεροπλάνου.

Η αντίδραση από τις οικογένειες των θυμάτων

Μερικοί συγγενείς των θυμάτων αντιτάσσονται στην επιστροφή των 737 Max στους αιθέρες. Όπως υποστηρίζουν, η Boeing έκανε λάθη στον σχεδιασμό της κατά τη νεότερη έκδοση του αεροσκάφους για πολύωρες πτήσεις, κάτι που οδήγησε την FAA να εγκρίνει τον αρχικό σχεδιασμό για τα σκάφη αυτά και να επανεγκρίνουν την άδεια πτήσης τους.

«Το αεροπλάνο είναι εγγενώς ασταθές και είναι αναξιόπιστο χωρίς το λογισμικό του», δήλωσε ο Μάικλ Στούμο, του οποίου η κόρη Σαμάγια Ρόουζ πέθανε στη συντριβή του αεροπλάνου των Ethiopian Airlines. τον Μάρτιο του 2019.

«Δεν το έχουν διορθώσει μέχρι στιγμής. Το κοινό θα πρέπει να αποφύγει τα 737 Max στο μέλλον. Αλλάξτε την πτήση σας», είπε.

Ο Στούμο και άλλα μέλη της οικογένειας πραγματοποίησαν συνέντευξη τύπου την Τρίτη πριν από την ανακοίνωση. Ο Στούμο είπε ότι η FAA έπρεπε να επιμείνει να προστεθεί ένας τρίτος αισθητήρας ασφαλείας για να προσδιορίσει εάν το αεροπλάνο κινδυνεύει να σταματήσει. Είπε ότι θα έπρεπε να έχουν γίνει άλλες αλλαγές στον τρόπο ειδοποίησης των πιλότων εάν υπάρχει πρόβλημα.

«Εμείς, ως μέλη της οικογένειας, θέλουμε να αποφύγουμε μια τρίτη συντριβή», είπε.

Η Air Line Pilots Association, η ένωση που εκπροσωπεί πιλότους σε πολλές αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, δήλωσε ότι ενώ συνεχίζει να αξιολογεί τους ειδικούς κανόνες εκπαίδευσης του πληρώματος για την επιστροφή του 737 Max στον αέρα, δηλώνει ότι οι μηχανικές διορθώσεις στις κρίσιμες παραμέτρους για την πτητική ασφάλεια είναι αξιόπιστες, και οδηγεί στην ασφαλή επιστροφή των 737 Max.

Με πληροφορίες από CNNi: Boeing's 737 Max gets approval to fly passengers again

ΔΗΜΟΦΙΛΗ